Proteiinin saanti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PenttiK
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tämä saattaa olla hieman tyhmä kysymys mutta, onko esim. raejuustoa järkeä vetää naamaan joka päivä, vai pelkästään treenipäivinä.
Eli jos treenaan Ma Ke Pe niin tarviiko minun huolehtia joka ainoa päivä proteeinin saannista vaikka en treenaisikaan tuona päivänä?
Jos täytyy, niin entäs sunnuntai kun viimeisestä treenistä on jo 2 päivää aikaa?

PenttiK sanoi:
Tämä saattaa olla hieman tyhmä kysymys mutta, onko esim. raejuustoa järkeä vetää naamaan joka päivä, vai pelkästään treenipäivinä.
Eli jos treenaan Ma Ke Pe niin tarviiko minun huolehtia joka ainoa päivä proteeinin saannista vaikka en treenaisikaan tuona päivänä?
Jos täytyy, niin entäs sunnuntai kun viimeisestä treenistä on jo 2 päivää aikaa?

Joka päivä pitää huolehtia proteiininsaannista 24/7.

PenttiK sanoi:
Kyllä sitä proteiinia pitää saada myös lepopäivinä, sillä levossa se lihas kasvaa ja proteiinilla lihas rakennetaan.

Tombster sanoi:
Kyllä sitä proteiinia pitää saada myös lepopäivinä, sillä levossa se lihas kasvaa ja proteiinilla lihas rakennetaan.

Jep. Ja nukkuessasi lepäät eniten, joten huolehdi illalla, että lihaksilla on rakennusainetta yön ajaksi. Jotakin hitaasti imeytyvää proteiinia syöt illalla, esim. tonnikalaa.

Mupa sanoi:
:offtopic: Onko raejuusto hyvää syötävää iltapalaksi?

erinomasita, yks 200g purkki sisältää 36g maitoproteinia joka on suurimmaksi osaksi kaseiinia, eli imeytyy hitaasti ja riittää pidemmälle yöhön kuin mitä esim tonnikalapurkki.

oon vedelly aamu- ja iltapalalla maitorahkaa, mut on tiiä onks siinä millasta proteiinii. Eli sopiiks se iltapalaks?

samout sanoi:
oon vedelly aamu- ja iltapalalla maitorahkaa, mut on tiiä onks siinä millasta proteiinii. Eli sopiiks se iltapalaks?

Sopii. Tosin jos hiilarit haluat kokonaan pois niin reajuusto on sitten parempaa.

PenttiK sanoi:
Aminohapposynteesi on koholla 48 tuntia treenin jälkeen.
Eli vielä 48:n tunnin päästä treenistä lihaksesi kasvavat.
Jos teet olkapäätreenin perjantaina kello kuusi, niin vielä sunnuntainakin olkapäiden lihaksesi kasvavat.
Muista siis nauttia joka päivä viikossa noin 3g/painokilo proteiinia (ja tietenkin kokonaiskalorit muutaman sataa plussalla), niin et käy salilla "turhaan", vaan saat jokaisen treenin tarjoaman lihasmassan "talteen".

Tuo 48 tuntia on keskiarvo, vaihtelee tietenkin henkilöittäin.

Saapas sanoi:
Aminohapposynteesi on koholla 48 tuntia treenin jälkeen.
Eli vielä 48:n tunnin päästä treenistä lihaksesi kasvavat.
Jos teet olkapäätreenin perjantaina kello kuusi, niin vielä sunnuntainakin olkapäiden lihaksesi kasvavat.
Muista siis nauttia joka päivä viikossa noin 3g/painokilo proteiinia (ja tietenkin kokonaiskalorit muutaman sataa plussalla), niin et käy salilla "turhaan", vaan saat jokaisen treenin tarjoaman lihasmassan "talteen".

Tuo 48 tuntia on keskiarvo, vaihtelee tietenkin henkilöittäin.

Eli 48 tunniin jälkeen kasvu lakkaa/hidastuu? Kiitos muuten aivan sairaasti! Tätä tietoa olen etsinyt ja nyt ihan sattumalta osui silmään. *Au*

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kosworth sanoi:
2g/rasvaton kg riittää ja kalorit kannattaa pitää ainakin 500 plussalla.
Nämä on taas semmoista juupas eipäs legendaa että kannattaa unohtaa tarkat määrät proteineista. Niin moni asia yksilötasolla varmasti vaikuttaa siihen mikä toimii mitenkin. Molemmat (2g ja 3g painokiloa kohti) on ihan hyviä määriä.

Yli 500 ei varmasti kannata ainakaan pitempää jaksoa olla plussalla jos vain homma toimii pienemmilläkin kaloreilla sillä liika on aina liikaa ja se läski ei oikeasti supistu eikä edes näytä isolta jos ei ole päällä kunnon toppapukua...

Suositut

Back
Ylös Bottom