Prätkäkortin hävytön hinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos täällä jengiä jotka on ajanut pärräkortin (iso A) pääkaupunkiseudulla muutaman viime vuoden aikana? Itellä ois suunnitteilla tässä keväällä käydä ajamassa. Mulla oli sellanen käsitys et kortin hinta liikkuis siinä maksimissaan 500 sadassa eurossa jos on B-kortti pohjalla, mut yllätyksekseni huomasin et lähes jokaisessa autokoulussa hinta on lähempänä tonnia :wtf:

Eli oonko vaan kattonu ton homman päin persettä vai onko asia oikeesti noin? Ja vielä sellanen juttu et onko kenelläkään tietoa et voiko ison A-kortin ajaa harjotusluvalla jos on oma pärrä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tohon tuli ihan vastikään jtn lakimuutoksia tms. ja vissiin lisää jtn pakollisia ajotunteja, jolloin tuo hintakin luonnollisesti nousi.

3 vuotta sitten a1 makso tonnin, nyt autokoulussa laittaavat suoraan rastin (A) kohtaan. mielestäni 1000€ siitä nautinnosta ei ole paljoa. asia on toisin jos hinta on noussut huomattavasti?

oli joskus -04 muistaakseni 510 euroa jyväskylän maalaiskunnassa kun itse ajelin.

sen jälkeen käsittääkseni lisätty koulutusta ja ajotunteja, tällä hetkellä taitaa olla ainakin 800e halvimmat kurssit, tuhannen euroa(~950) jonkun paikan nettihinnastossa näyttäis olevan

Pakko kommentoida. Jos tuo vähän alle tonni on kynnyskysymys harrastuksen aloittamisessa niin miten massit voi riittää harrastuksen jatkamiseen? Mopo jolla viittii ajella maksaa 5k€+, varusteisiin voit laskea 2k€...oho, siinä meni 7 donaa. Päälle "halvat" vakuutukset...Plus bensat, kuluvat osat...etc...jos nyt lasket että onks se 500 vai 900 niin kannattaa laskee aika tarkasti onko varaa lähtee leikkiin mukaan ollenkaan. Ei herneitä nenään...Ja kevään odotusta :)

kauhea hinta, A1 makso vuonna 2002 noin 500 euroa kaikkineen

jos nyt lasket että onks se 500 vai 900 niin kannattaa laskee aika tarkasti onko varaa lähtee leikkiin mukaan ollenkaan.
Tuskin se kenelläkään siihen 400 euroon kaatuu jos on vakavissaan ostamassa pyörää. Mutta säästö se on sekin. Sillä 400 eurolla saa ihan kivasti jo menovettä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko kommentoida. Jos tuo vähän alle tonni on kynnyskysymys harrastuksen aloittamisessa niin miten massit voi riittää harrastuksen jatkamiseen? Mopo jolla viittii ajella maksaa 5k€+, varusteisiin voit laskea 2k€...oho, siinä meni 7 donaa. Päälle "halvat" vakuutukset...Plus bensat, kuluvat osat...etc...jos nyt lasket että onks se 500 vai 900 niin kannattaa laskee aika tarkasti onko varaa lähtee leikkiin mukaan ollenkaan. Ei herneitä nenään...Ja kevään odotusta :)

Oon kyl ajamassa ton kortin hinnasta viis mut en oo kuitenkaan ihan niin rahapäällikkö et voisin 400 eurol pyyhkiä perseen. Kato on niitä prätkän lisäks muitakin kuluja ja tolla 400 sadal mä maksan jo yli kuukauden vuokran.

Ei mun mielestä kauhean huono juttu et toi mopokoulu on pitempi. Sillon kun mä ajoin kortin, oli kai 2 ajo- ja teoriakertaa.

Tampereen seudulla Nokialla selvinnee halvimmalla. Viime syksynä 470 autokoululle + viranomaismaksut niin alle 600e pääsee helposti jossei ryssi kovin montaa ajokertaa/inssiä.
Tämä näin ihan hintavinkkinä.

Mä ajoin Vantaalla viime syksynä ja pulitin siitä yht. 920e. Otin pari extra-ajotuntia käsittelykokeiden alle ja lääkärintodistukseen meni jotain 50e, ku B-kortin ajosta oli jo ikuisuus. Eli tossa satku ns. ylimäärästä.

Zone-sarja -42%
Ei jaksa uutta topicia tehdä, joten kysytääs tässä että onkos kukaan päivittänyt ajokorttia tyyliin B -> A(iso A)BC?

Paljonhan tuo tulee tätä nykyä kustantamaan? Varmaan tuo kuorkkikortti kannattaa ajaa samaan syssyyn, jos lähtee tuota A:ta ajaa, kun eihän sitä tiedä milloin sitä tarvii..

Ei jaksa uutta topicia tehdä, joten kysytääs tässä että onkos kukaan päivittänyt ajokorttia tyyliin B -> A(iso A)BC?

Paljonhan tuo tulee tätä nykyä kustantamaan? Varmaan tuo kuorkkikortti kannattaa ajaa samaan syssyyn, jos lähtee tuota A:ta ajaa, kun eihän sitä tiedä milloin sitä tarvii..

Itsellä maksoi tuo B -> AB 620€ autokouluu (oulun seudulla) ja meniköhä ~100€ politsaille ja teoria/ajokoe maksuun.. Onko uuden kortin lunastus vielä se 25-40€, ei muista tarkalleen.. Kohta pitäisi hakea vielä pitkä aikainen kortti.. Nyt ei muista et pitääkö vain hakea kun kaveri sanoi että toiseen vaiheen yhteydessä maksettiin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom