Powerrack autotallisaliin + muuta tallisaliasiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PL1974
  • Aloitettu Aloitettu
Olen saanut autotallin rakennuspuuhat valmiiksi ja nyt olisi aika alkaa muokkaamaan siitä kuntoiluun sopivaa tilaa. Ajattelin ostaa varustukseksi powerrack (mikä lieneekään suomeksi?) telineen ja levytankosarjan näin aluksi. Minulla ei ole tietoa tai käyttökokemusta laitteista ja olen etsinyt niitä lähinnä netistä. Painoja telineen tulee kestää maksimissaan noin 200 kg ja sen pitäisi seistä omilla jaloillaan ilman vastapainoja. Osaatteko suositella minulle sopivaa laitetta? Mitä mieltä olette esim. BodyCraft F430 (***) mallista?

Lattiapinnoitteeksi ajattelin laittaa Regupoll Everoll kumimattoa (http://www.urheilulattiat-indoors.com/kuntosalit/) mitä mieltä tästä? Kestänee painojen rasitusta ja muutakin kuntoilua.

Hyviä vinkkejä kotisalin varustamiseen olen löytänyt Crossfit-sivulta löytyvästä artikkelista:
http://www.crossfit.com/journal/library/cfjissue1_Sep02.pdf

Kiitos jo etukäteen mahdollisista kommenteista!
- PL :thumbs:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
noi toi bodycraft näyttää vähä heikon luonteiselta mutta kait se nyt menee tallissa :)..ton tyylistä jämäkämpi rakenteista telinettä kannattaa todellakin harkita....:thumbs: penkki ja kässärit viel ostoslistaan nii joha on kamaa treenamiseen :)

Edit: sori katoin väärin ton laitteen...rack systeemin....kestää varmasti :)

Räkin rakenne on luotaisesti niin tukeva, että siitä on hakala tehdä liian heikkoa kotikäyttöön. Luulen ettei markkinoilta sellaista räkkiä löydykään, joka ei harrastelijan kotikäyttöä kestäisi. Taloyhtiössä on tällainen ja hyvin on kestänyt vuosien ajan:
Leuanvetotanko jää tuossa hieman alhaalle, mutta monesti autotalleihin ei kyllä korkeampi sopisikaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itselle ostin tuollaisen wrangen räkin ja oli muuten ihan järkyttävän hutera paska. Ei olis tullu mieleenkään alkaa siinä leukoja vetelee tai kyykkäileen. En suosittele. Lähti aika äkkii vaihtoon kun olin koottua saanu.

Ainiin ja vois tähän lisätä mitä itellä nyt sitten autotalli salissa on ja hyvin on tähän asti riittäny.

Elikkä

-räkki + penkki
-levytanko + romua
-käsipainot + romua

Painot on kumitettu, joten en oo vielä mitään mattoa tarvinnu vaikka aluks meinasinkin ostaa. Mavessa en kuitenkaan viitti pudotella tankoo suotta vaikka voishan se olla kenties sellän terveydelle parempi pitkissä sarjoissa, mut pitää vaan olla tarkkana. Jos haluu sitä tankoo tiputella niin sit kannattais ehkä harkita jonkinmoisen "lavan" rakentamista. Nyt kuitenkin tarvis raksailla joku uus leunvetotankozydeemi kun ei enää meinaa toi ovitanko kestää.

Itellä tuo wrangen räkki. Ihan hyvä on minun mielestä ja ihan tukevakin. Niitä leukoja vedellessä kannattaa olla tanko ja painoja räkin tapeilla. Kummasti tukevoittaa.

Itselle ostin tuollaisen wrangen räkin ja oli muuten ihan järkyttävän hutera paska. Ei olis tullu mieleenkään alkaa siinä leukoja vetelee tai kyykkäileen. En suosittele. Lähti aika äkkii vaihtoon kun olin koottua saanu.

Opettele kasaan kunnolla? :thumbs:

Opettele kasaan kunnolla wtf? Osaahan tollasen apinakin kasata. Ei vaan pystyny ees pulttei kiristää ku alko menee putkien _pellit_ ruttuun. Sanohan toi systeemikin, että painoja tueks ... Mieluummin jättää ostamatta.

Kannattaa käydä lähimmältä ammattikoululta kysymässä, että paljonko ottavat jos powerrackin hitsailisivat. Saa juuri sellaisen kuin haluaa.

Kannattaa käydä lähimmältä ammattikoululta kysymässä, että paljonko ottavat jos powerrackin hitsailisivat. Saa juuri sellaisen kuin haluaa.
Ja varmasti halvemmalla. Meidän amiksessa metalli-puoli teki ittellee käsi painot ni jos halus kotia ni makso 1€/kg, mut ei sit muuta :offtopic:

Itsekkin suunnittelin alunperin amiksella teettämistä. Hintaa osille olisi tullut n.250€. Samalla materiaalilla kuin tuo wrange (S235).

Ei se muuten minun mielestä mikään hutera ole. Leukoja vedellessä kannattaa olla vaikka tanko+2X20kg kiekkoa. Ei ala räkki heilumaan.

Eikös nyt ole kuitenkin niin, että ketjun aloittajan mainitsema BodyCraft F430 ei ole sama kuin Wrangella ? Ainakin, jos vertaamme Vuoripexin ja Wrangen vastaavien arvoja vaikuttaisi tuo Vuoripexin F430 hieman tukevammalta.

Itsekin olisi mahdollisesti suunnitelmissa räkin osto kotiin, tästä kiinnostus...

SSpowerin comborack. Tuollainen on itsellä käytössä. Wrangen rackiä olen testannut ja säälittävä lelu verrattuna tuohon.

Hintaa on tietysti enemmän mutta jos olet kerta omakotitaloon muuttanut niin tuossa taitaa olla turha säästellä.

itse unohtaisin tuon kumimaton koska oletan että se on melko kallis ja aika helvetin painavakin. 15-20mm vesivaneri kestää hyvin ja siinähän on toinen puoli karhea eli se jalkoja vasten. voima räkin kävisin mittailemassa jossain salilla missä on sellainen hyvä ja teettäisin ammattikoulussa tai jossain työttömien metallipajassa joita ainakin isoimmissa kaupungeissa on. säädettävät käsipainot ja säädettävä irto penkki ja halutessaan 2kpl telineitä lätkille niin ei tartte aina lattialta nostella lätkiä ja pysyy tallikin vähän siistimpänä. enpä keksi mitä muuta kotisali tarvitsisi, jos alkaa taljoja ym hankkiin niin silloin on jo järkevin mennä salille. varsin vähän tilaa vie tuommonen räkki/penkki/käsipaino/teline combo. jos haluaa hifistellä niin itse sitten maalaa sen räkin ja lätkä telineen

Neutraalin mainitsema combo on itelle suunnitteilla tulevaisuudessa ihan tonne olkkariin. Sitten on luksusta. Pitää vaan löytää sopiva räkki, toi f430 vois ajaa jo asiansa.

Back
Ylös Bottom