Proteiinin tarve ja lähteet.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by AKV
Noita viljatuotteiden proteiinimääriä ei kait kannata laskea mukaan. Eivät kuulemma oikein imeydy tai jotain, näin on ainakin K-P.Ourama useampaan otteeseen todennut (en sitten tiedä merkkaako K-P:n sanomiset monellekaan mitään :) ) ja erinäisiltä nettisivuiltakin olen tällaista lukenut. Eli proteiininsaantilaskelmat pitäisi perustaa vain eläinpohjaisiin protskuihin (tai niinno, soija poislukien).

Nuo viljatuotteiden protskut kai vielä imeytyvät ihan hyvin(eli niin hyvin, että ne kannattaa laskea mukaan), mutta kasviksien protskut taitavat olla niitä kaikista vaikeimmin käytettäviä. Ne sijaitsevat kaiketi niin vaikean solukkorakenteen takana, että niitä ei kannata laskea mukaan. Paitsi jos on Kippari-Kalle. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
missä kapan tuotteessa on eniten protskuja?
paras mitä oon löytäny on raejuusto 16g/100g

Lisäravinteissa varmaan, mutta jos tarkoitat "normaaleja" elintarvikkeita niin esimerkiksi lihoissa, kaloissa, useissa leikkeleissä, kovissa juustoissa ja soijatuotteissa on enemmän proteiinia sadassa grammassa kuin raejuustossa.

Finelin sivuilla on näppärä eniten- ja vähiten -toiminto.

Heh, tuo äklöttävän näköinen möhnä on saavuttanut ihme maineen palstalla :)

Rezepti:
- 1 purkki maitorahkaa
- Valion vähäkalorista mehukeittoa (itse käytän tällä hetkellä mansikka- ja raparperikeittoa)
- nämä vatkataan sekaisin ja mehukeittoa siis sellainen määrä, että rahka muistuttaa rahkaa
- päälle sitten perushiilariksi Elovena-kaurahiutaleita nälän mukaan - raakana. Yleensä laitan 4-5 dl, mutta isoon nälkään on tainnut joskus hulahtaa 6-8 desiä :)
- sitten ihan maun mukaan, voi rahkamöhnään laittaa sekaan esim rusinoita, pähkinöitä tai vaikkapa hunajaa, jota oon itse viime päivinä lapioinut turpaan oikein huolella. (Älä kysy miksi)
- jos rahkamöhnän proteiinipitoisuutta haluaa kasvattaa, voi rahkan sekaan laittaa sekoitusvaiheessa esim 0.5 desiä Fastin Whey+ -protskua..

Eiku syömään!
Anteeksi, tuota siis, puoli litraa/melkein litra eloveenaa?? Onko tää nyt oikein? :wtf:
Välillä sitä ite tulee sotkettua jos jonkinnäköisiä välipaloja - ja mikäs siinä sotkiessa kun ei oo ketään kommentoimassa. Mutta toi on jo kyllä kohtuu härski annos, kyl ootte asialle omistautuneita tyyppejä. No mutta ei se väärin oo, pakkohan munkin on tuota pierupuuroa joskus kokeilla. :hyvä:

Lisäravinteissa varmaan, mutta jos tarkoitat "normaaleja" elintarvikkeita niin esimerkiksi lihoissa, kaloissa, useissa leikkeleissä, kovissa juustoissa ja soijatuotteissa on enemmän proteiinia sadassa grammassa kuin raejuustossa.

Finelin sivuilla on näppärä eniten- ja vähiten -toiminto.

Thanks!
Tosi hyvä sivusto :)

Pitää vaan varoa jos on hidas aineenvaihdunta. Suosittelisin kananlihaa, kalkkunanlihaa, tonnikalaa, lohta, rahkaa, raejuustoa etc etc. Niiden päälle sitten joku hyvä proteiinisheikki ilman ylimääräistä rasvaa ja hiilareita esim. Fitnesstukun Whey-100 tai Fastin Whey+.

toivottavasti tuo oli vitsi? eihän noissa ole proteiinia edes sitä mitä niissä on hiilareita...

Muistanko väärin? Katoin joskus, että lähes 20g/100g. Laskin että jotain 5g per lätty. Ny on kyl aika mutua, et voi olla et oon ihan kujal.. Täytyy tarkistaa, ei silti kuulu päivittäiseen ruokavalioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom