Proteiinijauheet mukaan lentokoneeseen, miten kannattaa pakata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -A-
  • Aloitettu Aloitettu

-A-

Noniin, oleellisin tulikin esiin otsikossa eli miten olette pakanneet proteiinijauheet mukaan lentokoneeseen? Oletteko ottaneet käsimatkatavaroihin vai laittaneet ruumaan? Meilläkun kaikki jauheet on 4-5kg säkeissä niin alkuperäispakkauksia ei mukaan saa otettua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käsimatkatavaroihin jos on pitkä lento ja haluat syödä lennon aikana. Muutoin laittaisin ruumaan. Käsimatkatavaroissa olevaan protskujauhoon olen lisännyt vähän nestettä ja tehnyt siitä lusikalla syötävää. Säilytysrasiaksi käy pakaste-/Tubberware-rasia. Eivät ole läpivalaisussa ihmetelleen sen enempää. Joskus ovat kysyneet mitä rasiassa on.

Porukka on aika paljon pakkaillut minigrip-pusseihin, mutta siinä tapauksessa kannattaa olla jotain todisteita että jauho on proteiinia tai palkkaria. Esim. jotain kreatiini-monohydraattia kun laitat minigrip pussiin eikä sulla oo todisteita, niin tullissa saat odotella testituloksia hetken aikaa. Alkup. pakkaukset olis paras vaihtoehto, joten suosittelisin hakee kaupasta jotku kilon pussit matkaa varten.

Itse ainakin kun menin Thaimaahan kahdeksi viikoksi niin laitoin valmiit annokset pakastepusseihin, sitten pistin isoon minigrippiin. Merkkasin vielä minigrippiin tussilla että Hera+malto. Kannattaa ainakin jotenkin merkata ettei tullin yli-innostuneet työntekijät sitten luule että ovat löytäneet huumekätkön.

No kyllä ne ihan varmaan kattoo kreapurkin sisällönkin, onko kreatiinia vai jotain stydimpää. Muutenhan porukka tois säkkikaupalla "kreatiiniä" tullin läpi.. Tosin onhan siellä ne koirat sitten..

Minigrip-pusseihin oon pussittanut kaikki treenilaturit,protskut,vitamiinit ym. ja laittanut ruumaan.Pussien kylkeen kirjoittanut vaan lähinnä itelle muistiksi mitä missäkin on,ei alkuperäispakkauksia ole ollut mukana.. Käsimatkatavaroihin pari pussia ja tyhjä sheikkeri mukaan,saapi evästellä jos pitkä lento. Eipä multa ainakaan ole kertaakaan noita tongittu tai pyydetty lisäselvityksiä,muutaman kerran olen noine hyvineni lennellyt esim. Thaikkuihin. Myös useampi tuttu näin menetellyt.

Kiitos Tommmi tuohan auttoi suunnattomasti!

Päädyin nyt siis laittamaan ihan pakastepurkissa ruumaan mitään sen enempää merkkaamatta. Kiitos avusta!

kannattaa olla jotain todisteita että jauho on proteiinia tai palkkaria. Esim. jotain kreatiini-monohydraattia kun laitat minigrip pussiin eikä sulla oo todisteita, niin tullissa saat odotella testituloksia hetken aikaa.
Ai niinkö tyhjä purkki todisteeksi vai millasia?

tommilta siinä jo käypä vihje tulikin

1305625755427

noin oikeasti, jos nyt ei ole tyyliin kuukausiksi lähdössä johonkin sellaiseen paikkaan josta ei lisäravinteita tai edes proteiinirikasta ruokaa saa, mä jättäisin ne pussukat ihan suosiolla kotiin. parempaa varmasti kehityksen kannaltakin kun lopettaa stressaamisen siitä bodauksesta edes pariksi viikoksi. ja kylläkyllä, hardcore elämäntapa josta saa kiksejä, kovin laji pallolla jne. nämä vain mun ajatuksia.

Käsimatkatavaroissa olevaan protskujauhoon olen lisännyt vähän nestettä ja tehnyt siitä lusikalla syötävää. Säilytysrasiaksi käy pakaste-/Tubberware-rasia. Eivät ole läpivalaisussa ihmetelleen sen enempää. Joskus ovat kysyneet mitä rasiassa on.

Toivottavasti tarkoitit, että lisäät nesteet vasta lentokoneessa tai perillä? Meinaan muutoin tuo luokitellaan nesteeksi, jonka kuljetusmääräykset käsimatkatavaroina kyllä varmasti jokainen jo tuntee. Ymmärykseni mukaan joiltain on otettu banaaneja ja muitakin pois tällä verukkeella, koska onhan niissäkin "nestettä".

noin oikeasti, jos nyt ei ole tyyliin kuukausiksi lähdössä johonkin sellaiseen paikkaan josta ei lisäravinteita tai edes proteiinirikasta ruokaa saa, mä jättäisin ne pussukat ihan suosiolla kotiin. parempaa varmasti kehityksen kannaltakin kun lopettaa stressaamisen siitä bodauksesta edes pariksi viikoksi. ja kylläkyllä, hardcore elämäntapa josta saa kiksejä, kovin laji pallolla jne. nämä vain mun ajatuksia.

Täysin samaa mieltä. On kyllä ihan turhaa hifistelyä miettiä jotain sheikkereitä lentokoneessa. Ei ny hyvää päivää. Ei kyllä ymmärrys riitä aina välillä näihin ketjuihin.

Niin ja jos siis nyt vaikka olisikin lähdössä pitkäks aikaa jonnekin missä jauheita sitten tartteis niin eikös ne sillon vaan isketä ruumaan ja varmaan kestetään se lennon ajan kestävä hirvittävä katabolia.

Tarkoitin että laittaa sen verran nestettä, ettei jauhot pölise ja pystyy hyvin kätevästi lusikalla syömään. Nestettä ei pidä lisätä niin paljon että voi puhua sopasta/puurosta.
BTW: Ompa tullisetä antanut ottaa rahkapurkinkin lentokoneeseen, vaikka silloin piti hieman neuvotella. Nähtävästi rahka on nesteeksi luettavaa.

Noniin, oleellisin tulikin esiin otsikossa eli miten olette pakanneet proteiinijauheet mukaan lentokoneeseen? Oletteko ottaneet käsimatkatavaroihin vai laittaneet ruumaan? Meilläkun kaikki jauheet on 4-5kg säkeissä niin alkuperäispakkauksia ei mukaan saa otettua.

Löysin näppärän sivuston millä tarkistaa mitä voi ottaa lennolle mukaan: http://www.mitamukaanlennolle.fi/fi/objects/detail

Tuon mukaan proteiinijauhetta voi ottaa mukaan käsimatkatavarana ja/tai ruumaan menevänä. Proteiinijuomissa on sitten eri säännöt, eli ruumaan kyllä mutta käsimatkatavarana vain jos täyttää seuraavat ehdot:
"Nesteet

Kuljettaminen käsimatkatavarassa sallittu, jos tuote on pakattu enintään 100 ml kokoiseen pakkaukseen ja se kuljetetaan enintään 1 l kokoisessa uudelleensuljettavassa ja läpinäkyvässä muovipussissa. Matkustajaa kohden sallitaan yksi yhden litran pussi."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom