Proteiinin syöminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ]{aitsu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
51
Painan 88 kg ja rasvaprosentti huitoo noin 10%:n kohdalla. Otan aterioiden lisäksi joka päivä 2-3 proteiinidrinkkiä seuraavalla tavalla: treenien jälkeen otan 50/50 prot./hh palautusjauhetta (tätä vain treenien jälkeen) 2 dl. Välipäivinä ja treenipäivinä ennen ja jälkeen treenin otan proteiinia jossa on suhteessa noin 80/10 prot. ja hh:a. Olen lukenut täältä palstoilta, että mikäli välipäivinä ottaa proteiinijuoman jossa on hiilaria paljon, tulee helposti ylimääräistä läskiä. Onko tämä edellä mainitsemani tapa proteiinin käytön suhteen sellainen, että saisi lihaksen kasvamaan minimaalisella läskin kertymisellä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jätä hiilarit poissa kokonaan. Yleensä pussista lisättävät hiilarit ovat vielä niitä extrasuperhybernopeita - fädiä lisää, which is NO GOOD.

Ota välipäivinä pelkkää proteiinia(juuri noita määriä mitä kerroit)...ruuasta tulee tarpeeksi hiilareita.

Reenipäivinä pelkkä proteiini heti reenin jälkeen ja puoli tuntia reenin jälkeen hiilaripitoinen paukku. Tämä systeemi on itelläni toiminut eikä ylimääräistä ole tullut vaikka reenit kulkeeneet tod.hyvin. Oon ite kanssa todennut, että ylimääräisten hiilareiden syömisessä ei ole muuta järkeä kuin bulkki- kaudella tai sitten kun suoritetaan glykogeeni tankkausta jotain suoritusta varten.

Edit: tietysti myös reenipäivinä normaalit proteiini lisät päivisin.

kiitoksia hyvistä vastauksista. Mukava huomata, että joskus on itsekkin tajunnut jonkun asian oikein :) :thumbs:

ps.nyt salille treenaamaan :whip:

Samaa mieltä edellisten kanssa. Ne hiilarit kannattaa ottaa esim. kaurahiutaleista, ruisleivästä, tummasta pastasta ja tummasta riisistä. Maltot vaan palautusjuomaan. Tietysti jos ei edes se läski tartu millään niin voihan niitä maltopitosia drinksuja kokeilla muuallakin kun palautusjuomassa, mutta mulla ne kyllä kertys lähinnä vyötärölle.

Mun treeni sattuu useimmiten iltaan eli lopetan noin 20.30. Onko järkevää ottaa tällöin palautusjuomassa nopeata hiilaria vai ei (ottaen huomioon, että kello on niin paljon).

Zone-sarja -42%
]{aitsu sanoi:
Mun treeni sattuu useimmiten iltaan eli lopetan noin 20.30. Onko järkevää ottaa tällöin palautusjuomassa nopeata hiilaria vai ei (ottaen huomioon, että kello on niin paljon).

Mun mielestä on järkevä ottaa aina reenin jälkeen. Käsittääkseni keho ei niitä varastoi reenin jälkeen yhtään mihinkään vaan käyttää ne tehokkaasti hyödykseen. Siitä en sitten tiedä, että miten se seuraava ateria joka on todennäkösesti päivän viimeinen, eli kannattaako siinä enää ottaa minkäänlaisia hiilareita. Ois kiva kyllä tietää jotain faktaa tähän, tulee joskus itelläkin treenattua myöhempään, ylitöiden ja muiden menojan takia.

Timba79 sanoi:
Ois kiva kyllä tietää jotain faktaa tähän, tulee joskus itelläkin treenattua myöhempään, ylitöiden ja muiden menojan takia.

Samat sanat, eli jos joku voisi selittää tämän mysteerin, olisi hieno juttu :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom