Proteiinin tarve?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mkj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

mkj

Onko kukaan kuullut, että liika proteiini pitäisi painoa ylhäällä pitkiäkin aikoja? Vaikka vyötärönympärys koko ajan pienentyisikin. Tässä vaiheessa on pakko sanoa, että turha sanoa, että kannattaa siihen peiliin enemmän katsoa, kuin pelkkiin numeroihin. Kyllä siinä usko menee, jos kuukausia samassa junnaa, vaikka mitä olisi kokeiltu. :wall:

Vähän painonpudotushistoriastani... Aloitin keväällä 2006, ensimmäisen vuoden aikana tippui melkein 50kg, ja edelleen ollaan aikalailla samoilla lukemilla, vaikka kaventumista on tapahtanut hurjasti. Syö naista!! Mitat on tällä hetkellä 174cm/106kg. Olen siis kohta 3kymppinen nainen. :)

Lue tuo tämän ketjun yläpuolelta löytyvä "Laihduttaminen for beginners"-triidi. Sieltä selvii hyvin kaikki asiat mitä tarvitset tietää. Mutta siis laihduttaessa kannattaa panostaa proteiiniin ja hyviin rasvoihin. Eli jätetään vähän niitä turhia hiilihydraatteja pois. Kasviksia voi toki syödä paljon, mutta itse jättäisin perunan ja pastan pois, joka valkaistun riisin. Täysjyväriisi on ihan jees. Ja kannattaa myös laskea ne kalorit. Kokeile vaikka syödä 2000-2200kcal päivässä, tosin se voi olla vähän liian vähän? Kerro vähän ruokailutottumuksistasi.. :)

Nykyinen kulutukses taitaa olla noihin mittoihin +/- 0, eli vähennä kulusta tai lisää liikuntaa.

Söin viime keväänä 2200 kaloria. Nyt sitä on laskettu 1800 kaloriin. Käyn salilla 2krt/vk, spinning kerran viikossa, lisäksi lenkillä (syke 130-145) 1-2krt/vk. Työni on liikkuvaa. Työmatkat kuljen pyörällä.

Erilaisia versioita on kokeiltu, on vähennetty/lisätty kaikkea mitä kuvitella voi...
Syön nyt hiilareita n. 40g aterialla(+kahdella leipä), kahdella isolla aterialla lihaa/kanaa 150g. Tällä hetkellä katsotaan auttaako proteiinin vähentäminen, eli lasketaan protskut joka ruuasta, ei pelkästään lihasta tms. Lisäksi syön monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia sekä hedelmiä. Ja juon vettä runsaasti.

Ettei olis mennyt säästöliekille. En tiedä. Ja kaikki herkut on varmasti jäänyt pois? "En syönyt sitä suklaata jos kukaan ei nähnyt.."

Vannon kautta kiven ja kannon. Jos sanani syön, niin mörökölli minut vieköön. Herkut on ehdoton nounou, ainakin nyt toistaiseksi...ja ovat olleet jo pidemmän aikaa. Siitä tässä nyt ei ole kyse, vaan ihan oikeasti oon (ja moni muukin...) yhtä suurta kysymysmerkkiä. Aina sanotaan, että ei yksi päivä vaikuta, vaikka söisi mitä...jos niitä päiviä on harvassa. Jos mä menen edes kattomaan ylimääräisen suuntaan, paino hilaa ylöspäin ja kestää joskus jopa yli pari vk että saan painon takas siihen missä se oli.

Helpommin sanottu ku tehty... Työt alkaa klo 7 ja en tasan nouse ennen sianpieremää! :hyper:
Töihin kävelee vajaassa tunnissa mutta syöminen venyis vähintään ysiin tai myöhempäänkin. Siinä vaiheessa tää ois jo koomassa. Vapailla se tietenki onnistuu.

Helpommin sanottu ku tehty... Työt alkaa klo 7 ja en tasan nouse ennen sianpieremää! :hyper:
Töihin kävelee vajaassa tunnissa mutta syöminen venyis vähintään ysiin tai myöhempäänkin. Siinä vaiheessa tää ois jo koomassa. Vapailla se tietenki onnistuu.
Mitäs jos lähdet aiemmin töihin niin että syöt töissä aamupalan lenkin jälkeen ?
Kenties suihkussa käyt samalla. Tarpeeksi ajoissa vaan lähtis.
Jos kävellen menee 1h niin tarvii herätä aika samoissa ajoin mitä nyt jos juokset sinne ja sitten vasta aamupala.

Mitäs jos lähdet aiemmin töihin niin että syöt töissä aamupalan lenkin jälkeen ?
Kenties suihkussa käyt samalla. Tarpeeksi ajoissa vaan lähtis.
Jos kävellen menee 1h niin tarvii herätä aika samoissa ajoin mitä nyt jos juokset sinne ja sitten vasta aamupala.

Toi on ihan hyvä ehdotus, mutta juokseminen ei välttämättä ole viisasta tämän hetkisillä mitoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuulostaa hyvältä idealta, jos vain jaksaisi herätä vähän aikasemmin kuin normaalisti. :D Kävin viime viikolla pari kertaa salilla tyhjällä mahalla. Tuntui aika hyvältä. Täytyy nyt taas hetki totutella loman jälkeen tähän aikasempaan heräämiseen, jos saisi ens viikolla itteään niskasta kiinni sen aamulenkin suhteen. :rolleyes:
Mutta tosiaan olen samaa mieltä tuosta juoksemisesta, dinho, ettei tällä painolla vielä kannata.. eikä näillä liukkailla varsinkaan. Mulla on polvessa muutenkin vikaa...
Nyt tuntuu, että sillä proteiinin vähentämisellä on ollut positiivista vaikutusta, paino on nimittäin alimmillaan mitä koskaan...jos ei lasketa sitä hetkeä, kun huristelin sen painon ohi ylöspäin. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom