Proteiinin otto yms...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n00kie
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Ostin sitten pakkiksen kaupasta Prolabin Pure Whey (suklaa) proteiiniä ja yllättävän hyvää on jopa veden kanssa.

Mutta ajattelin tota sekottaa maitoon(pari kuppia, n. 45g proteiiniä) ja pari lusikallista kaakaojauhetta sekaan, kuullostaako hyvältä?

Sitten miten pitäiskö tota vetää treenin jälkeen vai pari kertaa päivässä välipalana? Kyllähän treenin jälkeen on hyvä saada kanssa. jos samalla vetäis pari banaania siihen myös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos et saa esim. 2g proteiinia per paino kilo päivän mittaan, niin helppohan tolla jauholla on sitä proteiinin saantia lisätä. Treenin jälkeen otettuna hiilihydraattia mukaan myös, jota tossa banaanissa onkin. (Tosin banaanin hiilarit on hitaita ja banaani ei ole nestemäistä niin se ei ole ihan optimaali, mutta mä ainakin syö banaanin palkkarin hiilareiksi. En usko sillä olevan radikaalia eroa :) )

Mike sanoi:
Välipaloilla maidon kanssa ja banaani messiin. Treenin jälkeen veden kanssa. Elä siihen maito/pure sekoitukseen vain enää kaakaota laita, tulee muuten jo liiankin makeaa.

Samaa mieltä! Imeytyminen on treenin jälkeen huomattavasti nopeampaa kun sekottaa protskun veteen.

Kiitos erittäin paljon! Näistä tiedoista oli erittäin paljon apua.
Äskön koitin veden kanssa niin siihen toi pari lusikallista kaakaojauhetta sopii.

Ja lopuksi pakkotoiston kauppa toimi hyvin ja tilaan sieltä ehdottomasti lisää kunhan vanhat loppuu.

Vedäppä makeuttamatonta kaseiinia veden kanssa, niin alkaa kyllä mikä tahansa sotku maistua taivaalliselta...
Jos sitä pystyy naama peruslukemilla itkemättä juomaan niin saa multa kyllä pisteet

Mulla on Fastin Maito90:stä, ja eikös tuokin kaseiinia ole. Minusta se on semmoista neutraalin makuista, ihan hyvin menee alas pelkiltään veden kanssa.

gasvi sanoi:
(Tosin banaanin hiilarit on hitaita ja banaani ei ole nestemäistä niin se ei ole ihan optimaali, mutta mä ainakin syö banaanin palkkarin hiilareiksi. En usko sillä olevan radikaalia eroa :) )

Muistan jostain lukeneeni, että banaanin hiilarit olisivat suht nopeita eikä täten sovletuisi kovin hyvin esimerkiksi diettaajan ruokavalioon, olenko ihan hakoteillä?

-Marchi- sanoi:
Muistan jostain lukeneeni, että banaanin hiilarit olisivat suht nopeita eikä täten sovletuisi kovin hyvin esimerkiksi diettaajan ruokavalioon, olenko ihan hakoteillä?

Kyllähän noissa joissain "dietti-ruokaohjelmissa" on ollut banaania mukana. (Sellaisia dietti-ruokaohjelmia joita on hyväksi kehuttu). Minä asian olen päätellyt näin, Banaani on hedelmä, joten sen sokerit (=hiilarit) on hedelmäsokeria (=fruktoosia) ja fruktoosillahan se indeksi on 30. (eli hidas). (Tosin onhan rypälekin hedelmä ja sen sokeri (dekstroosi) on nopeata hiilaria, mutta eiköhän ne banaanin sokerit ole hedelmäsokeria :rolleyes: ).

gid sanoi:
Mulla on Fastin Maito90:stä, ja eikös tuokin kaseiinia ole. Minusta se on semmoista neutraalin makuista, ihan hyvin menee alas pelkiltään veden kanssa.

Jaa. No toi mun Calcium caseinate maistuu aika hirveältä veteen sekotettuna. laitoin tänään maitoon, eikai se haittaa imeytymistä pahastikaan, kun kyse ei kuitenkaan ole palkkarista?

sikamies sanoi:
Jaa. No toi mun Calcium caseinate maistuu aika hirveältä veteen sekotettuna. laitoin tänään maitoon, eikai se haittaa imeytymistä pahastikaan, kun kyse ei kuitenkaan ole palkkarista?

Ei pitäisi haitata. Kaseiini imeytyy muutenkin hitaasti, joten ei se maito sitä prosessia varmaankaan pilaa.

Mike sanoi:
Elä siihen maito/pure sekoitukseen vain enää kaakaota laita, tulee muuten jo liiankin makeaa.
Meikäläinen lyö sinne vielä dextroakin mukaan :D

Eli palkkarissa 60g purea, 20 dextroa ja 20 maltoa. Kaseiinit vedän sokerittomien mehukeittojen kanssa.. miten niin herkkuperse ;)

-Marchi- sanoi:

Itse söin dieetillä treenin jälkeen 2 banskua proteiinijuoman kanssa, koska mielestäni malto ei ole sitä parasta hiilaria dieetille. Mutta jokainen tyylillään tietty...

sikamies sanoi:
mulla samaa notköttiä, tulee nannaa kun laitat semmosen kombon kun vesi+mustikanmakuinen rainbow light mehutiiviste+calsim caseinate. Toi mustikkamehu sopii myös maustamattomalle haralle tosi hyvin, suosittelen.

juzzaz sanoi:
mulla samaa notköttiä, tulee nannaa kun laitat semmosen kombon kun vesi+mustikanmakuinen rainbow light mehutiiviste+calsim caseinate. Toi mustikkamehu sopii myös maustamattomalle haralle tosi hyvin, suosittelen.

Laitoin toissailtana jotain sokrutonta sekamehuu ja vettä, oli niin helvetin pahaa.
Varsinkin kun se sotku vaahtoutuu.

sikamies sanoi:
Laitoin toissailtana jotain sokrutonta sekamehuu ja vettä, oli niin helvetin pahaa.
Varsinkin kun se sotku vaahtoutuu.
ei toi mustapussinen uusi evon kaseinaatti mulla ainakaan vaahtoa kuin maidon kanssa ja sekottuukin bueno

n00kie sanoi:
Äskön koitin veden kanssa niin siihen toi pari lusikallista kaakaojauhetta sopii.

No jos tohon pitää vielä sotkea kaakaota, niin aika neiti saa olla. Itse laitan palkkariin kaakaota lievittämään hydron makua, mutta että jonkun :kuola: suklaaheran joukkoon vielä lisä makeutta niin :urjo:

gid sanoi:
20% heraa ja 80% kaseiinia...

juzzaz sanoi:
ei toi mustapussinen uusi evon kaseinaatti mulla ainakaan vaahtoa kuin maidon kanssa ja sekottuukin bueno

Toi mun ei kyl tunnu sekottuvan. ostin tosin pussin avattuna kaverilta, enkä tiedä onko tavara kärsiny avattuna olemisesta. klemmarilla se oli kiinni.

Nyt en muuten löytänyt (tai jaksanut ettiä tarpeeksi hyvin), mutta mikä on optimaalinen rasvan osuus ravinnosta low-carbilla ja ketogeenisellä. Sori vähän offtopicia tähän mutta kai tohon vois joku vauhdista vastata.

Kipi I sanoi:
No jos tohon pitää vielä sotkea kaakaota, niin aika neiti saa olla. Itse laitan palkkariin kaakaota lievittämään hydron makua, mutta että jonkun :kuola: suklaaheran joukkoon vielä lisä makeutta niin :urjo:

Mä tyykkään ja sehän on pääasia...eikö? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom