Proteiinia 2g/painokilo... sanoo kuka?

Työttömänä elelen ja ei mulla ainakaan mitään rahapulaa ole, vaikka proteiinia vetelenki noin paljon. Määrittele mulle ''ylimääräinen''.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa joku mainitsi vegaanin ruokavalion ja rehuista sekä viljatuotteista proteiinin saannin jo täyttyvän. Kannattaa muistaa että noista ruoka-aineista ei löydy kaikkia välttämättömiä aminohappoja jolloin on sama vaikka sitä prodea tulis 500 grammaa, tarpeelliset EAAt kroppa ottaa purkamalla lihaskudosta jostain muualta omasta kropasta. Proteiinisynteesiin tarvitsee kaikkia välttämättömiä aminoja, jos sitä ei tule ravinnosta, se irrotetaan omasta kropasta.

Heraa naamaan. Halvinta/parasta prodee mitä on saatavilla. Itellä menee salin jälkeen 6h sisään 160grammaa. Siihen vielä ruoat päälle niin 250g tulee helposti, enempää en tarvitsekkaan. :)

90g ruoasta... Aika pieni paino oikealla ruoalla... Ja voiko herasta tässä tapauksessa puhua lisäravinteena kun pääpaino päivän proteiinin saannista lepää sen varassa..?

Mutta miten ihmeessä 2g/kg protskuun tarvii mitään tonnikaloja tai rahkoja syödä, ellei oo ihan järkyttävillä miinuskaloreilla? Yleensä kuitenkin treenaavilla on se kulutuskin suurempi, niin esim. 3000 kaloria päivässä syövä 80 kiloinen joutuu kyllä ihan tietoisesti välttelemään proteiinia ruokavaliossaan, että jäisi alle tuon 2g/kg. Sehän tulee noilla kaloreilla jo melkeen pelkkiä rehuja, pastaa ja riisiä syömällä.

2604c8c350d537bb08322a3ea7a94a0fcf8606b56e39ba1f62301224aa417e84.jpg

Joo-o. Meitsin syömisillä tekee välillä tiukkaa edes gramma per painokilo. Jos päivässä syö vaikka noita suht tuttuja broilerisuikaleita 300g ja jauhelihaa 400g, se tekee yhteensä about 120 grammaa prodea. Ja tossa on kyllä jo aika pirusti syömistä ellet ole läpipasko teinipossu.

Muistaakseni sodexon työpaikkalounaissa on rajana että jos lihan köntsä on yli 75 grammaa niin niissä on rajoitus yksi per annos. Rupee siinä laskemaan proteiininsaantia... Muutenkin melkoinen myytti tuo "perusruoka", jota syömällä kaikkea saa ravintotieteilijöiden mukaan tarpeeksi.

Viidellä aterialla 140g lihaa per ateria. 24g protskua. Kuudella n. 117g/20g. En nyt sanoisi että "ihan pirusti"...
Mutta mieluummin tietysti jauhoista tms. kuin ei ollenkaan, jos ei normi ruoka meinaa mennä alas.

Joo-o. Meitsin syömisillä tekee välillä tiukkaa edes gramma per painokilo. Jos päivässä syö vaikka noita suht tuttuja broilerisuikaleita 300g ja jauhelihaa 400g, se tekee yhteensä about 120 grammaa prodea. Ja tossa on kyllä jo aika pirusti syömistä ellet ole läpipasko teinipossu.

Noissa molemmissa on hieman yli 20% protskua, eli pelkästään niistä tulee 140-150g. Siihen vielä päivän mittaan ruokajuomana joka aterialle lasi maitoa, niin tuleekin 30-40g lisää. Sitten jos syö vielä vaikka sen yhden rahkan tai muutaman kananmunan munakkaan, saadaan taas noin 25g. Ollaankin jo 200 grammassa protskua hyvistä proteiininlähteistä ja kaloreita ei noista tuu vielä ees puolia ison miehen tarpeesta, eikä esim. palkkaria oo vielä laskettu ees mukaan

Eikä tuohon ole laskettu vielä edes lainkaan mistään pastasta, riisistä, perunoista, vihanneksista jne. tulevia proteiineja. Niistäkin tulee yllättävän paljon. Esim. täysjyvämakaroni 16g/350kcal, kaurapuuro 16g/355kcal ja vihreät pavut 18g/280kcal (jälkimmäisiä tosin joutuisi mättämään älyttömän määrän, että protskua tulisi merkittävästi... pointtina vaan se että proteiini/kalorisuhde on monilla rehuilla yllättävän kova)

Ei nuo esim. vehnätuotteista tulevat proteiinit aminohappoprofiililtaan mistään parhaasta päästä tietysti oo, mutta kun hyviäkin proteiininlähteitä on ruokavaliossa reilusti, niin ei pitäis olla mikään ongelma. Ja siinä 2g/kg suosituksessa on jo itsessään "varmuusvaraa" aika reilusti huonommillekkin protskunlähteille, kun useimmat tutkimukset viittais siihen että natuna tarve on suurimmillaan jossain 1-1.6g/kg välillä.

Noissa molemmissa on hieman yli 20% protskua, eli pelkästään niistä tulee 140-150g. Siihen vielä päivän mittaan ruokajuomana joka aterialle lasi maitoa, niin tuleekin 30-40g lisää.

About tasan 20% molemmissa ja normi-ihmisen annoskoolla se 100 grammaa jauhelihaa on lähempänä kuin 400 :D
Lasillisessa maitoa on 3,3g proteiinia, tuohon 30 grammaan saat juoda jo 2 litraa.

Tietty pakkiksella on kaikki kunnon bulkkipossuja jotka vetää joka aterialla paketin jauhelihaa. Pointtina on lähinnä että se, että monikaan ei kyllä syö paljon yli grammaa päivässä ellei ihan tosissaan vedä lihaa ja heraa naamaan. Mulla ainakin läskistyminen on saman tien edessä sellaisella tahdilla.

Jumankekka, sulla on jotain steroidijauhelihaa kun yli 20g/100g on protskua. :D

Ihan tavallista kymppiprossasta nautaa, 20.3g protskua. Broilerissa hiukan enemmän. Ennemmin kysyisin että mitä ihmeen broileria ja jauhelihaa ne on, joista 300+400 grammasta tulee vain 120g protskua. Marinoituja?

Jos laskee kaiken hieman alakanttiin, pistää proteiinitavoitteen hieman yläkanttiin (tuo 2g/kg sääntö) sekä jättää laskematta huonoista proteiininlähteistä tulevat proteiinit kokonaan niinkun moni näköjään tekee, niin siinä on jo aikamoista "varmistelua" proteiininsaannin suhteen. ;)

Lasillisessa maitoa on 3,3g proteiinia, tuohon 30 grammaan saat juoda jo 2 litraa.

Tietty pakkiksella on kaikki kunnon bulkkipossuja jotka vetää joka aterialla paketin jauhelihaa. Pointtina on lähinnä että se, että monikaan ei kyllä syö paljon yli grammaa päivässä ellei ihan tosissaan vedä lihaa ja heraa naamaan. Mulla ainakin läskistyminen on saman tien edessä sellaisella tahdilla.

Desissä maitoa on 3,3g proteiinia, jolloin 2,5dl lasillisessa on reilu 8 grammaa ja tuo 30g tulee jo vajaasta litrasta.

Mutta joo, ihan oikeessa oot ton syötyjen määrien suhteen. Kyllähän sitä treenatessa aika paljon pitää syödä, että paino säilyy tai kasvaa. Ehkä mä sitten oon onnekas, mutta mulla ainakin on kalorintarve painoon nähden sen verran suuri (kulutus n. 3k, paino 78kg) että ei se riittävän proteiinin saaminen mitenkään järjettömän vaikeeta oo ilman jauhoja. Sekin tietysti auttaa, että mä oon aina tykännyt syödä paljon lihaa ja maitotuotteita.

se 2g per kilo on rasvaton painosta, jos painat 100kg ja rasvat 20% niin sitten painosi on 80kg rasvaton x2 =>160g se tarve eikä 200g, tässä monet menee metsään, ei se läskiosa henkilössä sitä proteiini tarvii .....

About tasan 20% molemmissa ja normi-ihmisen annoskoolla se 100 grammaa jauhelihaa on lähempänä kuin 400 :D

En ymmärrä miten joku voi edes vahingossa syödä vain 1g/painokilo päivässä. Mä syön n. 600g kanaa + pari maitorahkaa ja näistä tulee jo 170g/päivä :o

se 2g per kilo on rasvaton painosta, jos painat 100kg ja rasvat 20% niin sitten painosi on 80kg rasvaton x2 =>160g se tarve eikä 200g, tässä monet menee metsään, ei se läskiosa henkilössä sitä proteiini tarvii .....

Mun tietääkseni aihetta käsittelevissä tutkimuksissa on lähes poikkeuksetta käytössä ihan normaali kehonpaino ja suurimmat määrät, mistä on löydetty olevan hyötyä lihaskasvuun on tuolla 2g paikkeilla. Taitaa olla salipetterien itse keksimiä nyrkkisääntöjä tämä määrien mittaaminen rasvatonta painoa vasten. Muutenkin kuulostaa aika oudolta, että jos proteiinia menee 40g salipetterisääntöä enemmän, niin metsään eittämättä mennään. Miksi mentäisiin? Siksi, että säännön keksijä suuttuu?

En ymmärrä miten joku voi edes vahingossa syödä vain 1g/painokilo päivässä. Mä syön n. 600g kanaa + pari maitorahkaa ja näistä tulee jo 170g/päivä :o

Eikö tunnu yhtään paljolta tollanen määrä? Broilerisuikaleita on siinä perusrasiassa 300g ja esim meillä se menee neljälle hengelle. Lounaaksi kun syöt pihvin/leikkeen niin siinä on 150g lihaa, eli 30g prodea. Ilmankos oon näin riisitautinen kun syön niin vähän.

Suositut

Back
Ylös Bottom