Arsi: et sitten lukenut koko threadia?
Edit: luin huonosti erään toisen postin, pyyhin vastineen pois
Edit: luin huonosti erään toisen postin, pyyhin vastineen pois
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Korilla sanoi:Omia kokemuksia.. esimerkkinä minä itse. Ajoin 16 vuotiaana kevarikortin. 18 vuotiaana suoritin autokoulun ja kortiksi vaihtui AB (pärrä enint. 25kw). Sitten 20vuotiaana sain ajaa yli 25kw pärrää. Jos ei olisi ollut piikkikorttia, yli 25kw pärrän ajamiseen olisi tarvittu ikää 21 vuotta 20 vuoden sijaan.
Tässä uskossa itse pärrällä ajelin ja ajelen vieläkin..
No oon kyllä ihan ajantasalla, koska oon autokoulusta näitä käyny kysymässä! On vaan niin vaikeaa selittää asioita kirjoittamalla.. Tarkoitan juuri tuota, niin kuin Korilla kirjoitti.. Ilmeisesti kirjoitukseni ovat epäselviä..?Arvo Paperi sanoi:Et ole ihan ajan tasalla.
"A-LUOKAN AJO-OIKEUTTA KOSKEVAT ERITYISET RAJOITUKSET
·18-vuotiaana henkilö voi saada A-luokan ajokortin, joka oikeuttaa moottoripyörän kuljettamiseen, jonka teho on enintään 25 kW eikä moottoripyörän tehon suhde omamassaan ylitä 0.16 kW/kg. A-luokan ajokortin saaminen ei edellytä A1-luokan ajokortin haltijoilta uutta tutkintoa, mutta uusi ajokorttihakemus on jätettävä asuinpaikan poliisille.
·Yli 25 kW moottoripyörän kuljettaminen edellyttää A-luokan ajo-oikeutta vähintään kahden vuoden ajalta tai erikseen suoritettua ajo- ja käsittelykoetta vähintään 35 kW moottoripyörällä. Erillisen kokeen voi suorittaa 21-vuotiaana. "
Tanu sanoi:No oon kyllä ihan ajantasalla, koska oon autokoulusta näitä käyny kysymässä! On vaan niin vaikeaa selittää asioita kirjoittamalla.. Tarkoitan juuri tuota, niin kuin Korilla kirjoitti.. Ilmeisesti kirjoitukseni ovat epäselviä..?
mxm sanoi:Millä rahalla mahtaa irrota prätkäkortti Jyväskylässä?
Aattelin jos sitä vaikka yrittäis tän kesän aikana viel suorittaa kun maksut nousee lokakuussa opetuksen uudistuksen takia.
Krusifiksi sanoi:B-korttihan sulta löytyy? Jyskylässä ei varmasti ole kalliimpaa, oma maksoi 335(autokoulunosuus)+40(kortinleima+mitälie pilipalia)+50(inssi)+50(lääkärintarkastus). Täältäkin ois löytyny halvempia vaihtoehtoja, tuota lekurintarkistusta sulle ei taida edes tulla, että hintaa kertyy sellainen 400.
Jos pystyt, niin aja tänä kesänä, lokakuussa käsittelykokeessa on kuusi tehtävää nykyisen kahden sijasta(näissä on huomattavasti helpompi kämmätä kuin varsinaisessa ajokokeessa), joten ainakin noiden harjoitustuntien määrä lisääntyy varmasti. Ja onpahan kuponki taskussa, kun alkaa mopoja katteleen.
mxm sanoi:Millä rahalla mahtaa irrota prätkäkortti Jyväskylässä?
Aattelin jos sitä vaikka yrittäis tän kesän aikana viel suorittaa kun maksut nousee lokakuussa opetuksen uudistuksen takia.
Sumu sanoi:Pitäiskö vaikka soittaa autokouluun ja kysyä tarjousta?
Siloposki sanoi:-not.
Krusifiksi sanoi:Pakko kysyä: miksei?