Proteiini ja nukkuminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ivan
  • Aloitettu Aloitettu
Tulokset/kasvu tuntuu junnaavan paikallaan, enkä keksi nyt muuta syytä että ennen nukkumaan menoani otan liian pienen annoksen yö proteiiniä.
Eilen illalla tuplasin annokseni ja tänään herätessä kroppa ei tuntunut ollenkaan niin tyhjältä.
Eli kysymykseni on minkälaisissa määrissä teillä protskun määrä grammoissa liikkuu?
Olen itse 175 cm pitkä ja painoa n. 83kg.
Eli vahvistusta omaan teoriaani haen :D .

-Mark-

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ipe-88 sanoi:
Eiks se oo maitoproteiinia eli se on hidasta...?
Eikös kaikissa maidosta valmistetuissa elintarvikkeissa ole heraa ja kaseiinia? Tosin hera taitaa olla jonkinlaista jätettä elintarviketeollisuudelle, joten onkohan kaikki heraproteiini tässä herassa vai jääkö sitä lopputuotteeseenkin?

KäveleväRuumis sanoi:
Onko muuten raejuusto liian nopeaa proteiinia iltapalaksi?

Käsittääkseni (ja toivottavasti) ei ole, sillä oon sitä jo pidemmän aikaa iltapalaksi mättänyt. menee hiton hyvin öljytkin siinä seassa alas.

Mitenkäs tonnikala soveltuu yöproteiiniksi? Vaikkapa jos ottaa lasin-pari maitoa samalla (Jossa tietysti myös proteiinia ja hidastaa muutenkin protskujen imeytymistä)

Timba79 sanoi:
Käsittääkseni (ja toivottavasti) ei ole, sillä oon sitä jo pidemmän aikaa iltapalaksi mättänyt. menee hiton hyvin öljytkin siinä seassa alas.

Tämän takia itsekkin kysyinkin, kun olen vetänyt sitä aina iltapalaksi :kippis1:

Eli ei muuta kuin kiitoksia vastanneille!

Katabolic sanoi:
Mitenkäs tonnikala soveltuu yöproteiiniksi? Vaikkapa jos ottaa lasin-pari maitoa samalla (Jossa tietysti myös proteiinia ja hidastaa muutenkin protskujen imeytymistä)

Maidossa on hiilaria aika reilusti, että ei ehkä paras vaihtoehto iltapalle. Öljyä vaan sen tonnikalan sekaan, se hidastaa jonkinverran imeytymistä ja ei se tonnikalan hiilari nyt kaikista nopeinta kuitenkaan ole.

Itsellä menee treenitprotskut lähes yökuurina, kun käyn salilla vasta 21-23. Unirytmikin on vaan 6-8h.

eli käsitinkö oikein, että mieluiten yötä vasten nimenomaan maitoproteiinia heran sijasta? korjatkaa toki jos on aihetta :)

mitenkäs, kannattaako heraa vai maitoprotskua ottaa välipalana? :worship:

praivet sanoi:
eli käsitinkö oikein, että mieluiten yötä vasten nimenomaan maitoproteiinia heran sijasta? korjatkaa toki jos on aihetta :)

mitenkäs, kannattaako heraa vai maitoprotskua ottaa välipalana? :worship:

1. Käsitit oikein.

2. Laita vaikka molempia niin on pidempi vaikutus.

Olen nyt vähän aikaa vetänyt yöprotskun maidon kanssa, kun tuppaa tuo FASTin kura olemaan huono sekoittumaan veteen ja hirveä maku. Eikös täällä ollut jossain välissä juttuakin ettei ne maidon hiilarit niin hirveästi pitäisi haitata? Maitoa n. 3-4dl.
Niin ja protskuhan on kaseiinia.

Eipähän niillä hiilareilla taida paljon väliä olla jos eivät kerry vyötärölle. Mulla on parempi kun pitää vaan mieluummin nollalinjaa yötä vasten hiilaripuolella. Mutta ostakaa maidoksi sitä valion maitojuomaan, muistaakseni protsku 3,3 grammaa ja hiilariva vaan 2,8 grammaa per sata grammaa. Oudon makusta ehkä alkuksi, mutta nopeesti tottuu siihenkin.

Mun mielestä toi laktoositon maitojuoma maistuu ihan täysin samalta ku norski kevytmaitokin... ja näin olen kuullut muidenkin sanovan. Että ei pelkoa sen maun suhteen.

Grammat

Ivan sanoi:
Tulokset/kasvu tuntuu junnaavan paikallaan, enkä keksi nyt muuta syytä että ennen nukkumaan menoani otan liian pienen annoksen yö proteiiniä.
Eilen illalla tuplasin annokseni ja tänään herätessä kroppa ei tuntunut ollenkaan niin tyhjältä.
Eli kysymykseni on minkälaisissa määrissä teillä protskun määrä grammoissa liikkuu?
Olen itse 175 cm pitkä ja painoa n. 83kg.
Eli vahvistusta omaan teoriaani haen :D .

-Mark-

Mulla on bodihistoriaa takana nyt about 15 vuotta, ikää 31v. Viimeisen 8 kk:n sisään olen saanut bulkkipainoa lisää noin 8 kg, bulkkirasvojen pysyessä samoissa, kun aina ennenkin bulkatessa. Kaikki muut kujeet on pysynyt ennallaan, paitso proteiinin olen nauttinut nyt ekaa kertaa elämässä myös jauheina (= nesteeseen liuenneena). Painoa on noin 96 kg ja bulkkikauden protskugrammat noin 250 - 350 g per päivä. En keksi muuta selitystä massanlisäykselle, kun tuon helpostiliukenevan proteiinimäärän lisääntymisen about 100 - 150 g per päivä.

Mikähän on sitten viimein totuus tässä hiilihydraattiasiassa? Onko todellakin niin, että jo muutama gramma illalla saa aikaan niin suuren insuliinitason nousun, että illalla pitäisi kaikkea hiilihydraattia välttää? Eli onko todellakin niin, että illalla kaikki hiilihydraatit pois vai onko olemassa jokin raja, jonka yli ei voi mennä ilman negatiivista vaikutusta?

mievain sanoi:
Mikähän on sitten viimein totuus tässä hiilihydraattiasiassa? Onko todellakin niin, että jo muutama gramma illalla saa aikaan niin suuren insuliinitason nousun, että illalla pitäisi kaikkea hiilihydraattia välttää? Eli onko todellakin niin, että illalla kaikki hiilihydraatit pois vai onko olemassa jokin raja, jonka yli ei voi mennä ilman negatiivista vaikutusta?

Tossa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=18607 mielenkiintoinen threadi aiheesta. Jokaisella varmaan yksilöllistä ja riippuu paljon MITÄ syö. Ei muuta kuin piikittelyn iloa joka ruokailun jälkeen... :D

Suositut

Back
Ylös Bottom