Proteiinin määrä palkkarissa

Ikä
47
Kaupunki
Seinäjoki
Minkälaisia määriä proteiinia muiden palautusjuomissa mahtaa olla?
yritin haullakin, mutta ei oikein onnannut...
Itse käytän Fastin Whey3:sta 1 dl, onkohan se liian vähän, painoa kuitenkin ~80 kg ja pituuttakin ~175.
Jos voisitte kommentoida... :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaahas. Täytys varmaan itekkin lisäillä hieman tuota protskun määrä palkkarissa. Jotakuinkin 30g prot 50g hiilareita ollu palkkarissa tällä hetkellä. Ja painoa on 105kg tällä hetkellä.

Mä laitan sen 50-60g protua palkkariin ja painoa mulla on 83 kg tällä hetkellä. Hiilareita tulee n. 50 g, dieetillä vähän vähemmän.

Mike sanoi:
Ihan hirveesti dieetillä ei kannata tinkiä hiilareista palautusjuomassa, muuten palautuminen menee vallan vaikeaksi kun muutenkin on vähän kaloreita.

Totta ja kokeilemalla löytää sen itselleen sopivan määrän, edellyttäen että edes vähän tuntee kroppaansa.

En muuten ole huomannut, että mulla olisi tuosta yli 50 g hiilarimäärästä mitään hyötyä bulkillakaan.

Pikkuhannu sanoi:
Minkälaisia määriä proteiinia muiden palautusjuomissa mahtaa olla?
yritin haullakin, mutta ei oikein onnannut...
Itse käytän Fastin Whey3:sta 1 dl, onkohan se liian vähän, painoa kuitenkin ~80 kg ja pituuttakin ~175.
Jos voisitte kommentoida... :worship:

Olipas omalta kannalta ajankohtainen kysymys. Käytän nimittäin minäkin palkkarissa tällä hetkellä Fastin Whey3:sta (+Malto6) ja aikaisemmin laitoin sheikkeriin juuri tuon saman määrän, eli 1 desin. Sitten yhdistelin mielessäni muutamasta lukemastani threadista sellaisen ajatuksen, että protskua tulee tuolla annostuksella liian vähän. Nyt olen pari-kolme kertaa laittanut Whey3:sta juuri tuon Miken mainitseman 2 desiä. Niin, ja painoa on noin 85 kiloa.

Jotenkin muuten tuntuu, että immeisten palkkareissa on aika usein just sen 30 grammaa proteiinia. Mistähän lie johtuu...siitäkö, että Fastin pussin kyljessä oleva annosteluohje opastaa voimakkaasti tähän suuntaan?

Reenin jälkeinen määrä ei tarvi olla isokaan jos on ennen reeniä ottanut vaikka heraa jonkin verran -> ennen treeniä otettu prode -> pienempi tarve treenin jälkeen.

Heraa 1,5dl eli joku 50g ja 1d maltoa eli 50g . Sillä on tähän saakka pärjäilly ihan hyvin. Painoa se huimat 73-75kg.. :D

Itellä vain ½dl hera80 + 1dl maltoa neljään desiin vettä. Jos laittaa enemmän (->1dl), niin tuloo kuolema. Kauhea olo: mahaan nälän ja turvotuksen tunne yhtäaikaa, mutta mitään ei voi syödä. Olo kestää joskus parikin tuntia. En tiedä mikä auttaisi (paitsi protua =<½dl). Tänäänkin olo meinas iskeä, kun väliprotuksi sekotin kukkurallisen puolen desin mitan hera80:tä 4 desiin maitoa + hieman kaakaota.

Melkein 2dl, eli niin, että _proteiinia_ tulee koko jauhemäärästä se 50g. Glukoosia sekaan 30-50g riippuen olotilasta. Lisäksi arginiinia, glutamiinia ja kreatiinia.

Btw. ohi aiheen, mutta kuinka moni teistä aloittaa palautusjuoman nauttimisen jo treenin aikana -- lets say 10-20min ennen lopettamista? Tuntuu toimivan ihan hillittömän hyvin ainakin itselläni!

edit: ja painoa 90kg.

Niin se proteiinin määrä palkkarissahan riippuu myös siitä kuinka kauan palkkarin ja seuraavan ruuan välissä on aikaa? Jos syö jo tunnin päästä palkkarista riittänee 30grammaa 90-100 kiloiselle treenarille? Mutta jos tuo väli on vaikkapa 4 tuntia voi proteiinia ottaa enemmän?

:offtopic:
Miten pitkän välin muuten pidätte palkkarin ja ruuan välillä yleensä?

Kuten itse sanoin, aloitan palkkarin (50g prode siis) juomisen 10-20min ennen treenin loppua, ja täten nälkäkin iskee treenin päättymisestä aikaisemmin, ja näin ollen syön kunnon ruoan (paljon protskua, viimeiset päivän hiilarit, ei rasvaa, energiaa 700-1000kcal) 45-75min treenin jälkeen.

Ihan siitä syystä, että pari treenin jälkeistä tuntia lihakset on ottavaisimmillaan ravinteille ja täten kasvulle. Ja toisaalta, hiilarit ei mäne niin läskiksi, kun niillä täydennetään ehtyneitä glykogeenivarastoja.

Hyvin toimii niin kropalle kuin psyykkeelle. Seuraavat 4-6 tuntia sitten nautinkin aina mahtavasta euforian tunteesta, ja syöpöttelen lisää (rasvaa & prodea).
( Treenipäiväkirja syömisistäni )

Aikaisemmin (n. 5 vuoden ajan) oon laittanu palkkariin n. 50g halppisheraa, 80g maltoa ja 10g kreatiinia, joskus myös glutamiinia. Ostin nyt kokeilu mielessä ns. "hifiheraa" ja jotain muuta mukavaa. :D Viikon oon nyt hifistelly ja tuntuu jotenkin pirun työläältä!

30MIN ENNEN TREENIÄ:
-50g Creatine Blast
-jokunen tabu leusiinia
-10g glutamiinia
-4g tauriinia
-200mg kofeiinia(jos väsynyt fiilis)

HETI TREENIN JÄLKEEN:
-35-40g hifiheraa
-10g glutamiinia

30MIN EDELLISESTÄ:
-40g halppisheraa
-50g maltoa
-10g rypälesokeria
-10g kreatiinia

Sitten vitskut, mineraalit, tribulus ja Hica!

N. 1,5h viimeisestä drinksusta syön sitten kunnon ruoan.

Tuntuu vaan jotenkin työläältä tuo jauhojen kanssa veivaaminen ja pillereiden pyörittäminen. Koko hässäkkään menee aikaa 4h, kun laskee siitä ennen treeniä otettavasta drinksusta treenin jälkeiseen ruokaan. Pitäisi kuitenkin töissä käydä ja tehdä jotain muutakin saman vuorokauden puolella. Painetaan nyt sata lasissa jonkun aikaa ja katsellaan tuottaako hifistely tulosta, vai palaanko entiseen "suurin piirtein lisäravinne puoli kunnossa kaavioon".. Ei tässä kovin pitkään ole varaa hifistellä, se on nimittäin kallista. No, elämä on! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom