Proteiinin käyttö

Ikä
46
Eli mikä on yleinen käytäntö ton lisäprotskun ottamisessa, otatteko sitä vain treenipäivinä vai joka päivä? Itse en ota kuin treenipävinä, tulis aika kalliiks imee sitä joka päivä mut mites sit on ton maksimaalisen lihaskasvun kanssa, kärsiikö? :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lihaskasvu syntyy monista tekijöistä ja ravinto on näistä yksi tärkeimmistä. Mahdollisuus maksimaaliseen lihaskasvuun saavutetaan kun ravintoa saadaan päivittäin tarpeeksi. Eipä sitä lisäproteiinia tarvitse jos sitä saa tarpeeksi oikeasta ruuasta.

Hullu inkkari sanoi:
Lihaskasvu syntyy monista tekijöistä ja ravinto on näistä yksi tärkeimmistä. Mahdollisuus maksimaaliseen lihaskasvuun saadaan kun ravintoa saadaan päivittäin tarpeeksi. Tämä koskee myös ravinnon eri muotoja: proteiineja, hiilihydraatteja rasvoja yms. Eipä sitä lisäproteiinia tarvitse jos sitä saa tarpeeksi oikeasta ruuasta.
Yhdyn edelliseen itse otan 2-3 drinkkiä päivässä eli n.80-100g ja loput reilu 100g ruuasta! :rock:

Yksi välipaladrinksu tulee otettua joka päivä. Auttaa paljon jokapäiväiseen
protskunsaantiin. Suosittelen :thumbs: .

Turisas sanoi:
Kävisikö drinkkiin tollanen perus halpishera kuten Pro Power Whey? Maidon kanssa jos ottaisi niin hidastaisi vielä imeytymistä.
käyhän se, ja vielä tilkalla öljyä saat sen imeytymisen hidastumaan. itse käytän tuolloin illalla maito90 tai proteinXL parilla ruokalusikallisella öljyä.

Proteiinijauheita on monen hintaisia, kannattaa tsekata vaikka tuolta pakkiksen kaupasta. Halvimmillaan jauheproteiinit ovat jopa halvempia kuin ns. oikea ruoka.

Minun käsitykseni on se, että ei ole juurikaan väliä mistä lähteestä proteiininsa ottaa, kunhan sitä vain saa riittävästi, eli vähintään 2 g/kehon panokilo per vuorokausi.

Itse otan n. puolet päivän proteiinista jauhemuodossa. Käytännössä tämä tarkoittaa kolmea heraproteiinidrinkkiä päivittäin. Käyttämäni hera on ns. perusheraa, eli heraproteiinikonsentraattia, jonka annoshinta ainakin minun käyttämässäni proteiinissa on suunnilleen samaa luokkaa Ehrmannin rahkan ja halpistonnikalan kanssa.

On täysin mahdollista ottaa kaikki tarvitsemansa proteiini kiinteästä ruoasta, mutta itselläni osasyynä runsaaseen jauheproteiinin syöntiin on myös se, että minua ei yksinkertaisesti huvita jauhaa kuutta kertaa päivässä aina saman makuisia body-ruokia.

Jos olisin rahoissani, söisin pelkästään kanafilettä, sisäfilettä, tuoretta kalaa jnejne.

porrada sanoi:
En ymmärrä miten se öljy sitä hidastaisi. Se kun kevyempänä kelluu pinnalla.
ööh, oletkohan koskaan sekoittanut kunnolla öljyä protskudrinkkiin? se ei todellakaan kellu siinä kun kunnolla sekoittaa. Sitä paitsi miten helvetissä sen öljyn paikka siinä juomassa vaikuttaisi sen sulamiseen?

porrada sanoi:
En ymmärrä miten se öljy sitä hidastaisi. Se kun kevyempänä kelluu pinnalla.

Muahahahaa... :hyper: Jos se haittaa mielenrauhaa noin paljon, niin voithan ottaa öljyn erikseenkin tyyliin protskukulaus, öljyloraus, protskukulaus, öljyloraus... jne :lol2:

Aamulla sekoitan proteiinijauhoa puuroon. Välipalana maitoon sekoitettuna ja illalla maitorahkaan sekoitettuna. Treenipäivänä jää välipala pois, mutta otan sen tilalle noin puoli tuntia ennen treenaamista veteen sekoitettuna ja heti treenin jälkeen palautusjuomassa.

Silloin tällöin pienennän ja/tai jätän esim. välipalan pois, jotta elimistö hyödyntää tai pitäisi hyödyntää proteiinia paremmin kun ei ole jatkuvasti yllin kyllin saatavilla. Samalla säästää pikkaisen kustannuksissa.

S0874 sanoi:
On täysin mahdollista ottaa kaikki tarvitsemansa proteiini kiinteästä ruoasta, mutta itselläni osasyynä runsaaseen jauheproteiinin syöntiin on myös se, että minua ei yksinkertaisesti huvita jauhaa kuutta kertaa päivässä aina saman makuisia body-ruokia.

Amen to that! Välillä Ehrmann ja raejuusto vain kertakaikkiaan maistuvat puulta, ja silloin minä ainakin korvaan ne ihan mielelläni hyvänmakuisella proteiinijuomalla. Ruokaahan se sekin nimittäin on, tiiviissä ja kätevässä muodossa vain. Skål! :kippis1:

Hämmer sanoi:
Muahahahaa... :hyper: Jos se haittaa mielenrauhaa noin paljon, niin voithan ottaa öljyn erikseenkin tyyliin protskukulaus, öljyloraus, protskukulaus, öljyloraus... jne :lol2:

Otankin sen erikseen :jahas:

Ei haittaa mielenrauhaa mutta en todellakaan ota sitä imeytymistä hidastamaan.

Eli täytynee sit vaan ruveta imemään lisäproteiinia koko ajan!Oon vähän ihmetelly et mistä johtuu kun kasvu junnaa vaikka yrittää syödä paljon mut kai se on toi ravintopuoli mikä mättää!Ei millään jaksa syödä tavallista ruokaa päivässä NIIN paljon et siitä sais tarpeeks proteiinia, eli pirtelöt kehiin. :kippis1:

Frozenash sanoi:
Eli täytynee sit vaan ruveta imemään lisäproteiinia koko ajan!Oon vähän ihmetelly et mistä johtuu kun kasvu junnaa vaikka yrittää syödä paljon mut kai se on toi ravintopuoli mikä mättää!Ei millään jaksa syödä tavallista ruokaa päivässä NIIN paljon et siitä sais tarpeeks proteiinia, eli pirtelöt kehiin. :kippis1:

Jep. Sitäpaitsi, ainakin itselläni on tilanne se, että olen aivan täysin lahjaton koko touhuun. Syön vitusti, treenaan kovaa ja lepään, niin siitä huolimatta kehitys ei tod. ole mitään nopeaa. Ei ole missään vaiheessa ollutkaan, ei edes aloittaessa. Jos laiminlöisin syömistä, en kehittyisi lainkaan, se on varma se.

S0874 sanoi:
Jep. Sitäpaitsi, ainakin itselläni on tilanne se, että olen aivan täysin lahjaton koko touhuun. Syön vitusti, treenaan kovaa ja lepään, niin siitä huolimatta kehitys ei tod. ole mitään nopeaa. Ei ole missään vaiheessa ollutkaan, ei edes aloittaessa. Jos laiminlöisin syömistä, en kehittyisi lainkaan, se on varma se.

Mulla on ihan sama homma, johtuu varmaan kovasta aineenvaihdunnasta kun ei se lihasmassa lisäänny millään :wall: Kaverit kasvaa silmissä :curs: Tietty vois pumpata ittensä hiilareilla pyöreeks mut ei jaksa kyl katella mitään ylimääräistä kertymää tossa mahan seutuvilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom