Print Screen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turisas
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Espoo
Tämmöne vähän tyhmä kysymys, mutta eipä se mittää. Jos haluisin esim. jostain leffasta ottaa kuvakaappauksen ni tarviiko vaan painaa halutussa kohassa Print Screen ja se kuva tallentuu jonnekin? Jos näin on, ni minne se sitte tallentuu? Mun Windows on XP Home jos se nyt jotain eroa tekee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Leffoista ei voi kaapata kuvaa ilman erillistä ohjelmaa ja kuvat mitkä on näpätty print screenillä saa esiin avaamalla kuvankäsittelyohjelman ja liittämällä sen siihen.

Itse käytän BSPlayeriä leffojen katseluun. Siitä löytyy Capture Frame (Options -> Capture Frame) toiminto ja on muutenkin ihan pätevä softa.

http://www.bsplayer.org/

Hanki PrintKey 2000 Pro. Sen saa Meksikosta!

Onnistuu kikkailemalla: Ekaks vaan joku mikä tahansa videoplayeri auki taustalle (esim. DivX-player tms.) Sitten se "oikea" leffa josta halutaan screen capture pyörimään samaan aikaan vaikka Windows Media Playeriin, pause päälle oikeassa kohdassa, ja printscreen -> avot jo toimii!

Tolla on jotain tekemistä aktiivien videoplanien kanssa tms., ensimmäinen playeri varaa sen itselleen, jonka jälkeen printscreen jostain syystä toimii muitten playereitten kanssa.

Homman idea on tässä:
- Kun avaat yhden videon, niin se käyttää tietynlaista "kuvakerrosta", josta ei saa pelkällä print screenillä otettua kaappausta.
- Mutta kun avaat lisäksi toisen videon eri soittimella, niin tuo edellinen video on jo varannut sen kuvakerroksen, joten soitin numero 2 käyttääkin eri grafiikkakerrosta ja soitin nro 2.n kuvan pystyy tällöin kaappaamaan print screenillä.

Sori erheellisistä termeistä, mutta näin se toimii, kuten ede. viesteissä jo mainittiin. Avaa ensin yksi turha video esim DivX playerillä, sitten avaat haluamasi oikean videon Media Playerillä ja avot - voit kaapata Media Playerillä avatun videon kuvia.

Edit. Alt + Printscreen ei toimi ainakaan Windows XP Prolla, vaan temppu vaatii tämän kahden videosoittimen leikin.

Edit2. Kirjoitin täydellisen kopion Foobarin viestistä.
aku1.gif

Tuosta PrintKey Prosta vielä sen verran että oon saanut sillä kuvaruudunkaappaukset kaikista peleistä mitä oon pelannut full screen, olipahan kyseessä dos- tai windows-peli. Luulisin että se toimii myös elokuvien kanssa.

Mixu sanoi:
Edit2. Kirjoitin täydellisen kopion Foobarin viestistä.
aku1.gif
Spooky! Jopa sana "avot" on kopioitunut...

twilight-zone-the-fear.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom