Potkunyrkkeilijälle saliohjelma?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Heips,

kiinnostaisi alkaa käydä salilla ja saada lihaksiin erottuvuutta. En vaan koskaan ole salia tehnyt...

Minkälainen ohjelma olisi mulle hyvä, joka treenaan 5 kertaa viikossa potkunyrkkeilyä/kuntoilua ja poljen pyörällä joka paikkaan?

Salilla vois käydä 1-2-3 kertaa viikossa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lihaksiin tulee erottuvuutta kun rasvaprosentti on matalalla.
Haluatko saliohjelmalla täydentää lajitreeniä vai kehittää jotain lihaksia?

Mulla on sama laji ja välillä ehdin jopa käydä salilla. Mä keskityn korsettilihaksiin koska ne on mulla huonot, samoin pakarat ja olkapäät. Muita sitten jos jaksan ja muistan.

Mulla on rasvaprosentti jossain 16 tietämillä, vuosi sitte oli joku 35 :D

Mietin että varmaan järkevintä ois täydentää lajitreeniä salilla, oon kuullu että sali kankistaa jollain tavalla lihaksia ja se ei lajin kannalta oo eduksi, jos pyrkii pärjäämään.
Jalat mulla on ihan ok kunnossa ku pyöräilen kaikkialle ja teen jaloilla duunia, mutta ylävartalo on vähän persellään. Siihen itse asiassa sain inbodyssakin kehotusta, että pitäs niitä parannella.

Kilpailetko tai onko sellainen tavoitteena?
Mä oon monta vuotta tehnyt punttia ja nyt oon takaisin kamppailemassa. Oon vieläkin hidas ja lyönnit raskaita ja mä opettelen just sitä räjähtävyyttä.
En tiedä mikä on totuus, mutta mun mielestä punttailu ei tee automaattisesti hitaaksi. Jos tekee paljon punttia niin siinä ei niin opetella käyttämään niitä lihaksia räjähtävästi, eli hermotus on erilainen. Mutta tuo nyt on vaan mun mietteitä.

Jos treenaat tosissaan potkunyrkkeilyä ja haluat pärjätä, kannattaa unohtaa isot lihakset ja voima. Potku ja lyöntilajien tyypit tekevät kuntopiiri tyyppistä treeniä. Lihaskestävyys tärkeä ominaisuus. Kyllä sitä lihasta silläkin tulee jonkinverran. Räjähtävää voimaa kannattaa myös treenata. Lihakset erottuvat kun rasvaprosentti pienenee. Vaihtoehtoisesti voit yrittää jaksottaa treenejä. Ottaa puntti jakson jolloin potkunyrkkeilyä vain ylläpitävästi 1-2x vko.

Jos treenaat tosissaan potkunyrkkeilyä ja haluat pärjätä, kannattaa unohtaa isot lihakset ja voima. Potku ja lyöntilajien tyypit tekevät kuntopiiri tyyppistä treeniä. Lihaskestävyys tärkeä ominaisuus.

Joo niin tekee, mutta se ei takaa sitä, että siinä olisi mitään järkeä. Lajitreenillä sitä lajikuntoa tulee. Peruskuntoa sitten peruskuntoharjoittelusta ja voimaa voimaharjoittelulla. Aivan turha on alkaa vääntään mitään crossfit-reenejä, mitä moni nykyään tekee siinä toivossa, että kasvaisi lihakset, tulisi kestävämmäksi kamppailijaksi ja pääsisi vielä natubodarikuntoon.

Kilpailetko tai onko sellainen tavoitteena?
Mä oon monta vuotta tehnyt punttia ja nyt oon takaisin kamppailemassa. Oon vieläkin hidas ja lyönnit raskaita ja mä opettelen just sitä räjähtävyyttä.
En tiedä mikä on totuus, mutta mun mielestä punttailu ei tee automaattisesti hitaaksi. Jos tekee paljon punttia niin siinä ei niin opetella käyttämään niitä lihaksia räjähtävästi, eli hermotus on erilainen. Mutta tuo nyt on vaan mun mietteitä.
Räjähtävä puntti ei kangista. Mutta voima/massa hakuinen kyllä. Itsellä yhtäaikaa lajeina nyrkkeily ja voimailu. Paljon annan tasoitusta voimailun takia. Nopeus kärsii paljon. Lyönneistä tulee työntäviä ja raskaita. Jalat kangistuvat....Jos panostaisin nyrkkeilyyn niin ehdottomasti lopettaisin voimailun ja vaihtaisiin lihaskunto treeneihin.

Joo niin tekee, mutta se ei takaa sitä, että siinä olisi mitään järkeä. Lajitreenillä sitä lajikuntoa tulee. Peruskuntoa sitten peruskuntoharjoittelusta ja voimaa voimaharjoittelulla. Aivan turha on alkaa vääntään mitään crossfit-reenejä, mitä moni nykyään tekee siinä toivossa, että kasvaisi lihakset, tulisi kestävämmäksi kamppailijaksi ja pääsisi vielä natubodarikuntoon.
Nyt ei ole kyse crossfitistä. Vaan nyrkkeilijälle sopivasta punttitreenistä. Lyöntejä tukevia liikkeitä. Räjähtäviä pystäreitä,loikkia,leukoja jne...Esim 3min erinä kuten otteluissa.

Räjähtävä puntti ei kangista. Mutta voima/massa hakuinen kyllä. Itsellä yhtäaikaa lajeina nyrkkeily ja voimailu. Paljon annan tasoitusta voimailun takia. Nopeus kärsii paljon. Lyönneistä tulee työntäviä ja raskaita. Jalat kangistuvat....Jos panostaisin nyrkkeilyyn niin ehdottomasti lopettaisin voimailun ja vaihtaisiin lihaskunto treeneihin.

No ensinnäkään voimaharjoittelu ei suoranaisesti hidasta mitään. Mitä enemmän voimaa, sitä enemmän lihas pystyy rekrytoimaan motorisia yksiköitä, mikä johtaa mahdollisimman tehokkaaseen lopputulokseen,

Nyt ei ole kyse crossfitistä. Vaan nyrkkeilijälle sopivasta punttitreenistä. Lyöntejä tukevia liikkeitä. Räjähtäviä pystäreitä,loikkia,leukoja jne...Esim 3min erinä kuten otteluissa.

Ei mikään liike suoranaisesti tue lyöntiä. Miten ajattelet esim leuanvedon ja pystäreiden supersarjan siirtyvän lyöntivoimaan tai lyöntinopeuteen? Voimaharjoittelusta on hyötyä, mutta kuntopiirit ovat vähän sellainen kompromissi, missä yritetään kasvattaa kaikkia lajiominaisuuksia, jolloin lopputulos ei ole optimaalinen tai välttämättä edes hyvä.

Suosittelisin lukemaan hieman hermolihasjärjestelmän toimintaa, sekä motorisen taidon osatekijöitä, jos asia kiinnostaa enemmän. Salilla kuullut "näin on aina ennenkin tehty"-fraasit suosittelisin joskus kyseenalaistamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ensinnäkään voimaharjoittelu ei suoranaisesti hidasta mitään. Mitä enemmän voimaa, sitä enemmän lihas pystyy rekrytoimaan motorisia yksiköitä, mikä johtaa mahdollisimman tehokkaaseen lopputulokseen,

Ei mikään liike suoranaisesti tue lyöntiä. Miten ajattelet esim leuanvedon ja pystäreiden supersarjan siirtyvän lyöntivoimaan tai lyöntinopeuteen? Voimaharjoittelusta on hyötyä, mutta kuntopiirit ovat vähän sellainen kompromissi, missä yritetään kasvattaa kaikkia lajiominaisuuksia, jolloin lopputulos ei ole optimaalinen tai välttämättä edes hyvä.

Suosittelisin lukemaan hieman hermolihasjärjestelmän toimintaa, sekä motorisen taidon osatekijöitä, jos asia kiinnostaa enemmän. Salilla kuullut "näin on aina ennenkin tehty"-fraasit suosittelisin joskus kyseenalaistamaan.
Miksi sitten käytännössä jokainen huippu nyrkkeilijä treenaa kuntopiirimäisiä treenejä? Meinaat että ovat treenanneet aina väärin? Katsopa esim Joshuan ja Klitchkon treenejä. Juurikin sitä crosfitt/kuntopiiri settiä. Sama on jokaisessa potkunyrkkeily ja nyrkkeilyseurassa mitä tiedän. Treeniin sisältyy aina kuntopiirejä. Ja niitä lyöntiä tukevia liikkeitä on vaikka kuinka paljon. Esimerkkinä lyönnit tanko,käsipaino tai kuminauha vastuksena. Räjähtävä pystärikin anta aivan varmasti lyöntivoimaa. Leuanvedolla korjataan lihastasapainoa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom