Proteiinin vaikutus ihon kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keukeu
  • Aloitettu Aloitettu
Oletteko huomanneet lisäravinteena otettavan proteiinin vaikuttavan ihon kuntoon? Oon noin 30v ja näppyjä on ollut murkkuiästä asti enemmän ja vähemmän. Muutaman kuukauden olen ottanut lisäprotskua ja jotenkin tuntuu, että nyt iho olis taas huonommassa kunnossa kun aikoihin. Aluksi vetelin halpisheraa mutta ehkä kuukausi sitten vaihdoin sen soijaan. Toistaiseksi ei mitään muutosta mutta kattellaan ny vielä.

Jätin toistaiseksi myös kaikki maitotuotteet pois ruokavaliosta mikä kyllä vaikeuttaa elämää ...keleesti, joten tätä ei varmaan kauaa jaksa. Jostain muistelen kuulleeni, että maitotuotteilla SAATTAA olla vaikutusta hormonitoimintaan ja sitä kautta ihoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletteko huomanneet lisäravinteena otettavan proteiinin vaikuttavan ihon kuntoon?

Kaikenlaisia havaintoja on tekevinään koko ajan milloin mistäkin syystä, mutta kun oikein tosissaan asiaa miettii, muutokset voivat todennäköisemmin johtua jostain ennakoimattomasta syystä kuten lämpötilojen/säteilyn/kosteuden muuttumisesta vuodenaikojen myötä.

Itsellä on lisääntyneen proteiininsaannin myötä ihon kunto vain parantunut. Kuten yllä jo mainittiin, kenties syy on jossain muualla?

Millainen ruokavalio on noin muuten? Kait puhdistat ihoa säännöllisesti myös?
Meillä yritetään syödä kait kohtuu terveellisesti eli viljatuotteet tummana tai kokojyvänä ja sokereita mahd. vähän. Lihaa, kanaa tai kalaa sekä hetelmiä (varsinkin banaania) ja kasviksia päivittäin. Juustoa ja vähärasvaisia leikkeleitä leivän päälle. Rasvatonta maitoa normaalisti ehkä litra päivässä ja kenties rahkaa tai raejuustoa. Kananmunia silloin tällöin. Viikonloppuisin sitten saattaa mennä karkkeja tai nachoja, kun sipseistä en juuri välitä. Ehkä pari kertaa kuussa kännit jonka yhteydessä voi mennä hamppareita tai pitsaa ja seuraavana aamuna iso pullo limsaa.

Heran syönnin aloitettua mulle tuli ehkä parin kolmen viikon päästä selkään oikein kunnon paiseita mitä ei ollut näkynyt aikoihin. Tästä vedin hätäsen johtopäätöksen, että voisi näpyt voisi johtua siitä.

Kuten joku jo edellä mainitsikin tää maitojuttu on todella kaukaa haettu ja itsekin epäilen vahvasti sen vaikutusta. Tosi vaikea on esim. viimeisen 10 vuoden otannalla muistella mikä on parantanut tai huonontanut ihoa, mutta en ole syönyt näin terveellisesti kuin ehkä viimeiset pari vuotta. Iho kuntoon en ole huomannut vaikutusta. Voip olla et todellakin sää, työstressi ym. vaikuttaa ja ruokavaliolla ei mun tapauksessa ole juurikaan vaikutusta.

Maitotuotteilla saattaa olla osansa Esim. juustolla, mutta pelkkä huomaamaton naaman pyyhkäisy/kosketus/käteen nojaaminen saattaa tuoda ihon pinnalle paskaa, josta finni äkkiä muodostuu.

Vettä on myös hyvä juoda, ja lärvi puhdistaa aamuin ja illoin. Aamulla voi pistää naamaan kasvovoiteen päälle (Esim. kylmällä vedellä eka naama huuhdellen, jotta ihohuokoset pienenee. Muuten rasva vain tukkii ne, joka taas aiheuttaa vain lisää finnejä), joka sitten vähän suojaa ihoa lialta päivän aikana.

Tietysti mun on paha lähtee täältä antamaan oikeita ohjeita, kun en ole asiantuntija ja ei tiedä millainen iho kyseessä, kun on rasvaista ihoa, sekaihoa, normaalia ihoa, herkkää ihoa, kuivaa ihoa ja ikääntyvää ihoa.

Syy on mitä luultavammin jossain muussa, kuten edellä mainittiinkin. Liiallinen proteiini saattaa aiheuttaa ihon kuivumista, jonka taas ei pitäisi lisätä näppyjen määrää.

kyllä täällä on tehty samoja havaintoja paljon prodea varsinkin heraa pussista nii kyllä vähän vaikuttaa naaman kuntoon joskus kun tullu vaikka viikko huonolla/vähällä ravinnolla ni ollut iho heti parempi, mut aivan sama...

Meillä yritetään syödä kait kohtuu terveellisesti eli viljatuotteet tummana tai kokojyvänä ja sokereita mahd. vähän. Lihaa, kanaa tai kalaa sekä hetelmiä (varsinkin banaania) ja kasviksia päivittäin. Juustoa ja vähärasvaisia leikkeleitä leivän päälle. Rasvatonta maitoa normaalisti ehkä litra päivässä ja kenties rahkaa tai raejuustoa. Kananmunia silloin tällöin. Viikonloppuisin sitten saattaa mennä karkkeja tai nachoja, kun sipseistä en juuri välitä. Ehkä pari kertaa kuussa kännit jonka yhteydessä voi mennä hamppareita tai pitsaa ja seuraavana aamuna iso pullo limsaa.

Heran syönnin aloitettua mulle tuli ehkä parin kolmen viikon päästä selkään oikein kunnon paiseita mitä ei ollut näkynyt aikoihin. Tästä vedin hätäsen johtopäätöksen, että voisi näpyt voisi johtua siitä.

Kuten joku jo edellä mainitsikin tää maitojuttu on todella kaukaa haettu ja itsekin epäilen vahvasti sen vaikutusta. Tosi vaikea on esim. viimeisen 10 vuoden otannalla muistella mikä on parantanut tai huonontanut ihoa, mutta en ole syönyt näin terveellisesti kuin ehkä viimeiset pari vuotta. Iho kuntoon en ole huomannut vaikutusta. Voip olla et todellakin sää, työstressi ym. vaikuttaa ja ruokavaliolla ei mun tapauksessa ole juurikaan vaikutusta.
Niin unohdin mainita että pesen lärvin aamuin illoin siihen tarkoitetulla apteekin tuotteella minkä pitäisi olla suht. hellävarainen. Sen lisäksi laitan jotain kosteuttavaa geeliä missä oli muistaakseni salisyylihappoa. Tän Pitäisi ehkäistä epäpuhtauksia ja ihohuokosten tukkeutumista.

Juu tuskin tuolla lisäravinneprotskulla on mitään merkittävää vaikutusta, mutta oon ite kyllä kans huomannu jotain pientä muutosta ihon kunnossa, joka saattaa kyllä johtua noin miljoonasta muustakin asiasta kuin lisäravinneprotskusta.

Itse huomasin kun pidin treenitaukoa viime syksyllä niin iho kyllä rauhottu jonkin verran. Epäilisin että treenaaminen jotenkin vaikuttaa/vilkastuttaa ihmisen hormonitoimintaa, joka sitten taas aiheuttaa finnejä ja näppylöitä. Hormoneillahan on suuri vaikutus ihon kuntoon.
Mutta tämä nyt on taas aivan 100%:sta mutuilua.

Joskus täällä oli tredi "hera ja naaman kukkiminen" tjsp, ja siellä oli juuri puhetta tästä asiasta. Itsekin sitten aloin asiaa tarkkailemaan ja jätin proteiinijauhot pois ja iho on ollu nyt parempi :)

Syötkö miten rasvoja? Itsellä on alkanut iho puhdistumaan kun aloin syömään kalaöljyä.
Kalaöljyä (2000mg) ja oliiviöljyä syön myös päivittäin. Kalaöljyn käytön aloitettua en ole huomannut mitään muutosta, mutta nää jututhan toimii hyvin henk. koht. tasolla. Pitänee vaan kokeilla kaikkea mitä mieleen tulee ja viitsii niin ehkä sieltä voi löytyä joku apu - tai sitten ei...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom