Proteiinin imeytyminen dieettiä varten?

Iltaa!

Elikkä oliskohan kellään hyviä vinkkejä miten saada proteiinit imeytymään paremmin dietin aikana?

Olen kuullut/lukenut semmosta että jos hiilarit/rasvat vedetään melkeenpä ihan nollaan niin pelkkä prottsku ei oikein meinaa imeytyä lähellekää yhtä hyvin.

Yritin etsiä vastausta foorumilta mutta eipä oikeen löytynyt... :face:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä vastausta ei löytynyt, koska se ei pidä paikkaansa?

En aikaan itse ole ikinä kuullut moisesta. Joku viisaampi suo korjata.

En kyllä ole mitään tollasta kuullut, olisko antaa mitään linkkiä mikä tukisi tätä väittämää? Ja onkohan sillä mitään käytännön merkitystä, koska jos vetää hiilarit ja rasvat kauheen alas pitäen protskun saannin kuitenkin korkeana on kalorit silloin hemmetin/liian alhaalla.. Ellei sit vedä ihan törkeesti yli tarpeen proteiinia. Kukin tavallaan, mut en ite lähtis millekkään 1500kcal natsidieetille :D

Keho tuottaa itse hiilihydraatteja muun muassa proteiinista ja rasvasta maksassa, jos niitä ei saa muuten riittävästi. Tätäköhän aloittaja haki?
Looginen ratkaisu olisi lienee nauttia enemmän hiilihydraatteja ja rasvaa, jolloin maksan ei tarvitse käyttää proteiinia niiden korvikkeena.

Ei oo mitään järkeä vetää niitä hiilareita ja rasvoja nollaan ylipäätään. Joten aivan turhaan stressaat koko asiasta. Maalaisjärjellä voisi myös olettaa, että mitä vähemmän elimistö ravintoa saa, sitä paremmin se käyttää kaiken hyödyksi...

Kiitos näistä neuvoista!

Yritän kaivaa esille tuon väitteen " Olen kuullut/lukenut semmosta että jos hiilarit/rasvat vedetään melkeenpä ihan nollaan niin pelkkä prottsku ei oikein meinaa imeytyä lähellekää yhtä hyvin. "

Siinä ravintotieteiden ammttilainen ja pro natu kehoilija kumoaa näitä väitteitä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom