progressio 3-jakoisessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka olisi järkevintä toteuttaa progressiota 3-jakoisessa? Itse olen ajatellut jotain sen tyylistä, että pääliikkeissä (kyykky, mave, penkki) toteuttaisi selvää progressiota ja muut liikkeet siitten tuntuman mukaan.

Esimerkki 1.

Penkki 2*6 (progressio: vko1: 90%, vko2:95%, vko3:100%, vko4:105%)
Vinopenkki 3*6-8 (lisää painoa vasta kun saa sen 3*8)
peck deck 2*10 (tuntuman mukaan)

Esimerkki 2.

Kyykky 4*5 (progressio: sama kuin penkki)
Prässi/Hack 3*6-8 (sama kuin vinopenkki)
Ojennus 2*10 (tuntuman mukaan)

Kuinkas täällä muut sitä progressiota toteuttavat?

No ite mietin mitä teen niinku etukäteen!! Perus liikkeitä lähinnä alkuun ja loppuun jotain muuta sitten!

Esim. Penkki,Vinopenkki,Ristitalja sit jotain jos huvittaa (yleensä teen aina jotain)
Maastaveto,Kulmasoutu,Taljat, sit pientä pumppii selkää Kulmasoutu käsipainolla!

En vastaa itekkään heti ketjun aloittajan kysymykseen, mutta on hessuhoponkin vastaus ihan jostain avaruudesta XD !

Katso hulkkausketjusta tuosta progressiosta... Ite oon tosi huono suunnittelemaan progressiota, mutta jos omissa treeneissäni niin tekisin vähentäisin sarjapainot melkein puoleen. Laittaisin heti alkuun suoritustekniikan kuosiin ja alkaisin lisäämään rautaa (vaikka 3-jakoisessa) viikon tai kahden välein. Esimerkiksi 4-5 viikon jälkeen palauttava viikko, jonka jälkeen jo sarjapainoja vähennetään hieman. Tästä aletaan taas lisäämään sarjapainoja, kunnes tulee seuraava palauttava viikko...

En vastaa itekkään heti ketjun aloittajan kysymykseen, mutta on hessuhoponkin vastaus ihan jostain avaruudesta XD !

Joo, aika pahasti :offtopic: itelläki, mutta oon kyllä vahvasti samaa mieltä! Hessuhopo saisi rajoittaa rankalla kädellä noita turhia postauksia, joilla ketjun informaatioarvo ei lisäänny ollenkaan! Jos itsekin on vielä aloittelija, eikä tiedä kaikista harrastukseen liittyvistä termeistä, ei paljon kannattaisi tulla mitään hatusta vedettyjä "neuvoja" jakelemaan! Hessuhopon postaustahti on ollut n. 100 postia/kk ja viimeaikoina suurin osa niistä imo on ollut enemmän tai vähemmän turhia. Kiitos ja anteeksi.

No tällä kertaa tais mennä vähän metsään! en lukenu kunnol noit prosentteja, enkä tajunnu niitä heti nii tuli taas jotain omaa tonne! mut nyt tajusin tonkin!!! kun luin noi prosentit ja rottanaaman jutun tost! joka päivä oppii jotain uutta :D

No tällä kertaa tais mennä vähän metsään! en lukenu kunnol noit prosentteja, enkä tajunnu niitä heti nii tuli taas jotain omaa tonne! mut nyt tajusin tonkin!!! kun luin noi prosentit ja rottanaaman jutun tost! joka päivä oppii jotain uutta :D

Huh huh sun kanssas :D

Mitä helvettiä? HUUTOMERKIT ON JEES VAI MITÄ HESSUHOPO!!!!!!!!!!!!!!
Mutta siis vastauksena niin kannatta katsella tuolta hulkkaustopicista, siellä muistaakseni on hyviä neuvoja tohon ja shöörtsillä muutenkin löytyy varmasti. Paremmin en osaa auttaa :)

Vihaan hessuhopoa ja sen ns. neuvoja, jotka menee yleensä päin helvettiä niin kuin nyttenkin.

Kaikki ihmisiä ei voi rakastaa. mä voin yhtä hyvin sanoo et vihaan sua Spedelinko!
Mä voin laittaa noita huutomerkkei niin paljon kun haluun!!!!!!!!!!!! ja noi huutomerkit on jees!!!!!!!!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ite mietin mitä teen niinku etukäteen!! Perus liikkeitä lähinnä alkuun ja loppuun jotain muuta sitten!

Esim. Penkki,Vinopenkki,Ristitalja sit jotain jos huvittaa (yleensä teen aina jotain)
Maastaveto,Kulmasoutu,Taljat, sit pientä pumppii selkää Kulmasoutu käsipainolla!
Ei mitään(ei siis oikeasti mitään), mutta voisitko käyttää pistettä joskus. Tuo tuntuu oudolta kun joka lauseen lopussa ! tai ?. :D

Eli kun tuossa nyt joku noista prosenteista kyseli, niin esim. jos kyykyssä 5*5 maksimi on 100kg, niin 90% tarkoittaa, että tehdään 90kg se 5*5.

Ja kuukauden päästä 5x5x105? No kai se mahdollista on mutta epätodennäköistä. Vähän hitaampi nousu voisi olla jees, aina ei voi kulkea täysillä. Jos vaikka noi prosentit menis 2,5% pykälillä ja aloittaisit alempaa, vaikka 75-80% kohdalta. Lisäksi kun pyörit tuolla 90+% niin meno on jo niin raakaa, että vois olla jees tehdä kuukauden välein kevyempi treeni, vaikka 3x8x70%. Sitä maksimiakaan ei katsi sitten kokeilla kun vaikka 3kk välein.

Sitä maksimiakaan ei katsi sitten kokeilla kun vaikka 3kk välein.
Tai jos itsetunto ja ego kestää niin älä kokeile lainkaan, ei siitä kuitenkaan hyötyä ole..
Mielenkiinnosta tietty sitä voi tehä, tai ainakin itse teen aika tarkasti puolen vuoden välein. En kyllä kyykyssä ole ikinä maksimia koittanut ottaa, pelkään polvieni puolesta... Mutta tämä siis täysin :offtopic:

Eli kun tuossa nyt joku noista prosenteista kyseli, niin esim. jos kyykyssä 5*5 maksimi on 100kg, niin 90% tarkoittaa, että tehdään 90kg se 5*5.

Tuo progressio on kyllä tuhoon tuomittu jo heti alussa, pystytkö muka tekemään 90 % maksimista sen 2*6 tai 5*5? alottelet vaikka 70 %, sieltä viikottain ylöspäin ja kevennys 3-4 viikon välein niinkuin jo mainittiinkin.

IMO progressioon toimis paremmin lineaarisempi nousu.

Esim.
5*5*84%
5*5*88%
5*5*92%
5*5*96%
5*5*90%
5*5*94%
5*5*98%
5*5*102%
jne.

esimerkki on aika skopecimainen prosenttitaulukko,mutta toivottavasti idea selviää.

edit:ja prosentit on tietysti 5*5 maksimista.

Suositut

Back
Ylös Bottom