prätkäkortti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mjjt
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
144
joku vois valasta jos tietää.alkanu potea hiukan pyörä kuumetta..kortti pitäs ajaa.. eli ikää kertyny jo 30v (parempi myöhään kun ei millonkaan):lol2: .eipä tullu sillon nuorena korttia ajettua ,niin mitenkä se nyt on saanko ajaa isoa pyörää suoraan jos kortin hommaan vai pitääkö aluks ajella pienemmällä pyörällä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
varmaan kuitenki inssit ja muut stydeemit suoritetaan niinku autollakin..on siinä pokassa pitelemistä ku istutaan teoriatunneilla 16v kollien kanssa:hyper:
 
varmaan kuitenki inssit ja muut stydeemit suoritetaan niinku autollakin..on siinä pokassa pitelemistä ku istutaan teoriatunneilla 16v kollien kanssa:hyper:
Jeps, kirjalliset ja inssi + käsittelykoe odottaa. Ei tossa kyllä mitään noloa ole, itse kun olin korttia ajamassa niin taisi istua luokassa enemmän yli 30-vuotiaita kuin alle. Eihän tuo kortti kuitenkaan kaikille ole se eka juttu mikä pitää heti hommata kun ikää on tarpeeksi.
 
Saa ajaa ja kannattaa. Kaikki välivaiheet on ajan haaskausta ja pyöräkuumeen maksimointia. Ekat vuodet kannattaa sitten ajella vähän maltillisemmin:rolleyes:
 
varmaan kuitenki inssit ja muut stydeemit suoritetaan niinku autollakin..on siinä pokassa pitelemistä ku istutaan teoriatunneilla 16v kollien kanssa:hyper:

samat systeemit paitsi motari kokeessa ei ole teoriakokeessa kuin ne kysymykset, ei siis dioja. moottoripyörä inssi(inssi+6käsittely koetta) on TODELLA paljon vaativampi kuin auto inssi. ite ajoin keväällä kortin ja ei tainnut olla kuin 2nuorta ja loput oli 25-35v teoriatunneilla.
 
jeli ikää kertyny jo 30v (parempi myöhään kun ei millonkaan):lol2:

Juu, itekki ajoin täs just kesällä prätkäkortin. Ajokortti ollu jo 12v. :D

Kirjalliset on tosiaan ne 10 kysymystä, sitä EI VOI mokata. Käsittelykokeen pujottelu on vaikeahko, mutta selviää siitäkin kun on harjoitellu tarpeeksi.
 
Juu, itekki ajoin täs just kesällä prätkäkortin. Ajokortti ollu jo 12v. :D

Kirjalliset on tosiaan ne 10 kysymystä, sitä EI VOI mokata. Käsittelykokeen pujottelu on vaikeahko, mutta selviää siitäkin kun on harjoitellu tarpeeksi.

Ite vedin aikoinaan sen käsittelykokeen 125cc Honda Rebelillä. Kohtuu pitkä etuswingi ja varsinkin sen etupään custom-tyyppinen geometria teki pujottelusta aika vittumaisen. Jos on mahdollista vaikuttaa siihen mitä pyörää käsittelykokeessa käyttää, niin hommaa enduro alle siihen pujotteluun. Pujottelu on sillä helppoa kuin lapsen hakkaaminen. ;)
 
Ite vedin aikoinaan sen käsittelykokeen 125cc Honda Rebelillä. Kohtuu pitkä etuswingi ja varsinkin sen etupään custom-tyyppinen geometria teki pujottelusta aika vittumaisen. Jos on mahdollista vaikuttaa siihen mitä pyörää käsittelykokeessa käyttää, niin hommaa enduro alle siihen pujotteluun. Pujottelu on sillä helppoa kuin lapsen hakkaaminen. ;)

siinähän otetaan pyörän kääntösäde huomioon eli pienemmällä/ketterämmällä pyörällä rata on kapeempi jne...
 
Zone-sarja -42%
Mäki ajoin prätkäkortin vastikään, inssi oli viikko sitten perjantaina. Se pujottelu meni kyllä ihan tuurilla läpi tokalla yrityksellä :rolleyes: . Muut kokeet (teoria, muut käsittelytehtävät, liikennekoe) olikin sitten läpihuutojuttuja. Ei jaksa odottaa että saa sen uuden kortin, reilu viikko viel.

Ps. Niin ja ei meilläkään niillä kahdella teoriakerralla ollu montaa alle kakskymppistä kuuntelemassa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
siinähän otetaan pyörän kääntösäde huomioon eli pienemmällä/ketterämmällä pyörällä rata on kapeempi jne...

Mä en muista, että meillä olisi säädetty noita mitenkään. Ajeltiin jonossa käsittelykoe kerrallaan, eikä ne mun mielestä keiloihin koskeneet. Voin toki olla väärässä, kokeesta on aika paljon aikaa. Enskalla homma on IMO silti helpompaa, sillä voi vaikka pysähtyä hetkeks ilman että tarvii antaa tassua maahan ;)
 
Mä en muista, että meillä olisi säädetty noita mitenkään. Ajeltiin jonossa käsittelykoe kerrallaan, eikä ne mun mielestä keiloihin koskeneet. Voin toki olla väärässä, kokeesta on aika paljon aikaa. Enskalla homma on IMO silti helpompaa, sillä voi vaikka pysähtyä hetkeks ilman että tarvii antaa tassua maahan ;)

mulle taisivat hivenen levittää rataa inssissä. siitä on olemassa säännöt miten se rata tehdään. itse kysyin asiaa koska harjoittelin omalla pyörällä pujottelua autokoulun ajojen lisäksi. pyörän kääntösäde vaikutti keilan ja reunan väliseen matkaan. jokin kerroin siinä oli, mutta ei voi enään muistaa miten se meni. mää en onnistunut pujottelussa koululla kuin muutaman kerran ja just ennen inssiä olevassa ajossa en onnistunut kertaakaan(yrityksiä about5), mutta onneksi kun mentiin inssiin niin ope sanoi että me ollaan harjoiteltu 1/2metriä kapeammalla radalla ja täällä se pujottelu on paljon helpompaa ja sitähän se toden totta oli :). vittumaisinta tossa pujottelussa oli se kun joutu sitä päätä pyöritteleen yli korostetusti, ei tuntunu lainkaan luontevalta :D
 
mulle taisivat hivenen levittää rataa inssissä. siitä on olemassa säännöt miten se rata tehdään. itse kysyin asiaa koska harjoittelin omalla pyörällä pujottelua autokoulun ajojen lisäksi. pyörän kääntösäde vaikutti keilan ja reunan väliseen matkaan. jokin kerroin siinä oli, mutta ei voi enään muistaa miten se meni. mää en onnistunut pujottelussa koululla kuin muutaman kerran ja just ennen inssiä olevassa ajossa en onnistunut kertaakaan(yrityksiä about5), mutta onneksi kun mentiin inssiin niin ope sanoi että me ollaan harjoiteltu 1/2metriä kapeammalla radalla ja täällä se pujottelu on paljon helpompaa ja sitähän se toden totta oli :). vittumaisinta tossa pujottelussa oli se kun joutu sitä päätä pyöritteleen yli korostetusti, ei tuntunu lainkaan luontevalta :D

Mulla oli sama etten harjottelussa päässy oikein millää sitä pujottelua, mut sit ku käsittelykokeeseen menin niin opetaja sanoi että tuo on hieman leveempi millä ollaan harjoteltu ja ekallahan se meni sit läpi. Siinä missä piti pysähtyä ja väistää niin unohdin katsoa taakse ennen kuin lähdin liikkeelle ja liikkeessä sit hieman vilkasin taakse, niin se käsittelykokeen pitäjä sanoi vaan että hieman myöhään katsoit taakse mutta antaa mennä silti. Ekalla kaikki läpi ja inssi kans ekalla läpi.

Se on niin että kevarikorttia ajavat menee sen kapeamman pujotteluradan ja muut ajaa sitten sen isommalla radalla.

Kaikki taitaa silti harjotella kapealla... :rolleyes:
 
Ite mietin kans et jos ens kesänä ajais ton kortin.. mitäs se kaikkinensa tulee sit maksamaan??
 
Se oli hirveetä se kun piti pysyä oliko se nyt 30s siinä kahden viivan välissä, alla oli autokoulun custom-letukka ja kytkin huuti hallelujaa. No myöhemmin siitä kytkin levisikin, ylläriylläri.
 
Prätkäkortti tuli ajettua keväällä ja nyt syksyllä pitäis sitten hankkia mopo talliin odottamaan ensi kesää. Saa nähdä miten pitkältä talvi sitten tuntuukaan :hyper:

Kortin ajaminen ei sinänsä ollut iso projekti. Käsittelykokeesta pujottelu oli kaikista v-mäisin ja melkeinpä siinä kävikin källi inssissä. Oli muuten hupaisaa seurata kun 16v. sällit vetää kaikki tehvät puoliunessa vasurilla haukotellen ja itse hikoilee kuin sika tehtäviä tehdessä. :D
 
Mulla makso kortti (B-> AB) 623€ ja 53 euroa tais maksaa kirjalliset siihen päälle.

Autokoulussa jossa ajoin 75% mp-kurssille tulijoista on B-kortin omistavia joten ei siellä vanhuksena tarvii ihan yksin olla. Omalla kurssilla oli muistaakseni 2 alle 20v. tyyppiä.

Ajoin muuten Autokoulu Pasilassa jota en suosittele, ei vakuuttanu opettajan (koulun vastaava opettaja) skilssit. Äärettömän hidasta opetusta (kun on niin kiire ja ruuhkaa ajotunneille) ja opettaja lähti 2 vkon lomalle juuri kun eka oppitunti oli pidetty... Kurssi alko 14.7 ja kortin sain viime perjantaina eli 8.9...!!! Veikkaisin että omalla toiminnalla olisin voinu maksimissaan viikon aikaistaa kortin saamista, eli ei siitäkään kiinni ollut.

Pikku vinkki pujotteluun;
-opetelkaa antamaan kaasua ennen käännöstä riittävästi, eli semmonen pieni pöräys siinä kun aivan hetki ennen kuin lähtee kääntämään (kytkimen/kaasun käyttö on vaikempaa tanko vinossa :D ) Ajakaa riittävän kovaa -hidasajo on sitten erikseen...

-suoristakaa pyörä kokonaan ennen käännöstä -> eli niin että ei tehdä ympyrää, vaan 2 U-käännöstä joiden välissä ajetaan muutama metri suoraan.

(Noi vinkit jos olis itellä ollu tiedossa heti alkuvaiheessa olis se oikea pujottelutatsi löytyny paljon aiemmin...)
 
tuo hitaus nimenomaan teki pujottelusta vittumaisen. meidän opettaja ainakin korosti että vauhti saa olla korkeintaan kävelyvauhtia. lienee aika hyvin pitää paikkaansa koska kytkimellä(ryömitys) ja takajarrulla pelataan kokoajan. hitauden kanssa tuli itselle juuri ongelmia harjoiteltaessa, inssissä kaikki sujui kuin rasvattu, onneksi.
 
Itselläkin meni käsittelykoe paljon paremmin kuin harjoittelut, siitä iso kiitos autokoulun opettajalle, joka piti huolen siitä ettei liian helpolla pääse harjoituksista.

Niin, kyllä siellä teoriatunneilla oli aika tarkalleen puolet yli 30v ja puolet alle 20. Vaikka ei siellä kuin 8ihmistä ollutkaan kun itse kävin. Talvi saattoi vaikuttaa asiaan. :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom