Proteiineista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Whineon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juu elikkäs oon nyt kuukauden pari käyny salilla ja oon aatellu että vois ostaa jotain proteiineja, mutta en yhtään tiedä että minkälaiset olisivat hyviä. Olen melko "riisitikku" (en ole vähään aikaan mitannut mutta päästä heittämällä ~n. 65kg ja n. ~180cm), jotenka tahtoisin jotain semmosta mikä vähän tota massaakii kasvattas, mutta ei kumminkaa tois mukanaa mitään mursun rasvakerrosta... Ite aattelin että vois ostaa tällästä: http://www.fast.fi/index.php?mid=79, olisko tommonen hyvää?

PS: Vaikuttaako unet hirveästi tohon lihasten kehittymseen, kun itelläni tää huono unirytmi ja koulu ei oikee sovi yhteen, viime yönäkii nukuin jotain 5 tuntia :zzzz: Nukun sitten kyllä tietty reiluja päiväunia lähes joka päivä, yleensä jonkuu 1-3 tuntia.

ei noi palautusjuomat itsessään mitään massaa kasvata. Kunnollisen ruokavalion (syöt enemmän kuin kulutat) avulla saat painon nousemaan. Treenin jälkeen voit toki ottaa esim. tollasen palautusjuoman, mutta ruokavalio myös kuntoon.

Kannattaa kyllä koittaa nukkua kunnon yöunia, mut koittaa ainakin huolehtia et nukkuu sen n. 8h päivässä. Vaikka sitten päiväunien avulla.

Lauseesta "vois ostaa jotain proteiineja" huomaa, ettei taida olla ruokavalio ihan hanskassa... kannattaa lukaista noita FAQ-ketjuja läpi, ei nyt kokonaan tarvitse, mutta ainakin aloitusposti ja muita tärkeitä pointteja. Ja ne lisäravinteethan ei siis mitään ihmeaineita itsessään ole (vaan samoja aineita kuin ruoassakin), mutta monipuolisen ruokavalion kanssa niistä saa hyötyä irti.

Ja tottakai unella on merkitystä, yksi tärkee osa-alue treenin ja ravinnon kanssa. Levossa ne lihakset kasvaa.

Siis, syön paljon juuri sellaista josta saa ravintoa; lihaa, kaurapuuroa, ihan salaattiakin, jne, jotenka kyllä omasta mielestäni "ruokavalio on ihan hanskassa", minulla on vain todella nopea ruuansulatus. Mutta pointtina oli että minkälainen proteeinisäkki (ei hirveän kallis) olisi paras minun kaltaiselleni aloittelijalle?

ei sulla voi olla niin nopea ruoansulatus että massaa ei tartu jos vaan syöt enemmän kuin kulutat........

Siis, syön paljon juuri sellaista josta saa ravintoa; lihaa, kaurapuuroa, ihan salaattiakin, jne, jotenka kyllä omasta mielestäni "ruokavalio on ihan hanskassa", minulla on vain todella nopea ruuansulatus. Mutta pointtina oli että minkälainen proteeinisäkki (ei hirveän kallis) olisi paras minun kaltaiselleni aloittelijalle?

Höpö höpö tuolle ruokavaliolle. Kaikesta ruoasta saa "ravintoa", tosin se ravintosisältö voi olla sitten ihan mitä tahansa. Suosittelen edelleen lukemaan ja opiskelemaan asiaa edes vähän.

Tuo "mulla on nopea ruoansulatus" on höpö höpöä, sikäli kuin itse asiasta mitään tiedän. Painoa, (=lihasta ja läskiä) kertyy jos syö enemmän kuin kuluttaa. Yksinkertainen johtopäätös = syöt liian vähän ja väärin jos paino ei nouse ja lihasta ei tule.

Aloittelijalle tärkeintä on oppia syömään oikein, treenaamaan oikein ja lepäämään riittävästi. Lisäravinteista aloittelijalle tärkeintä on palautusjuoma. Palautusjuomista etsit itsellesi sopivaa makua olevan ja hintapolitiikaltaan miellyttävän tuotteen. Puntteja kolistelevat tapaavat yleensä juoda aika lähelle 50-50 proteiini-hiilihydraattisuhteella olevia juomia mutta jos massan kerääminen on ongelma, niin suhde voi olla hieman enemmän hiilihydraattipainotteinen (ainakin omasta mielestäni). Paras vaihtoehto on kuitenkin syödä oikein ja välttää älytöntä hiilareiden syömistä/juomista, eli korkeahiilihydraattisia palautumisjuomia.

Threadin otsikoksi olisit toki voinut kirjoittaa edes "proteiineista", tuo kirjoitusasu on väärä.

Noh, otsikon kirjoitin vahingossa väärin. Ja toki siis kulutan myöskin, teen yleensä niin että käyn joka toinen päivä salilla ja muina päivinä sitten lenkillä... (Vaikken nyt olekkaan pariin päivään lenkillä käynyt :P)

Laita ihan suosiolla vaan tänne näkyviin yhen päivän ruokailut niin näkee vähän onko ne ravintoasiat kunnossa ja kannattaako alkaa siihen sitten suunnittelemaan lisäravinteita lisäksi.

Ja kannattaa varmaan se saliohjelmakin kirjoittaa niin voidaan sit yhdessä ihmetellä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
noh, tässä on eilisen päivän ruokailut:
Aamulla en kerennyt syömään kun piti lähteä kiireellä bussiin (yleensä syön aamulla leipää tai muroja), koulussa kalapaistosta ja salaattia, koulusta kotiin tultuani 2 leipää joidenka päällä oli juustoa ja meetwurstia sekä Saarioisten roiskeläpän, salilta tultuani söin maksalaatikkoa ja 3 lihapasteijaa, illalla lautasellisen kaurapuuroa.

PS: Tuo paino hiukan on väärässä, nytten kun olen muutaman kk tuolla salilla käynyt niin paino on noussut siihen 70kg:hen.

Ja saliohjelmasta, en ole vielä itselleni mitään erikoisempaa saliohjelmaa tehnyt, mutta kyllä se melko pitkälti on yksijakoinen, yleensä teen penkkiä, jalkaprässiä, hauiskääntöjä, vatsoja, selkää, ylätaljaa, ojentajia, ja sitten nääshallin uudemmalla (?) salilla joissain "moderneissa" laitteissa jalkoja jne, en tiedä niiden laitteitten nimiä. :D

Viimeksi muokattu:
noh, tässä on eilisen päivän ruokailut:
Aamulla en kerennyt syömään kun piti lähteä kiireellä bussiin (yleensä syön aamulla leipää tai muroja), koulussa kalapaistosta ja salaattia, koulusta kotiin tultuani 2 leipää joidenka päällä oli juustoa ja meetwurstia sekä Saarioisten roiskeläpän, salilta tultuani söin maksalaatikkoa ja 3 lihapasteijaa, illalla lautasellisen kaurapuuroa.

PS: Tuo paino hiukan on väärässä, nytten kun olen muutaman kk tuolla salilla käynyt niin paino on noussut siihen 70kg:hen.

Laskepa niistä tuoteselosteista monta grammaa saat päivässä hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja. Proteiinieja pitäis saada 2g/painokilo, rasvaa 1g/painokilo ja hiilihydraattien olisi taas hyvä olla joko yli tai samassa proteiinimäärän kanssa.
Kilokaloreitahan on yhdessä grammassa rasvaa 9 ja proteiineissa ja hiilareissa 4. Eli kannattaa laskea, että kalorit menee hieman (esim. 200-500kcal) yli oman kulutuksen. Kulutuksesta voit nähdä suuntaa antavan arvion tuolta kalorilaskurista.

Ja toki nämä jutut eivät 100% pidä paikkaansa, vaan jokainen löytää itsellään toimivat grammamäärät jne. Mutta keskimäärin se aikalailla noin menee.

Ja karkeasti sanoisin, että hiilarit pitäisi painottaa aamupalalle ja treeninjälkeiselle ruoalle. Illalla ei hiilareita vaan proteiinipitoista ruokaa. Eli puuro aamupalalla eikä iltapalalla.

ruokavalio on ihan hanskassa
aamulla leipää tai muroja, koulussa kalapaistosta ja salaattia, koulusta kotiin tultuani 2 leipää joidenka päällä oli juustoa ja meetwurstia sekä Saarioisten roiskeläpän, salilta tultuani söin maksalaatikkoa ja 3 lihapasteijaa, illalla lautasellisen kaurapuuroa.

Ei ole hanskassa. Proteiineja ainakin puuttuu, eli jos painat 70kiloa niin sun pitäisi saada ainakin 140g (2g/kg). Muutamia välipaloja joista saa hyvin protskuja on esim maitorahka/tonnikala/raejuusto ja yhdessä purkissa on noin 30g proteiinia, vedä muutama edellä olevista vaikka koulun jälkeen
ja iltapalaksi niin auttaa jo asiaan. Rypsiöljy on helppo tapa saada niitä kuuluisia kaloreita eli iltapalan ohella sitä 2-3rkl, ja se ei ole pahan makuista.
ja niinkuin jonanz sano, nii kaurapuurot aamulle.

Toi FAST massa on ihan hyvä, jos haluat selvitä halvemmalla niin ostat FAST Hera80 ja pussin maltoa, ja sitte niitä sekoittaa. Maksaa joku 22-23e yht.

Ei ole hanskassa. Proteiineja ainakin puuttuu, eli jos
Toi FAST massa on ihan hyvä, jos haluat selvitä halvemmalla niin ostat FAST Hera80 ja pussin maltoa, ja sitte niitä sekoittaa. Maksaa joku 22-23e yht.
Luin noi tuoteselosteet ja noi vaikutti ihan hyviltä, jos mä noi ostasin niin minkä verran pitäs suunnilleen ottaa ennen tai/ja jälkeen reenin?

Tylysti sanottuna: se on aika sama paljonko sitä Fastin jauhoa syöt jos treeniohjelma ja muut ruokailut on päin persettä.

Yllä kertomissasi asioissa on niin moni juttu päin honkia että ei viitsi alkaa niihin tässä edes puuttumaan. Parhaiten pääset asiasta jäljille kun opiskelet vähän ja otat pakkikselta jonkin valmiin treeniohjelman.

Sen tiedän että treeniohjelma on päin persettä, niitä aionkin katsella tarkemmin huomenna ja otankin varmaan jonkun valmiin treeniohjelman. Mutta siitä että ruokavalio on päin honkia, niin eikö sitä tietenkin sitä suuremmalla syyllä kannattaisi ostaa noita proteiini jne jauhoja, jotta saisi ne tarvittavat ainekset? Ja tietenkään en tuolla tarkoita sitä että "kun syö niitä jauhoja niin ei tarvitse syödä kunnolla", rupean kyllä nyt tarkkailemaan vähän tarkemmin niitä ravintotietoja kun sain täältä selville minkä verran mitäkin tarvitsee, mutta eikös nuo juomat ole juuri sen takia että ne antavat sen puuttuvan ravinnon?

Ota niitä silleen, että vaikka desi kumpaakin ja vettä sheikkeriin treenin jälkeen. Ja muulloin voit ottaa heraa pelkästään vaikka maidon kanssa. Mutta nää on vaan lisäravinteita eli muista syödä kunnolla :david:

Sen tiedän että treeniohjelma on päin persettä, niitä aionkin katsella tarkemmin huomenna ja otankin varmaan jonkun valmiin treeniohjelman. Mutta siitä että ruokavalio on päin honkia, niin eikö sitä tietenkin sitä suuremmalla syyllä kannattaisi ostaa noita proteiini jne jauhoja, jotta saisi ne tarvittavat ainekset?

Lisäravinteet ovat nimensä mukaisesti lisäravinteita, ravintolisiä. Niillä täydennetään muuten jo toimivaan ruokavalioon viimeiset palaset kohdilleen. Valitettavan usein lisäravinteet muodostuvat kuitenkin itseisarvoksi koko touhussa.

Ihme neuvoja täällä. Tuo ohjelma on jo varmasti parempi kuin millä moni aloittelija tekee, sentään koko vartaloa eikä rintaa ja hauista.
Ja 15 vuotias aloittelija ei muka kehittyisi laskematta paljonko mitäkin tulee grammoja päivässä ja kalorit tarkalleen. Mun mielestä ihan normaalilla ruualla kehittyy oikein hyvin. kunhan ruoka on jotenkin kohtuullisen ravitsevaa, ei mitään ei aamupalaa, ja kahvia ja pullaa lounaaksi-päiviä siis joka päivä.
Mulla on toiminut hyvin ja vaivattomasti niin että käy vaaalla usein ja sen mukaan säätelee syömisen määrää, saa painon nousua ja laskua säädeltyä aika helposti ainakin minä olen saanut. Ei kannata hankkia massaa liian nopeasti kuitenkaan, tulee vain läskiä vaikka sitä ei heti huomaisi.
Sitten vielä kunnon treeniohjelma niin tulee voimaa ja lihasta.
Ei varmana aloittelijan tarvitse muuttaa koko elämää kertaheitolla totaalisesti hc potarin elämäksi niin että punnitsee joka gramman ja syö pelkkää rahkaa ja kalanmaksaöljyä tjsp että vähän kasvaisi.
Lisäravinteista en ole lyhyen ja myös lyhyeen loppuneen bodaustreeniurani aikana huomannut muuta hyötyä kuin että voi helpottaa että saa painon nousemaan, ei tarvitse syödä ruokaa ihan niin paljon jos on vaikeuksia massan hankinnassa.
sumun kanssa olen muuten aika samaa mieltä paitsi, että käsittääkseni noilla menetelmillä 15 vuotiaat kehittyy yleisesti ottaen ihan kohtuullisesti.
Mutta kunnon treeniohjelma on kaikkein tärkein IMO. Ilman sitä on ihan sama miten oikein syö eikä silti tahdo voimat ja lihakset kasvaa, ja kallis proteiinikin menee läskiksi.

Lisäravinteet ovat nimensä mukaisesti lisäravinteita, ravintolisiä. Niillä täydennetään muuten jo toimivaan ruokavalioon viimeiset palaset kohdilleen. Valitettavan usein lisäravinteet muodostuvat kuitenkin itseisarvoksi koko touhussa.
No minähän sanoin jo että aion ruveta hiukan tarkemmin katselemaan ruokieni ravintoarvoja jne... En aio siitä kumminkaan mitään elämäntehtävää tehdä kuten ORBs:kin kehotti... En ole niin "idiootti" että otettuani vähän lisäravinnejauhoja söisin vain suklaapatukoita ja limonaatia, eiköhän nyt kuka tahansa tajua että niihin tarvitsee vielä kunnollista ruokaa... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom