proteiinia lisää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ellanen
  • Aloitettu Aloitettu
1desi kaurahiutaleita painaa 35gr.Sataan grammaan menee vettä jotain 7-8desiä suunnilleen.Melkoinen syömäri saa olla että tommosen puuron viitsii aamulla vetästä.
Eikä ketjun aloittajan kaipaamaa prodea tule kuin 14gr.Meikäläiseen ei ainakaan tommosen jälkeen mahtus munanvalkuaisia tai muutakaan prodepitoista.

No, sadan gramman hiutalemäärästä keittää helposti puuron vaikkapa 4 desiin vettä, eikä sen syömiseen kyllä muutenkaan tarvitse todellakaan olla suursyömäri, esim. norrmi- bodykisaajan dieetillä voi olla aampalalla tuon verta kaurahiutaleita+proteiinsafkat ja hedelmät päälle, saati sitten off-season ruokavaliossa. Itse syön massakaudella joka aamu 120 grammaa kaurahiutaleita veteen keitettynä, palan-pari realia+kalkkunaleikkelettä, raejuustoa ja mehukeitot päälle... Eikä tee edes tiukkaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Töihin olen ottanut mukaan 8dl maitoa+2dl mansikan makuista heraa pullossa valmiiks blandattuna,lisäks 2 banskuu,saa 2hyvää välipalaa.
Lisäks tietysti lämmin ruoka,hyvin pärjää 8 tuntia.:D.

sit on tietysti joku maustamaton hera + funlight, tosin täytyy itse löytää se itselle sopiva maku, itsellä menee vadelma

Töihin olen ottanut mukaan 8dl maitoa+2dl mansikan makuista heraa pullossa valmiiks blandattuna,lisäks 2 banskuu,saa 2hyvää välipalaa.
Lisäks tietysti lämmin ruoka,hyvin pärjää 8 tuntia.:D.

luetunymmärtäminen : :5:

No, sadan gramman hiutalemäärästä keittää helposti puuron vaikkapa 4 desiin vettä, eikä sen syömiseen kyllä muutenkaan tarvitse todellakaan olla suursyömäri, esim. norrmi- bodykisaajan dieetillä voi olla aampalalla tuon verta kaurahiutaleita+proteiinsafkat ja hedelmät päälle, saati sitten off-season ruokavaliossa. Itse syön massakaudella joka aamu 120 grammaa kaurahiutaleita veteen keitettynä, palan-pari realia+kalkkunaleikkelettä, raejuustoa ja mehukeitot päälle... Eikä tee edes tiukkaa!

No tavallinen kaurapuuro tehdään suhteessa 1desi hiutaleita 2desiä vettä tai maitoa.Eli 100grammasta hiutaleita tulee semmoinen joku 800gr ämpäri puuroa.Kun ketjun avaaja halusi lisää protskua aamupalaan tä ei kaiketi ole kovin järkevä vaihtoehto?
Sinä syöt kuten parhaaksi näet,mutta sillä ei ole mitään tekemistä kysyjän ongelman kanssa.

No tavallinen kaurapuuro tehdään suhteessa 1desi hiutaleita 2desiä vettä tai maitoa.Eli 100grammasta hiutaleita tulee semmoinen joku 800gr ämpäri puuroa.Kun ketjun avaaja halusi lisää protskua aamupalaan tä ei kaiketi ole kovin järkevä vaihtoehto?
Sinä syöt kuten parhaaksi näet,mutta sillä ei ole mitään tekemistä kysyjän ongelman kanssa.

En nyt puhunut tuosta proteiinimäärästä, vaan siitä, että tuon määrän kaurahiutaleita (100 grammaa) pitäisi pystyä syömään kenenkä tahansa (ainakin hiukan isompikokoisemman) treenaajan heittämällä, vaikka se keitettäisiin sitten litraan vettä. Silti se ei ole paljoa, tai sitten voi kyllä unohtaa lihasten hankkimisenkin, jos ei tuota määrää+ protskusafkoja saa aamulla syötyä. Sinun laskutoimituksesikaan ei päde, koska 1dl kaurahiutaleita=40 grammaa, eli sinun kaavasi mukaan tuoho sataan grammaan menisi 5 dl vettä, ei 7-8 desiä...

sit on tietysti joku maustamaton hera + funlight, tosin täytyy itse löytää se itselle sopiva maku, itsellä menee vadelma

LUETAAN NIITÄ VIESTEJÄ ! :curs::D

Mausta FUN LIGHTILLA , tuo aamupalaprodedrikki...Toimii.Toinen hyvä tapa on munakas, jossa reilusti kinkkua yms.

Mäkään en ymmärrä miksi suositellaan kauraapuuroa proteiinin lähteeksi,siinä tulee oheistuotteena niin paljon hiilareita että proteiinin tähden ei ole järkeä sitä syödä,muutoin kyllä se on terveellinen kuidukas aamupala.Jos ei voi syödä maitotuotteita niin silloin tosiaan erilaiset kevyet leikkeleet(kalkkuna,keittokinkku) lienevät järkevin vaihtoehto tai sitten kasvikunnan tuotteista,soija,tofu tai pavut omaavat korkean proteiinipitoisuuden,eli niitä lisäisin päivällisen tai lounaan yhteyteen.

p.s miksi ihmiset kehottavat käyttämään heraa jos threadin aloittaja juuri sitä kysyi miten voi saa proteiineja ilman maitotaloustuotteita?

Keitettyjä munia välillä teurastan (=keltuaiset roskiin) joten kyllähän niistäkin jotain irtoaa

Tää kyllä lähentelee jo idiotismia... Hyviä rasvoja ja parempaa protskua kuin valkuaisessa, ja roskiin? Voi elämä!

^No samaa ihmettelin minäkin. Tuntuu jostain ihme syystä olevan aika monella täällä tapana. Eikös se todettu jo aikaa sitten, ettei se kananmunan kolesteroli nosta veren kolesterolia, ja keltuaisessa on paljon arvokkaita ravinteita....

^No samaa ihmettelin minäkin. Tuntuu jostain ihme syystä olevan aika monella täällä tapana. Eikös se todettu jo aikaa sitten, ettei se kananmunan kolesteroli nosta veren kolesterolia, ja keltuaisessa on paljon arvokkaita ravinteita....

joo mutta vanhoja uskomuksia on vaikea heittää romukoppaan.. valitettavasti.

mutta oikeesti: suuhun pistettynä kolesteroli on edellytys lihaskasvulle... verisuonissa uiva kolesteroli on seurausta jostain ihan muusta...

Tää kyllä lähentelee jo idiotismia... Hyviä rasvoja ja parempaa protskua kuin valkuaisessa, ja roskiin? Voi elämä!

Jep, hyviä rasvoja ovat kyllä, mutta kun rasvan määrä suhteessa proteiiniin nousee luvattoman korkeaksi, jos syö paljon munia proteiininlähteeksi, ja tuolloin on hyvä tapa poistaa osasta keltuaiset, ainakin IMO. Kun ei niitä hyviä rasvojakaan kannata päivässä kiloa nauttia, kun nousee tuo päivän kalorimäärä helposti melko korkeaksi tuolloin, koska myös proteiinia ja hiilareita tarvitsee syödä. Mutta sori tämä :offtopic:

Oon toisinaan vetänyt prodea ihan appelsiinituoremehun kanssa. Eli shakeriin jauhot ja mehu ja ravistetaan reippaasti ja liemi kitaan. Ei imo maistu suoranaisesti pahalta, jälkimaku on vähän tympeä mutta se hoituu vetämällä heti perään lasista pikku huikan pelkkää juissia. Mun feivöritti mehuja on ollu VIP (halpa / ok maku) ja Tropic (makeampaa). Rainbown mehua en suosittele kelleen, se on imo varsin epämääräisen makuista litkua.

*

Viimeksi muokattu:
Quote:
Originally Posted by ellanen View Post
Keitettyjä munia välillä teurastan (=keltuaiset roskiin) joten kyllähän niistäkin jotain irtoaa

Kokonaisesta kananmunasta tulee suhteessa pelkkään valkuaiseen turhan paljon energiaa. Onhan se toki tuhlausta heittää hyvää ravintoa roskikseen mutta toisaalta mielummin sinne kuin läskiksi kroppaan ;) Mun mielestä valkuaiset toimii hyvin pienenä vähäkalorisena prodeannoksena.

En nyt puhunut tuosta proteiinimäärästä, vaan siitä, että tuon määrän kaurahiutaleita (100 grammaa) pitäisi pystyä syömään kenenkä tahansa (ainakin hiukan isompikokoisemman) treenaajan heittämällä, vaikka se keitettäisiin sitten litraan vettä. Silti se ei ole paljoa, tai sitten voi kyllä unohtaa lihasten hankkimisenkin, jos ei tuota määrää+ protskusafkoja saa aamulla syötyä. Sinun laskutoimituksesikaan ei päde, koska 1dl kaurahiutaleita=40 grammaa, eli sinun kaavasi mukaan tuoho sataan grammaan menisi 5 dl vettä, ei 7-8 desiä...

Oon nainen, en mikään hirveen isokokoinen eikä mulle kyllä tipu tuollainen määrä puuroa kerralla. Normi aamupuuroon menee 0,5dl kaura/ruishiutaleita ja 1dl vehnäleseitä. Siitä saa vatsan jo ihan hyvin täyteen :)

Mukaan jyviä, manteleita, siemeniä..
esim:
Auringonkukansiemen 23.0g
Manteli 24.1g
Pellavansiemen 29.0g

Kaupanpäälle hyviä rasvoja ja erittäin paljon kivennäis- ja hivenaineita..

Kokonaisesta kananmunasta tulee suhteessa pelkkään valkuaiseen turhan paljon energiaa. Onhan se toki tuhlausta heittää hyvää ravintoa roskikseen mutta toisaalta mielummin sinne kuin läskiksi kroppaan ;) Mun mielestä valkuaiset toimii hyvin pienenä vähäkalorisena prodeannoksena.

2 kananmunaa = ~15 g proteiinia ja ~170 kcal. Vaikka olisit dieetillä, tuo on korkeintaan 10% päivän kaloritarpeesta. En näe edelleenkään pointtia keltuaisen haaskauksessa.

Edit: Tosin myönnettäköön, että mua nyt vain risoo ajatus ruuan pois heittämisestä ihan yleiselläkin tasolla...

2 kananmunaa = ~15 g proteiinia ja ~170 kcal. Vaikka olisit dieetillä, tuo on korkeintaan 10% päivän kaloritarpeesta. En näe edelleenkään pointtia keltuaisen haaskauksessa.

Edit: Tosin myönnettäköön, että mua nyt vain risoo ajatus ruuan pois heittämisestä ihan yleiselläkin tasolla...

Tässä mun pointti ihan numeroina: (lähde Fineli)
100g kananmunaa (kuorineen punnittu) 126kcal, p 11g
100g munanvalkuainen 42kcal, p 9,8g

Eli valkuaisessa on 1/3 siitä energiamäärästä mitä koko muna pitää sisällään, kuitenkin proteiinin määrän ero on häviävän pieni koska suurin osa on valkuaisessa.

Meni pikkasen off topicics mutta anyway :)

Off topic jatkuu: Ei ole ihan noin suoraviivaista, sillä saman finelin mukaan keltuaisen arvot ovat r 25g p 15 g /100g... Eli keltuaisessa on paitsi enemmän energiaa, myös enemmän proteiinia.

Pointtini olikin se, että ihmettelen jos kenenkään dieetti kaatuu pariin keitettyyn munaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom