Proteiinitko rasvaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gdane sanoi:
heitäppäs ihan kellonaikojen kanssa että miten ne ruokailut mene.. Etkö siis aamulla syö muuta kö maitoa? Siinä nyt ainakin tarvis jotakin kuitupitoista kaveriksi...

8.20 aamumaito tai jokus raejustoa ja mysliä (vähän)
11.30 1.ateria
14.30 2. ateria
19.00 palkkari
21.00 3 ateria
22.30 4 ateria

Toi aina treenipäivinä

No ei tuostakaan kyllä läskinkertymiseen ilman lihasmassan kasvua mitään syytä ole.. Silti on pakko sanoa että ota hyvä mies aamupalalle jotakin kuitupitoista!

Kuitujen saantisuositus vuorokaudessa on 25-35g!

Kuitupitoisen hiilarin nauttiminenhan nostaa tasaisesti verensokeria jolloin sen heittely kun on minimaalista, ei rasvaakaan kerry niin helpolla....

Muuta järkevää en kyllä näillä tiedoilla keksi jos noi sun jakaumatkin on likimainkaan noin kun sanoit. Olisiko reenipuolella häikkää?

Hullu inkkari sanoi:
Kukin tyylillään, mutta lähinnä tieteellisiä perusteluja kysyin.

Tieteellistä kaikessa yksinkertaisuudessaan:
"Energianlähde Hiilihydraatit (glukoosi) ovat elimistön pääasiallinen polttoaine. "

Lähde: http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/04_hiilarit_tehtavat.shtml

Sitten kun mietitään miten paljon kroppa levossa tarvitsee polttoainetta niin aika vähäistähän se on.... Proteiinia sensijaan tarvitaan reilusti sillä unen aikanahan sitä lihasta kasvatetaan, hormooneja tuotetaan ja vaurioita korjataan.

Passaako tämmönen selitys?

Edit: rasvojen nauttimiselle on omat perustelunsa myös

Gdane sanoi:
No ei tuostakaan kyllä läskinkertymiseen ilman lihasmassan kasvua mitään syytä ole.. Silti on pakko sanoa että ota hyvä mies aamupalalle jotakin kuitupitoista!

Kuitujen saantisuositus vuorokaudessa on 25-35g!

Kuitupitoisen hiilarin nauttiminenhan nostaa tasaisesti verensokeria jolloin sen heittely kun on minimaalista, ei rasvaakaan kerry niin helpolla....

Muuta järkevää en kyllä näillä tiedoilla keksi jos noi sun jakaumatkin on likimainkaan noin kun sanoit. Olisiko reenipuolella häikkää?

Kyllä treenaan tosissaan ja kroppa neljään jaettu ja täl hetkellä teen 4 sarjaa 10 toistolla aina liikettä kohti, niin isoilla painoilla et just saa ton 10 tehtyä. Vaihdan kohta 6 sarjaan 6 toistolla, toimii mulla hyvin. Lepoa mulla tulee 8 tunnin yöunet ja töissä istun tai seison koko päivän, et hyvää lepoa kropalle sekin.

Kuituja lisään kyl aina vehnäleseiden muodossa melkein joka aterialla.

Tohon rasvaprosentin määrittämiseen BIA:lla vaikuttaa myös nesteytystila. Eli mitä paremmin on nesteytetty sitä pienempää tulosta näyttää rasvaprosentti.

Mitattiinko molemmilla kerroilla standardoidun ruokavalion jälkeen samaan vuorokauden aikaan? oliko esim. ensimmäinen mittauskerta ennen treeniä -> hyvä nesteytys -> pieni tulos ja toinen kerta treenin jälkeen, ja otettu vaikka kofeiinia reilusti ennen treeniä -> huonompi nesteytys -> isompi tulos tms?

Noi kaikki vaikuttaa tohon tulokseen..

jos ei ole kyse mittaus virheestä, niin uskon, että se on se treeniohjelma. koska ruokailu näyttää ihan kohtalaiselta, että ei oo mitään 2 ateriaa päivässä. tai vastaavasti 198621794 ateriaa ja kaikki mäkistä. ja lepoa tulee, joten se on se TREENI! jokin mättää nyt treenaamisessa, jos tulee vaan läskiä.

Gdane sanoi:
Tai sitten on se vihoviimeinen vaihtoehto (mikä on kyllä varmasti todennäköisin)

Mä oon kyllä ihan tuota mieltä, että kyseessä on mittaus virhe.

Koska ruisranne sanoo kuitenkin näin

ruisranne2000 sanoi:
Treenit kulkenu 4krt/viikossa ihan hyvin. Voimaa tullu lisää ja muutenkin on jämäkämpi olo.

Safkapuoli on ihan perus bodysafkaa ja vähärasvaista, enkä harrasta herkkupäiviä, enkä ole ollut viihteelläkään tuona 5kk aikana.

Joten mun mielestä se on aika mahotonta, että pelkkää läskiä on tullut 4kg. Jos kerran voimaa on tullut lisää ja treeni kulkenut. Ja mitä sitten jos vähän rasvaa tullutkin kun painoa ei ole kun sen reilu 60kg ja omasta mielestä olo on jämäkkä. Sitten kannattaa olla huolissaan jos rupee tavaraa tulee mahan ympärille enemmän kun hartijoihin.

ruisranne2000 sanoi:
Olen laskenut proteiinit kaloreihin, siks ihmetyttääkin et 2800kcal ei ole musta mitenkään liikaa kun treenaa neljästi viikossa punttia ja aikaa menee 90min joka treeniin.

Kyllähän tuo tuntuu kohtalaisen isolta kalorimäärältä sun kokoiselle (63 kg) kaverille. Tuo punttitreeni ei kuitenkaan kuluta kaloreita niin paljon, että se kompensoisi tuon ylimääräisen energian. Itse painan 10 kg enemmän ja ylläpitokalorit tuntuu olevan n. 2500, vaikka 3 salikerran lisäksi viikossa tulee 1-2 kertaa sulkapalloa ja 3-4 n. tunnin mittaista lenkkiä.

Ilu sanoi:
Tohon rasvaprosentin määrittämiseen BIA:lla vaikuttaa myös nesteytystila. Eli mitä paremmin on nesteytetty sitä pienempää tulosta näyttää rasvaprosentti.

Mitattiinko molemmilla kerroilla standardoidun ruokavalion jälkeen samaan vuorokauden aikaan? oliko esim. ensimmäinen mittauskerta ennen treeniä -> hyvä nesteytys -> pieni tulos ja toinen kerta treenin jälkeen, ja otettu vaikka kofeiinia reilusti ennen treeniä -> huonompi nesteytys -> isompi tulos tms?

Noi kaikki vaikuttaa tohon tulokseen..

Mittaukset tehtii optimaalisesti samaan aikaan ja ed. päivä treenaamatta aamulla tyhjällä vatsalla.

Mutta nyt tosiaan vois itteeni lohdutella mittavirheellä. Sanos mielipiteesi.

1 kerral veden määrä oli 75,9%
2 kerral veden määrä oli 67,9%
suositus alue oli 55-65%

Pitäisköhän 1kk päästä tehä uudestaan tuo testi?

Jos painoa tulee, mutta läskin muodossa, on aika hemmetin todennäköstä että treeni on ihan perseellään. Varsinkin noin hitaalla painon lisäämisellä luulis että erittäin rankalla treenillä saatu massa olis aika lailla pelkkää lihasta, varsinkin kun mistään megabulkista ei ole kyse ja muutenkin ihan siistin oloinen ruokavalio.

Joko liian vähän proteiinia tai treeni ei ole oikeanmallista.
4 kg/5 kk, ei tuossa ajassa ja tuolla tahdilla voi tulla pelkkää läskiä.

ruisranne2000 sanoi:
1 kerral veden määrä oli 75,9%
2 kerral veden määrä oli 67,9%
suositus alue oli 55-65%

No kyllähän se tuossa taitaa se ratkaisu sulla olla... ensimmäinen mittauksessa kropan sähkönjohto on ollut turhan hyvä :) eli se on näyttännä alakanttiin sen tuloksen ja silloinhan tuo rasvarosentin kasvu on juurikin siitä mittavirheestä kiinni.

Superstarah sanoi:
Ainoastaan aamupainoon.

Ja kyllähän tuo 2800 kcal on hemmetisti kun miettii. Itse kun vedän "massakautta jos voin sitä siksi kutsua" niin pidän kalorit enintään hiukan yli 2000 kcal. Mitkään super nopeat tulokset eivät tarvitse minulla olla, kunhan kehittyy eikä läskiä tule tuhottomasti.

Dietillä ollaan sitten reilusti alle 1000 kcal per päivä, usein. Eilen tuli varmaan melkein -4000 kcal, kun tuli vedettyä Hesen juustoateria ja 1/4 kevytjätski paketista. Tietenkin tahdoin polttaa kunnolla rasvaa joten vedin salilla -2600 kcal treenin parissa tunnissa. Hitto oli kova fiilis.
Ootko tosissaan, alle 1000kcal dieetillä??!!!!!:eek: :eek:
Jätkä elää sellasilla säästöliekeillä ett huhuhuh. Sellanen täyskasvunen mies kuluttaa ilman liikuntaakin yli 2000kcal päivässä.... Toihan on ihan järjetöntä. Kyllä sitä dieetilläkin pitää syyä. Mä vedin aika kauan 1600kcal dieetillä, mutta kun paino ei pudonnut, nostin dieetin päivä kalorit 2000kcal ja nyt putoo sellanen reilu kilo kuussa ja se on vain läskiä. Noilla sun määrillähän lihakset kärsii ja kovaaa:eek: :eek: ????!!!!

Ilman treenaamistakin olisi pitänyt tulla jonkin verran lihasta. Epäilen että mittauksessa on jotain fibaa.

MrIks sanoi:
Ootko tosissaan, alle 1000kcal dieetillä??!!!!!:eek: :eek:
Jätkä elää sellasilla säästöliekeillä ett huhuhuh. Sellanen täyskasvunen mies kuluttaa ilman liikuntaakin yli 2000kcal päivässä.... Toihan on ihan järjetöntä. Kyllä sitä dieetilläkin pitää syyä. Mä vedin aika kauan 1600kcal dieetillä, mutta kun paino ei pudonnut, nostin dieetin päivä kalorit 2000kcal ja nyt putoo sellanen reilu kilo kuussa ja se on vain läskiä. Noilla sun määrillähän lihakset kärsii ja kovaaa:eek: :eek: ????!!!!

Joo. Tosin nyt pitäisi yrittää pudottaa ensi viikolla kolme kiloa, jonka jälkeen voisi alkaa kasvattamaan lihaksia lisää. Kesäksi rantakuntoon.

ruisranne2000 sanoi:
8.20 aamumaito tai jokus raejustoa ja mysliä (vähän)
11.30 1.ateria
14.30 2. ateria
19.00 palkkari
21.00 3 ateria
22.30 4 ateria

Toi aina treenipäivinä
Siirrä ateria nelosesta kaloreita aamupalalle,ei maito ole mikään aamupala,vikalla aterialla sit prodeja ja jotain rypsäriä sekaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom