prkl:een punttisali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ruikelo
  • Aloitettu Aloitettu
joo elikkä oon harrastanu tota kepin viskomista jo 6-vuotiaasta ja nyt oon 17v,ja aika hyvät lahjat (jotkut puhuu).Menestystäkin on tullu aikasemmin aika pirun hyvi,mut nyt viime kesä meni iha vitu*leen ja motivaatio lähellä nollaa. Sit alotin syksyllä reenaamaan ja aloin iso veli houkutteli salille,ja sit olinki myyty.syyskuussa alotin neljä kertaa viikossa ja tähän menneessä on ollu vaan jouluna kahen viikon tauko.Reenaan lähes täysin bodityylisesti,välillä otan alkulämmitelyksi jotain rinnalle vetoo ym..(coutsi ei oikeen tykkää) ja sit vielä kerran kaks heittämässä.mut se heittäminen ei oikeen innosta,aina ku kävelee puntisksen ohi heitto paikalle niin aina sen päänsä sinne puntikselle kääntää ja tekis mieli käyvvä vähä rimpuloimassa :D .
Onko kellään vieny punttisali entisen harrastuksen?
ja kommentoikaa nyt jotenki!! :D

mut täytyy nyt jatkaa punttien kolistelua ja yrittää sitä keppiäki välillä heittää. sit näkee.

hehe...tulipa kirjotettua..ps.eka viesti :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo. Minä lopetin nyrkkeilyn, jotta voisin kolistella rautaa. Oon ollut tyytyväinen päätökseeni.

Hyvä threadi!
Itse olen varmaan lopettamassa kilpauinti harrastustani kahdeksan vuoden jälkeen salin takia. Käyn nykyään erittäin vähän treeneissä n.2 krt/viikko. 10 kertaa pitäisi käydä tai ainakin kuusi kerta! Salilla käyn kolme kertaa viikossa. Huolettaa vaan tuo kestävyyden laskeminen jos ja kun lopettan tuon uinnin. Mietin tässä että mitenköhän saisin tuon ruokavalion kuntoon (fag on katsottu ja selailtu tässä muutenkin palstaa jo aika kauan), jotta salista saisi max hyödyn irti. Kun on tuota uintia jo noinkin oitkään harrastanut niin tuntuu aika helvetin tyhjältä kun sen lopettaa. Jää hirveästi vapaa-aikaa.
Tai hitto jos viellä yhden vuoden vääntäisi uintia!
Haluaisin tulla isoksi ja vahvaksi!
Perkele!
Auttakaa päätöksessä!
Tulipa taas kummallinen viesti.

Ei välttämättä noita toisia lajeja täysin kannata ohittaa bodauksen takia.
(Meitä) lahjattomia urheilijoita on saleilla jo aivan riittävästi, mutta jos teillä on oikeasti lahjoja niissä lajeissa jota harrastatte niin en tajua miksi yhtääkkiä lopettaisitte ne bodauksen takia.
Voittehan toki käydä salilla sen oman harrastuksen lisäksi ja sali varmaan tukeekin sitä.

Tosin onhan toi parempi vaihtoehto kun lopettaa urheilu kokonaan ja rueta juomaan :o

Itse lopetin ryyppäämisen ja muutenkin itsetuhoisen elämän ja uskokaa pois...tuo kävi harrastuksesta. Täysi muutos elämäntapaan on ollut yksi parhaimpia päätöksiäni ikinä. Vertaan tätä salivouhotusta uskoon tulemiseen sillä niin se vaan alkaa elämää hallita. Ihmiskohtaloita on monia...

Ei kannata siitä toisesta harrastuksesta luopua ainakaan ennen kuin on salitreenistä lähtenyt uutuudenviehätys. Voi olla, ettei se sali niin ihana paikka ole sitten pikkasen pitemmän ajan kuluttua.

Penneck sanoi:
Itse lopetin ryyppäämisen ja muutenkin itsetuhoisen elämän ja uskokaa pois...tuo kävi harrastuksesta. Täysi muutos elämäntapaan on ollut yksi parhaimpia päätöksiäni ikinä. Vertaan tätä salivouhotusta uskoon tulemiseen sillä niin se vaan alkaa elämää hallita. Ihmiskohtaloita on monia...

Pisteet sulle tosta. :thumbs:

Alussa motivaatio voi olla helkkarin kova, enkat paukkuu ja patti kasvaa. Mutta olkaa nyt maltillisia, ei kannata antaa sen hämätä, nimittäin puoli vuotta kun ootte salilla käyny, niin varmasti tulee paskoja treenejä. Silloin saattaa vituttaa että meni lopettamaan sen missä on lahjakas.

Hippa sanoi:
Ei kannata siitä toisesta harrastuksesta luopua ainakaan ennen kuin on salitreenistä lähtenyt uutuudenviehätys. Voi olla, ettei se sali niin ihana paikka ole sitten pikkasen pitemmän ajan kuluttua.

Eilen juuri juteltiin avokin kanssa, kun kärvistelin tanssimaan lähdön kanssa, että menisinkö vai enkö menisi tunnille; että kun salilla olis paljon hauskempaa. Se kysyi että miksi ? Enkä tienny antaa suoraa vastausta...
Uutuudenviehätykseksi tätä tuskin enää voi sanoa, parivuotta tullut käytyä 3-5 kertaa viikossa (joo, välillä tuntuu että lyö vähän yli tää salillakäyntivimma :rolleyes: ) Pirskatti, jos tuhlaan salikortteihin ~1200juuroo vuodessa + protskut + vaatteet yms niin täytyyhän siellä käydäkin ? :jahas:
Juupatijuu, toisaalta täytyyhän sitä tanssimassakin käydä, että pysyy vähän notkeampana... Harrastushan se vain on, enkä ole edes mielestäni kovinkaan hyvä.
Ja taas saa syytää rahaa liikkumiseen. Kerpeles kun kaiken täytyy olla niin kallista ! Ja kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia, kaikkea ei meinaa ehtiä tehdä kun töissäkin pitää käydä, ja nukkuakin... Rääh ! Kyllä on elämä vaikeeta :lol2: !

Tikari sanoi:
Pirskatti, jos tuhlaan salikortteihin ~1200juuroo vuodessa + protskut + vaatteet yms niin täytyyhän siellä käydäkin ? :jahas:
!

:confused:
1200e!! Missä helvetissä maksaa noin paljon? Tuolla hinnalla joku varmaan treenaa siellä sun puolesta. :D
Tietenkin jos tuossa nyt ovat nuo protskut ja muut samassa hinnassa!

Mäkään en ymmärrä lahjojen haaskaamista pelkkään puntteiluun varsinkaan jos tavoite ei siinä ole muu kuin saada sikspäkki ja suoni hauikseen. Tämä ehkä johtuu siitä, että itselleni olisin toivonut jonkinlaisia urheilullisia lahjoja - kateellisuutta siis. Mun mielestäni toi lajia tukeva voimaharjoittelu salilla olisi kaikista mielenkiintoisin vaihtoehto. Olen saanut seurata erään kuulantyöntäjän voimaharjoittelua nyt parin vuoden ajan ja täytyy sanoa, että siinä sitä on haastetta kerrakseen, kun pitää saada salivoima lajinomaiseksi. Kumma sinänsä, jos coutsisi ei ole voimaharjoittelua jo tuon ikäiselle ehdottanut.

Kyllä se punttaaminenkin menee joskus vituralleen. Varmaan sama joka lajissa, mutta se pitää ottaa haasteena.

Jos olet heittänyt jo 11 vuotta keihästä, niin voiko puhua lahjoista. Aika moni meistä olisi lahjakas 17-vuotias keihäänheittäjä, jos olisi heittänyt sitä yli kymmenen vuotta. Tarkoitukseni ei ole epäillä lahjojasi. Uskon vain, että 11 vuotta lajia harjoitelleena olet jo saanut kaiken mitä saa irti lahjakkuudella. Loppu on sitten työtä, työtä, työtä... Näkisin tuonkin haasteena.

Loppujen lopuksi sulla ei ole tässä asiassa velvollisuuksia kuin itsellesi. Päätä mitä haluat ja toteuta itseäsi! Tsemppiä, mitä ikinä päätätkin tehdä. :thumbs:

aluksi harrastin vaan thaiboxingia, sitten kuvioihin tuli punttisali. Punttis rupes viemään vaan entistä enemmän aikaa, ja sitten se thaiboxing jäi. Mutta tyytyväinen olen :)

Ei sun tarvi keihäänheittoa salillakäynnin vuoksi lopettaa. Kyllä keihäritkin 3-4 kertaa viikossa nostelee, sen lisäksi pari heitto- ja pari juoksu/loikkatreeniä niin avot. Muutat vaan salitreenauksen voimahakuiseksi, niin keppikin vielä lentää.

mä harrastin monta vuotta uintia, ja lopuksi se muuttui kilpauinniksi jolloin treenejä oli 6 krt viikossa. sitä ei vaan enää jaksanut. pidin vähän aikaa taukoa liikunnasta ja sitten aloitin punttaamisen. uinnista sain hyvän kestävyyden ja nyt sen päälle laitetaan voimaa! kyllä, olen tyytyväinen päätökseeni!

armand sanoi:
:confused:
1200e!! Missä helvetissä maksaa noin paljon? Tuolla hinnalla joku varmaan treenaa siellä sun puolesta. :D
Tietenkin jos tuossa nyt ovat nuo protskut ja muut samassa hinnassa!
Eiku, katsos, käyn kahdella eri salilla:
Suurempi 59€ / kk x 12 = 708€ Käyn yksin
pienempi 49€/ 10krtx12 = 528€ Käyn kaverin kanssa.
Protskut joutuu ostaan itse; 14,80€ 900g Hera85
Ja vaatteetkin maksaa aivan älyttömästi, vaikkei mitään koreilukamoja olekaan... Jazz-housut ja t-paita ja AeroBic-tossut.

Että kyllä tulee lihaskilolle :D hintaa vuodessa. :curs:

Kaveri ei ehdi aina joka viikko kahta kertaa, joten ei voi laskea että aivan tuota 500 menee vuodessa, mutta ei kauaskaan mene. Meinaan kyllä itsekin siirtää enemmän treeniäni tuonne kuukausikorttiseen, sinne kun se raha menee kuitenkin treenasi tai ei. Välillä vain on mukava höpötelläkin kun lämmittelee ja venyttelee. Säästyisipä edes vähän. Saleilla on erilaiset laitteet, joten sinälläänkin tuo vaihtelu on ihan tervetullutta. Toisella salilla tavallinen jalkaprässi on siellä "rautapuolella", jossa treenaavat miehet kokoluokkaa Vilponen. Sinne ei ole meikäläisellä asiaa :jahas: . Toisella salilla kaikki laitteet on samassa tasossa, joten on helppoa päästä prässiinkin... Ja muutenkin, tämmöinen vielä hankihyttynen, ei oikein kehtaa mennä sinne rautapuolelle...

Ööh itse vedin ennen yleisurheilua sun muuta, mutta koko ajan kiinnosti voimajutut enemmän. Sellaista sen on, mielestäni kannattaa tehdä sitä mitä haluaa itse.

Mä alotin urheilun joskus ihan nappulana futiksella, sitten tuli kuvioihin mukaan yleisurheilu ja pallon potkiminen sai jäädä. Yleisurheilua ei kuitenkaan paikat kestäneet ja jotain rasitusmurtumia parannellessani eksyin salille, kun ajattelin että lihaskuntoa täytyy pitää jotenkin yllä.

En tiennyt salitreenistä yhtään mitään ja mä alotinkin salilla vääntämällä TAKAREISIÄ!!!! jotain 15-20 20 toiston sarjaa joka kerta. Penkki ja hauis tulivat vasta paljon myöhemmin kuvioon mukaan..

Takareisien kanssa samoihin aikoihin aloin punnertamaan, vetämään leukoja, vääntämään vatsaaa ja selkää joka päivä kotona. Kuulostaa typerältä ja sitähän se olikin, mutta kehitin kuitenkin hyvän pohjakunnon itselleni.

Siitten pikkuhiljaa yleisurheilukin jäi ja noin vuosi sitten alkoi salilla penaa ja haukkaa vaihe. Viime kesään mennessä jalat ja selkäkin otettiin ohjelmaan mukaan. Nyt bodauksesta on tullut elämäntapa ja toivottavasti pysyn lajin parissa hautaan asti..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom