Proteiinin maustamaminen?

Ikä
37
Kaupunki
Lahti
Eli (lähes?) kaikki myynnissä olevat kohtuu.hintaiset proteiinit ovat maustamattomia.
Onko kellään mitään muita ehdotuksia=kokemuksia maustamiseen kuin joku typerä kaakaojauhe? :rolleyes:
Kun opiskelijan täytyy miettiä tarkkaan hinta ja laatusuhde, oli asia mikä hyvänsä.
Hera menee kyllä hyvin alas palautusjuomassa malton kanssa,tottunut makuun ajan kuluessa,maistuu jopa hyvällä nyt :)
Mutta nyt oon hakemassa välipala/ateriankorvikeproteiinia jauheena, ei patukkana, koska hintakysymys taas sit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mr. Speed sanoi:
Eli (lähes?) kaikki myynnissä olevat kohtuu.hintaiset proteiinit ovat maustamattomia.
Onko kellään mitään muita ehdotuksia=kokemuksia maustamiseen kuin joku typerä kaakaojauhe? :rolleyes:
Kun opiskelijan täytyy miettiä tarkkaan hinta ja laatusuhde, oli asia mikä hyvänsä.
Hera menee kyllä hyvin alas palautusjuomassa malton kanssa,tottunut makuun ajan kuluessa,maistuu jopa hyvällä nyt :)
Mutta nyt oon hakemassa välipala/ateriankorvikeproteiinia jauheena, ei patukkana, koska hintakysymys taas sit.

Funlight-mehulla protskusta saa aina maukasta ja sokeritonta (tärkeetä dietillä), niitä on makujakin vaikka kuinka monta. Tosin maustetta ei oikein voi laittaa protskun sekaan paljoa ennen sheikkausta, eli reissussa mehupurkki tarttee olla erikseen mukana.

juha340 sanoi:
Funlight-mehulla protskusta saa aina maukasta ja sokeritonta (tärkeetä dietillä), niitä on makujakin vaikka kuinka monta. Tosin maustetta ei oikein voi laittaa protskun sekaan paljoa ennen sheikkausta, eli reissussa mehupurkki tarttee olla erikseen mukana.

Nii, eli pelkkää tiivistettä loraus vai mehuna? Ei varmaa tarvii mtn mittaa erikseen, sopiva loraus :) ?
Kun ei oo katos enne kokeillut, nii en tiiä.

Mr. Speed sanoi:
Nii, eli pelkkää tiivistettä loraus vai mehuna? Ei varmaa tarvii mtn mittaa erikseen, sopiva loraus :) ?
Kun ei oo katos enne kokeillut, nii en tiiä.

Loraus tai mehuna, himassa loraus ja reissussa helpompaa, kun tekee mehun valmiiksi ja sitten lorauttaa jauheen sekaan. En muutenkaan koskaan mehuissa mitään mittoja käytä, mutta saahan niitä käyttää, jos kokee tarpeelliseksi.

Itse olen käyttänyt evo ultran maustamiseen (saahan sitä maustettunakin, mutta 100g enemmän ilman samaan hintaan :D) dumle-kaakaojauhetta, mielestäni paljon parempaa kuin oboy. Kaseiinia sillä ei saa ihan yhtä hyvin peittoon, joten 0.5l juomaa kohden 30ml funlightia (tiivistettä, omat suosikkini ovat mansikka ja vadelma).

Saakohan jostain esim. kuivattua mansikkaa, mitä on vaikkapa prolabin pure wheyssä, ja elovena hetki-puuropusseissa? Ja mitähän tuo mahtaisi kustantaa? En mielelläni sekoittaisi proteiineja nesteeseen paljoa ennen nauttimista, mikäli valmista juomaa joutuu pitämään tuntitolkulla lämpimässä, 10 tunnin luentopäivinä..

Ostat jotain halpaa massanlisääjää seitsemän kilon (alle 10€/Kg) paketissa ja laitat sitä noin ruokalusikallisen heran sekaan. Halpaa, maukasta ja riittoisaa.

setae sanoi:
Itse olen käyttänyt evo ultran maustamiseen (saahan sitä maustettunakin, mutta 100g enemmän ilman samaan hintaan :D) dumle-kaakaojauhetta, mielestäni paljon parempaa kuin oboy.

Raakakaakao on aika paljon parempaa tavaraa mielestäni tuohon tarkoitukseen kuin Oboy, joka on melkein pelkkää sokeria. Raakakaakao tosin on hyvin hapanta, eli joukkoon lusikallinen hermesetasta tai vastaavaa, niin saa vähän makeuttakin juomaan. Ja tulee hyvää. Silti preferoin itse jo mainitsemaani Funlightia..;)

Canderel kaakaojauhe on kanssa hyvä. Kunnon satsi sitä (5 g) on vaan 10kcal ja esim. maustamattoman kaseiinidrinksun maku muuttuu huomattavasti paremmaksi ton kanssa. Löytyy ainakin S-Marketeista.

Fun Lighteistä en ite kauheasti välitä, jotenkin tosi keinotekoinen äklö maku. Jotkut voivat tosin olla sitä mieltä tosta kaakaosta.

No nii..

hyvin tullu vastauksia, kiitoksia vaan :rock:
Ja taitaa kaikki olla aika sopivan hintaisia, niin funlight ja kaakaojauhe?
mitä kyllä sanoin typeräksi :D
Mutta luulinkin että kaakaojauheessa enemmän kaloreita kuin toi tauskin mainitsema 10kcal. Mutta taitaa olla kaakaojauheissa eroa suuntaan jos toiseen?
Mutta tulee tosiaan välipala proteiiniin, nii ei haittaa lisäkalorit.
Mutta funlight on kyllä terveellisempää...

kalori kuin kalori? ei ihan. ja kaakaojauheissa se vielä tuppaa olemaan sitä sokeria pääosin.

Pekkaniska sanoi:
kalori kuin kalori? ei ihan. ja kaakaojauheissa se vielä tuppaa olemaan sitä sokeria pääosin.

joo, oikeessa olet. Mutta kyse on pienestä määrästä per päivä (noin 5gr.), niin ei varmaan ketään tapa vaikka kyse olisi pidemmälläkin aikavälillä?
Mutta joo, sokerii on, funlightissa ei.

Mr. Speed sanoi:
joo, oikeessa olet. Mutta kyse on pienestä määrästä per päivä (noin 5gr.), niin ei varmaan ketään tapa vaikka kyse olisi pidemmälläkin aikavälillä?
Mutta joo, sokerii on, funlightissa ei.

Niin kannattaa erottaa toisistaan kaakaojuomajauhe ja kaakao, ovat aivan eria asioita. Esim. Oboy ja vastaavat ovat juomajauheita, oikea raakakaakao ei sisällä sokeria paljon mitään, rasvaa kylläkin. Esim. Pirkalla on edullista raakakaaota, pieni ruskea pahvipurkki, muistaakseni 125 g/prk. Ja siihen todellakin kannattaa laittaa makeuttamiseksi sitten hermesesta, jolloin sokerittomuus säilyy (jos sillä on väliä, massalla ei oikeastaan ainakaan mulle).

Mansikanmakuisella kaakaolla saa ainakin kohtuu makuisia drinkkejä, sokerin määrä on niin vähäistä mitä kaakaosta drinkkeihin tulee ettei mielestäni sen takia ainakaan ole syytä jeesustella, jättää ne sokerit ennemmin ruoista/välipaloista pois..

Canderel on makeutusainevalmistaja, eli kyseinen kaakaojauhe on keinotekoisesti makeutettua. Tästä johtuen tuo alhainen kalorimäärä. Tavalliset kaakaojauheet ovatkin sitten hyvin pitkälti sokeria niinkuin jo mainittiinkin.

Canderel kaakao on valitettavasti älyttömän kallista mutta jos rahaa riittää niin mikä ettei. Tummat kaakaot ovat muuten hyviä mutta ainakin se merkki mitä itse käytän ei sekoitu yhtä hyvin kuin esimerkiksi normaali kaakao, siksi on sen käyttö jäänyt vähemmälle. Vai olisiko joku toinen merkki parempi sekoittuvuudeltaan.

Onks kukaan koittanu noita SF-Protein:in myymiä Fruktomax tuotteita koskaan?
Niitäki näyttäs löytyvän aineki vanilja,suklaa,metsämarja ja sitruunan makuisina,
ja kiinnostas tietää pystyykö noilla maustamaan hyvin protskujuomia joihin noi onkin
tarkotettu.

Huomasin vasta threadin. Olen ostanut purkin Fruktomaxia ja aion ostaa toistekin sitten, kun ostan seuraavan kerran maustamatonta proteiinia. Hyvää vaihtelua kaakaojauheelle.

Laffer sanoi:
Tummat kaakaot ovat muuten hyviä mutta ainakin se merkki mitä itse käytän ei sekoitu yhtä hyvin kuin esimerkiksi normaali kaakao, siksi on sen käyttö jäänyt vähemmälle. Vai olisiko joku toinen merkki parempi sekoittuvuudeltaan.

En ole huomannut eroja sen suhteen. Olen sekoittanut näin: sheikkeriin proteiini, sitten kaakaojauhe. Sekoitetaan. Nyt kaakao onkin tasaisesti jauhon seassa eikä jää paakuiksi kun neste lisätään.

Viime aikoina on muuten ollut lehdissä ym. juttua kaakaon terveysvaikutuksista. Se on kuulemma flavonoidien takia terveellistä. Tumma suklaakin on melkein julistettu terveysruoaksi.

Mr. Speed sanoi:

Itse olen yleensä laittanut jotain maistettua protskua sekaan. Ei sitä tarvitse edes kovinkaan paljoa laittaa, kun maku jo maistuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom