Prätkäkortti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naene
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Arsi: et sitten lukenut koko threadia?

Edit: luin huonosti erään toisen postin, pyyhin vastineen pois

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Korilla sanoi:
Omia kokemuksia.. esimerkkinä minä itse. Ajoin 16 vuotiaana kevarikortin. 18 vuotiaana suoritin autokoulun ja kortiksi vaihtui AB (pärrä enint. 25kw). Sitten 20vuotiaana sain ajaa yli 25kw pärrää. Jos ei olisi ollut piikkikorttia, yli 25kw pärrän ajamiseen olisi tarvittu ikää 21 vuotta 20 vuoden sijaan.
Tässä uskossa itse pärrällä ajelin ja ajelen vieläkin..

Juurikin näin.
Jos 16v ajaa A1 kevarikortin->
18v saa kuljettaa max.25 kw pyöriä->
20v saa kuljettaa vaikka 700 kw pyöriä. Ei vaadita erikseen mitään todistusta, että oletko ajanut 2 vuotta tuollaisella max. 25kw pyörällä, vaan riittää että sulla on ollut se ajo-OIKEUS 2 vuotta.

Jos taas ei ole ollut kevarikorttia tai 18 vuotiaana ei ole tullut hankittua tota max. 25kw "pikku A":ta, niin tuon "ison A:n" saaminen on mahdollista vasta 21 vuotiaana.

Arvo Paperi sanoi:
Et ole ihan ajan tasalla.

"A-LUOKAN AJO-OIKEUTTA KOSKEVAT ERITYISET RAJOITUKSET
·18-vuotiaana henkilö voi saada A-luokan ajokortin, joka oikeuttaa moottoripyörän kuljettamiseen, jonka teho on enintään 25 kW eikä moottoripyörän tehon suhde omamassaan ylitä 0.16 kW/kg. A-luokan ajokortin saaminen ei edellytä A1-luokan ajokortin haltijoilta uutta tutkintoa, mutta uusi ajokorttihakemus on jätettävä asuinpaikan poliisille.
·Yli 25 kW moottoripyörän kuljettaminen edellyttää A-luokan ajo-oikeutta vähintään kahden vuoden ajalta tai erikseen suoritettua ajo- ja käsittelykoetta vähintään 35 kW moottoripyörällä. Erillisen kokeen voi suorittaa 21-vuotiaana. "
No oon kyllä ihan ajantasalla, koska oon autokoulusta näitä käyny kysymässä! On vaan niin vaikeaa selittää asioita kirjoittamalla..:) Tarkoitan juuri tuota, niin kuin Korilla kirjoitti.. Ilmeisesti kirjoitukseni ovat epäselviä..?

Tanu sanoi:
No oon kyllä ihan ajantasalla, koska oon autokoulusta näitä käyny kysymässä! On vaan niin vaikeaa selittää asioita kirjoittamalla..:) Tarkoitan juuri tuota, niin kuin Korilla kirjoitti.. Ilmeisesti kirjoitukseni ovat epäselviä..?

No sovitaan tasapeli :) Lukihan tuolla, että "Mut jos ajaa moottoripyöräkortin yli 18 vuotiaana, niin täysitehoista voi ajaa vasta 21 vuotiaana." Eli oikein sanoit, kun yli 18 on >= 19, mutta sitä oli vähän vaikea huomata ja ymmärtää oikein.

Millä rahalla mahtaa irrota prätkäkortti Jyväskylässä?
Aattelin jos sitä vaikka yrittäis tän kesän aikana viel suorittaa kun maksut nousee lokakuussa opetuksen uudistuksen takia.

mxm sanoi:
Aattelin jos sitä vaikka yrittäis tän kesän aikana viel suorittaa kun maksut nousee lokakuussa opetuksen uudistuksen takia.

B-korttihan sulta löytyy? Jyskylässä ei varmasti ole kalliimpaa, oma maksoi 335(autokoulunosuus)+40(kortinleima+mitälie pilipalia)+50(inssi)+50(lääkärintarkastus). Täältäkin ois löytyny halvempia vaihtoehtoja, tuota lekurintarkistusta sulle ei taida edes tulla, että hintaa kertyy sellainen 400.

Jos pystyt, niin aja tänä kesänä, lokakuussa käsittelykokeessa on kuusi tehtävää nykyisen kahden sijasta(näissä on huomattavasti helpompi kämmätä kuin varsinaisessa ajokokeessa), joten ainakin noiden harjoitustuntien määrä lisääntyy varmasti. Ja onpahan kuponki taskussa, kun alkaa mopoja katteleen.

Krusifiksi sanoi:
B-korttihan sulta löytyy? Jyskylässä ei varmasti ole kalliimpaa, oma maksoi 335(autokoulunosuus)+40(kortinleima+mitälie pilipalia)+50(inssi)+50(lääkärintarkastus). Täältäkin ois löytyny halvempia vaihtoehtoja, tuota lekurintarkistusta sulle ei taida edes tulla, että hintaa kertyy sellainen 400.

Jos pystyt, niin aja tänä kesänä, lokakuussa käsittelykokeessa on kuusi tehtävää nykyisen kahden sijasta(näissä on huomattavasti helpompi kämmätä kuin varsinaisessa ajokokeessa), joten ainakin noiden harjoitustuntien määrä lisääntyy varmasti. Ja onpahan kuponki taskussa, kun alkaa mopoja katteleen.

Kiitti tiedoista! Kyllähän mulla B-kortti löytyy eli 400e pitäis jostain kehittää, ettei tarvi ens keväänä ruveta säätämään.

mxm sanoi:

Pitäiskö vaikka soittaa autokouluun ja kysyä tarjousta?

Sumu sanoi:
Pitäiskö vaikka soittaa autokouluun ja kysyä tarjousta?

Jos rahat ois taskussa niin soittaisin heti mutta kun en kesäduuniin mennyt, niin tilin saldo ei kovin hääppönen oo. Jos saan kerättyä loppukesästä tarpeeksi rahaa, niin sitten soitan ja ilmoittaudun kurssille.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Krusifiksi sanoi:
Pakko kysyä: miksei?

vaikken Siloposki olekaan, niin vastaan silti. Mitä sitä nyt turhaan paisuttelemaan liikenteessä kuolleiden tilastoja, lähtee aika helposti lapasesta tollanen perkeleen tehokas mopedi kun ajokokemusta ei hirveesti oo.

No jaa-a. Kyllä se henki lähtee sillä kuussatasellakin, jos ei pää kiellä yhtään. Raketteja ne on nekin jos niin haluaa, väännöt vaan puuttuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom