Proteiini pannukakut

Eipä nopealla haulla tämä juuri rekisteröitynyt nuubi löytänyt keskustelua pannukakuista. Itse ulkomaalaista bodybuilding foorumia lueskelin ja monesti pisti silmään proteiini pannukakkujen teko ja syönti ennen salia. Väsäsin sitten blenderissä yhden satsin ja jäin koukkuun. En syö karkkeja tai muita herkkuja, mutta uskoisin näiden olevan vallan mainio tapa tyydyttää sitä makeanhimoa. Ihan mielettömän hyviä ja mitään ei tarvinnut kaupasta lähteä ostelemaan vaan kuuluvat kaikki perus ruokavaliooni. Yksinkertaisuudessaan pannukakut saa näistä aineksista. Sulkeissa miten paljon itse käytän.
Raejuusto (~1,25dl... Tuplaa raejuusto, jos et laita proteiini jauhoja. Itse käytän Whey-80, josta saa 14g per 0,5dl kauha proteiinia, joka on sama kuin 100g:ssa raejuustoa)
Valkuaiset (2kpl isoja kanamunia)
Kaurahiutaleet eli englanniksi oats (~1,25dl)
Vesi/Maito (Riippuu täysin muista aineksista miten joutuu ohentamaan. Itse joskus käytän myös raejuusto purkin "mehuja" tähän)
Ainekset blenderiin tai sauvasekottimella(?) ja pannulle. Kääntöaika riippuu hiukan taikinan paksuudesta.
Rae+Valk+Kaura+Mansikoita + Mansikka proteeini + valmiin taikinan joukkoon vielä puolikkaita mansikoita = Ihan mielettömän hyvää. 4/5
Rae+Valk+Kaura+Fast Sports Protein Caramel patukka (13g proteiinia per patukka) = Taivaallista. 5/5
Rae+Valk+Kaura+Mustikoita+Vadelmia+ Fast Sports Protein Mint Chocolate) + valmiin taikinan joukkoon kokonaisia mustikoita & vadelmia = Näitä söin juuri tätä kirjotteassa, toimii! 4/5.
Rae+Valk+Kaura+_______ proteeini + valmiin taikinan joukkoon pähkinöitä. Itse käytän Rainbowin natural pähkinäsekoitusta = 4/5.

Ihan oman mielikuvituksen mukaan näitä oikeeastaan voi tehdä... Perus taikina proteeini jauheella tai tuplaamalla raejuusto ja siihen hedelmää, marjaa, pähkinää! Tuossa satsissa jonka itse teen on ~40 proteeinia. Yleensä vielä otan kaveriksi banaanin tai omenan, kun näitä ennen treeniä otan. Toivottavasti nyt joku näitä kokeilee. :rolleyes: Ja kysyä saa, jos joku vaihe jäi epäselväksi. Kuviakin mahdollisesti saisin otettua vaiheista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On pitänyt jo vähän aikaa kokeilla itsekin tehä jotain ton kaltasia lättyjä. Aika paljon ideoita mitä vois kokeilla taikinaan laittaa. Ainakin maapähkinävoi, tumma soijarouhe ja mantelijauhe käynyt mielessä :)

Eilen kokeilin tämän Youtube-käyttäjän proteiinilettuja, joihin tuli 3dl munanvalkuaisia ja n.1,5dl (2 scoops) proteiinijauhoja. Sheikkerissä hyrskyttelyä minuutti-pari ja massa on valmista paistettavaksi. Mainion helppo ja hyvä jälkkäri, mutta kaipaa jotain lisuketta, koska hieman jää mauttomaksi (käytin muuten vaniljakaseiinia). Ehkä jostain suklaaproteiinijauheesta tehty kastike olisi täydellinen, myös marjasurvos toimii varmasti.

Tässä vielä miehen blogspot-sivut
http://leanbodylifestyle.blogspot.com/

Kokeilin tuota ohjetta. Käytin seuraavia aineita: kananmunia, puurohiutaleita, raejuustoa, maitoa ja jotain banaanin makuista herajauhetta.

Tuli mieleen se eräs kerta kun sovelsin jotain ohjetta johon laitoin tätä samaista herajauhetta ja siitä tuli saatanan pahaa. Odotukset eivät olleet korkeat. Tein soosin palkkaritörpössä ja paistoin pannulla. En tajunnut kuinka paljon sitä "taikinaa" tuli ja paistoin normaalia paksumman lätyn. Normaalisti teen mahdollisimman ohuita. Rakenne oli ihmeen hyvä mutta olihan se mautonta. Mitään hilloa ei ollut mutta hokasin omistavani vähäkalorisen mansikkasoppapurkin joka kävi hillosta tässä tapauksessa. Lätty oli maultaan pettymys, tosin ei se onneksi pahalta maistunut. Mansikkasoppa oli hyvää.

Näen kuitenkin tämän rungon kananmuna-raejuusto-puurohiutaleet sen verran hyvänä pohjana että siitä on hyvä lähtä jalostamaan itselleen sopivan makuista lättyä.

Tein ton reseptin mukaan taikinaa. Eka lettu paljo pohjaa ja sen jälkeen en jaksanu ees yrittää. Aloin juomaa taikinaa ja täähän on tosi hyvää pirtelöä! Eli vissiin aika ohuita koittaa tehä noista?

Itselle on kyllä tullut ihan litkuisesta taikinasta semmoseen paksuun, jota joutunut lusikoimaan pannulle kun ei kippaamalla meinaa tippua kulhosta/blenderistä... Koskaan ei oo palanut. Mitä ohuempaa/litkumpaa taikina on sitä nopeammin se tulee kääntää. Ohuesta tulee lettuja ja paksummasta niitä amerikkalais-tyylisiä paksuja pannukakkuja. Ja tosiaan sitä taikinaa voi ihan semmosenaankin syödä, joten yksi mitä olen paksun taikinan kanssa tehnyt on jättää se keskeltä taikinaiseksi. Eli heti kun lasta menee pannukakun alle heittää sen ympäri ja sama toiselle.

E: Tuli tossa myös koitettua mustikkaa + saksanpähkinöitä (ei proteiini jauhoa, kun 100grammaa pähkinöitä on sama kuin 1 kauha jauhoja) ja oli myös varsin hyvää. Aattelin josko ostas Rainbowin Smoothie Hedelmät Ananas - Mango - Papaija pakaste pussin ja heittäs tommosesta osan mukaan ja osan valmiiseen taikinaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom