Potkua ruokavalioon! - (Esimerkit ja ehdotukset tarpeen)

Pähkinöitä, kauraleseitä, banaaneja ja rahkaa ym. kun yhdistelee vaikka mehukeittoon ja blendaa aamupalaksi niin siinä on helposti ~1000kcal eikä täytäkään kovin paljoa. Tosi nopeakin on kun heittää kuivat aineet illalla jo valmiiksi sekoittimeen ja aamulla keitot sekaan niin siinä on jo aamupala vedetty siihen 3 minuuttiin. Maapähkinät kun on vielä pirun halpojakin ja hyvää rasvaa sisältäviä.
Osaisitko pistää mitalliset mulle ylös, niin voisin vaikka suoraan tässä tehä tuon juoman huomisaamuksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikro puurot jne turvottaa kauheasti ja täyttää liikaa. Joko vetäsee blenderissä kaurahiutaleita, maitorahkaa, fun lightia jne. sekasin ja hörppää huiviin tai sitten jo vuosia käytössä ollut systeemi eli kaurahiutaleita (2-4dl) lautaselle, sokeritonta mehukeittoa (dietillä) tai maitoa (offilla) sekaan ja annat lillua 10-15min. Hiutaleet on pehmeitä ja menee hetkessä alas. Ei turvota vatsaa ja saat puolet enemmän tavaraa syötyä kuin mikropuurot jne. Varsinkin täysimaidon kera saa alas mukavasti kaloreita ja on hyvvee. Tulee monesti syötyä myös 2h ennen treeniä, toimii!

Riisistä sitä mikä sopii vatsalle parhaiten, eli ei turvota/ilmavaivat, tätä mieltä on useat ravinto gurut. Monet Pro ukot Suomessa ja ulkomailla syövät valkoista riisiä kisadietilläkin. Vehnäjauho skeidaa kyllä välttelisin.. Leipä muutenkin turhaa.

Toki ainahan voit kokeilla jo legendaarisia Hulkin hera-öljy sotkuja välipaloilla. Vettä, heraa, kylmäpuristettua oliiviöljyä ja kurkusta alas. Helppoja kaloreita.

jo vuosia käytössä ollut systeemi eli kaurahiutaleita (2-4dl) lautaselle, sokeritonta mehukeittoa (dietillä) tai maitoa (offilla) sekaan ja annat lillua 10-15min. Hiutaleet on pehmeitä ja menee hetkessä alas. Ei turvota vatsaa ja saat puolet enemmän tavaraa syötyä kuin mikropuurot jne. Varsinkin täysimaidon kera saa alas mukavasti kaloreita ja on hyvvee.

Toki ainahan voit kokeilla jo legendaarisia Hulkin hera-öljy sotkuja välipaloilla. Vettä, heraa, kylmäpuristettua oliiviöljyä ja kurkusta alas. Helppoja kaloreita.
Pitää muuten heti huomenna koittaa tota että antaa lillua vähän aikaa, osaan kuvitella että olis paljo mukavampaa syötävää tolloin, kiitos vinkistä!

noihin kauraherapirtelöihin tulee ite heitettyy sekaa pähkinävoita. sellast kunnon tavaraa, eikä mitää sokerimössöö.

Osaisitko pistää mitalliset mulle ylös, niin voisin vaikka suoraan tässä tehä tuon juoman huomisaamuksi?
No tässä mitä ite käytän on vain reilu 800kcal mutta yleensä heti aamiaisen jälkeen meen salille, joten palkkarin jälkeen jo 1000kcal koossa. Sit sen jälkeen vielä after workoutti safkat niin on ~2000ckal, joka on mun tapauksessa jo yli puolet päivän kaloreista. Loppu päivän voikin syödä jo kevyemmin eikä ole enää vaikea saada kaloreita täyteen. Mutta anyhow 'resepti': 70g maapähkinöitä (kukkurallinen desin mitta), sokeroimaton mehukeitto 300ml, ehrmannia 250g purkki, 1 iso banaani, 50g myllyn paras kauralese (tasan 1dl) p53g h78g r35g

Ite jos rupeisin massaa nyt hankkimaan niin ainakin vetäisin 3 settii pv jotain massajauhetta. Prode juomat on niin nopee vetää. kananmunia 5-10kpl, tonnikalaa, jauheliha+riisi..., pekoni <3 maitoo 1.5l raejuustoo, juustoo, rahkaa ja voi sitä vähän herkutella jossain purilaisellakin ruokaa pitää mättää niin prkleesti naamaan että kasvaa kunnolla ne jytkyt. Kokoajan vaan naparouskuu meininkillä.

Millaset kalorit sulla on päivässä allkinds?? Tai laittaisitko esim. päivän ruokailun tähän näkyville. Ihan mielenkiinnosta näkisin, että millaista safkaa menee, kun tuota massaa on vaikea kerätä.

Riisi nyt on hyvä lämpimillä aterioilla ja sitä saa ämpärillisen alas ku tekee tai ostaa kaupasta valmiina curry kastiketta piälle :)

Jos kaloreita haluaa vaikkei jaksaisi syödä niin tässä yksinkertainen ohje.

Laita lasiin 0.5-1 dl rypsiöljyä ja noin 0.5 dl vettä. Juo se, menee helposti ja nopeasti alas. 1dl öljyä painaa about 90g ja 100 grammassa öljyä on 900kcal.

Nuo suolapähkinät ei oo niin kuivia, varsinkin kun vetää maitoa perään. Ei vaan kannata ihan kilokaupalla joka päivä syödä kun sitä suolaa on, mutta ihan huoletta voi parikin sataa grammaa päivässä kiskoa. Kaloreita piisaa!

Pähkinät, riisikeksit, hera+malto ja suolaliha menee itellä koulussa mukana. Aamulla jos ei saa syötyä mitään nii sillonki voi korvata osan kiinteestä ruuasta heralla ja maltolla. Öisin ku käy kusella nii käy nappasee sen heran tai bcaa naamaan.

Millaset kalorit sulla on päivässä allkinds?? Tai laittaisitko esim. päivän ruokailun tähän näkyville. Ihan mielenkiinnosta näkisin, että millaista safkaa menee, kun tuota massaa on vaikea kerätä.
Tuolt mun päiväkirjast näkyy millasta se suunnillee päivittäin on, en mä kaloreita kunnolla vielä ole laskenu.

Mulla tuo syöminen on sen puolesta helppoa, että oon tottunut syömään vähän kaikenlaista mausta huolimatta nopeasti, jotta pääsen jatkamaan oikeita touhuja. Eli olen aina ehkä enemmän syönyt elääkseni ennemmin kuin toisin päin.

Mut tällain tulee normaalisti syötyä:

Aamulla puuro, johon raejuustot sekaan. Vaihtoehtoisesti saattaa tulla syötyä myös maitorahkapirtelö tai raejuustot ananaksella. Tosin kaksi viimeistä ei kanna kovin pitkälle ja yleensä olenkin jo parin tunnin sisään syömässä ison lounaan koulun ruokalassa. (Tuo maitorahkapirtelö sisältää banaanin, vähän kaurahiutaleita, kananmunan, maitorahkan 200-250g, maitoa ja joskus pienen lorauksen öljyä. Jotkut tykkää laittaa jtn funlightia mauksi. Olenkin sitä mieltä, että blenderi kannattaa ehdottomasti hommata, mikäli sellaista ei satu vielä olemaan. Nuo pirtelöt antaa sen melkein pari tuntia peliaikaa seuraavaan ateriaan.)

Mulla on siitä etuoikeutettu asema, että tässä on noita opiskelijaruokaloita hollilla 500m sisällä jotain 3-4, niin joskus tulee syötyä kaksikin lämmintä ateriaa päivässä.

Illalla vedän salin jälkeen vielä jtn jauheliha- tai kanasettiä tummalla pastalla ja piimät tahi maidot päälle. Aika usein tulee vaan vedettyä myös maksalaatikko raejuustolla tahi jtn kaupan verilettuja salin päälle. Safkat kannattaa tosiaan tehdä mahdollisuuksien mukaan valmiiksi jääkaappiin, niin voi sitten mikrotella seuraavanakin päivänä.

Luonnollisesti kiireisempinä päivinä kannattaa olla se sheikkeri ladattuna messissä, niin saa ainakin jtn vedettyä hätävaraan, vaikka ei nuo jauhot pitkälle kanna, eikä ne nälkää karkota kunnolla.

Nyt oon itse tässä saanut painoa 2,5kk kuluessa ajallisesti fasistisen täsmällisellä syömisellä 82 kilosta 90:n kilon hujakoille. Osittain siinä on tullut lihoja takaisin kovan treenin ja hyvän ravinnon ansiosta, osa on kreasta tullutta nestettä ja läskiä on tullut myös mukavasti puskuriksi. Ota dogmiksi ylipäänsä, että syöt ainakin 3h välein. Muista myös nälkä on merkki siitä, että olet jo liian myöhään syömisen kanssa liikkeellä.

(Ruoka/välipalavinkit jäi ehkä hieman vähäiseen loppupeleissä tästä viestistä, mutta oli pakko ympätä nämä hyväksi todetut kliseet mukaan tähänkin ketjuun)

Viimeksi muokattu:
Mulla tuo syöminen on sen puolesta helppoa, että oon tottunut syömään vähän kaikenlaista mausta huolimatta nopeasti, jotta pääsen jatkamaan oikeita touhuja. Eli olen aina ehkä enemmän syönyt elääkseni ennemmin kuin toisin päin.

Mut tällain tulee normaalisti syötyä:

Aamulla puuro, johon raejuustot sekaan. Vaihtoehtoisesti saattaa tulla syötyä myös maitorahkapirtelö tai raejuustot ananaksella. Tosin kaksi viimeistä ei kanna kovin pitkälle ja yleensä olenkin jo parin tunnin sisään syömässä ison lounaan koulun ruokalassa. (Tuo maitorahkapirtelö sisältää banaanin, vähän kaurahiutaleita, kananmunan, maitorahkan 200-250g, maitoa ja joskus pienen lorauksen öljyä. Jotkut tykkää laittaa jtn funlightia mauksi. Olenkin sitä mieltä, että blenderi kannattaa ehdottomasti hommata, mikäli sellaista ei satu vielä olemaan. Nuo pirtelöt antaa sen melkein pari tuntia peliaikaa seuraavaan ateriaan.)

Mulla on siitä etuoikeutettu asema, että tässä on noita opiskelijaruokaloita hollilla 500m sisällä jotain 3-4, niin joskus tulee syötyä kaksikin lämmintä ateriaa päivässä.

Illalla vedän salin jälkeen vielä jtn jauheliha- tai kanasettiä tummalla pastalla ja piimät tahi maidot päälle. Aika usein tulee vaan vedettyä myös maksalaatikko raejuustolla tahi jtn kaupan verilettuja salin päälle. Safkat kannattaa tosiaan tehdä mahdollisuuksien mukaan valmiiksi jääkaappiin, niin voi sitten mikrotella seuraavanakin päivänä.

Luonnollisesti kiireisempinä päivinä kannattaa olla se sheikkeri ladattuna messissä, niin saa ainakin jtn vedettyä hätävaraan, vaikka ei nuo jauhot pitkälle kanna, eikä ne nälkää karkota kunnolla.

Nyt oon itse tässä saanut painoa 2,5kk kuluessa ajallisesti fasistisen täsmällisellä syömisellä 82 kilosta 90:n kilon hujakoille. Osittain siinä on tullut lihoja takaisin kovan treenin ja hyvän ravinnon ansiosta, osa on kreasta tullutta nestettä ja läskiä on tullut myös mukavasti puskuriksi. Ota dogmiksi ylipäänsä, että syöt ainakin 3h välein. Muista myös nälkä on merkki siitä, että olet jo liian myöhään syömisen kanssa liikkeellä.

(Ruoka/välipalavinkit jäi ehkä hieman vähäiseen loppupeleissä tästä viestistä, mutta oli pakko ympätä nämä hyväksi todetut kliseet mukaan tähänkin ketjuun)
Asiallista settiä, pitäs ittekki totutella kunnolla kaikkiin mössöihin eikä niinkää siitä mausta välittää. Toi ruokala homma kyllä kelpais tännekkin... 2 koulusafkaa :kuola:

Hyvä motto, joka kannattaa pitää mielessä "Ruoan ei tarvitse maistua hyvältä, se on vain polttoainetta" ;)

Toi voi toimia ja siis varmasti toimiikin, koska kaikki ruuat eivät ole mitään gourmet-illallisia. Itekin olen siis vedellyt rahkaa ja öljyä ilman muita mausteita tai esimerkiksi puuroa, öljyä ja kanaa, kun ei ollut muitakaan lisukkeita yms. Mutta sitä en käsitä, että miksi siitä pitää melkein tahallaan tehdä joskus niin helvetin askeettista. Jos siitä saa nautintoa, että syö kuivaa täysjyväriisiä ja maustamatonta kanaa, senkun syö sitten. Mutta jos samoilla tai lähes samoilla ravintoarvoilla saisi tehtyä ihan maistuvan tai jopa oikeasti hyvän aterian, miksi pitää vetää jotain mautonta mössöä? Eikä tuo siis edes maksa kamalasti enempää.

Ehkä porukka sitten vain ajattelee "Now I'm bodybuilder", kun voi kituuttaa itseään oikein kunnolla. Kannattaa jättää tuo dieetille, jos sinnekään. Tietenkin jossain vaiheessa tulee kaikkille kisaajille ainakin se kohta, jolloin täytyy omaksua toi, että ruoka on vain polttoainetta keholle. En ole siis itse ikinä kisadieettiä tehnyt tai edes kamalasti nähnyt, mitä kehonrakentajat syövät viimeisillä viikolla ennen kisaa, mutta voin kuvitella, että se voi olla jo aika karsittua.

Nyt kuitenkin puhutaan massankasvatuksesta, joten miksi silloinkin pitäisi tunkea jotain mautonta tai pahanmakuista mössöä suuhun. Mulla olisi ainakin omasta mielestäni parempi motto: "Syö niin hyvin kuin olosuhteet sallivat."

Mulla olisi ainakin omasta mielestäni parempi motto: "Syö niin hyvin kuin olosuhteet sallivat."
Tottahan tämäkin, ja itsekin koitan saaha mahollisimmat hyvät mömmöt pöytään ettei se syöminen menis ihan väkipakoksi. Mielestäni kuitenkin mun pitää nyt panostaa siihen että syön useammin päivässä, eikä niinkään siihen paljo vedän kerralla. Pitää löytää sellasia nopeita safkoja että saa aina vedettyä kun tarvis, sillä niistähän sitä kalorimäärää sitten päivän mittaa kertyy.

En ole siis itse ikinä kisadieettiä tehnyt tai edes kamalasti nähnyt, mitä kehonrakentajat syövät viimeisillä viikolla ennen kisaa, mutta voin kuvitella, että se voi olla jo aika karsittua.
Alberto Nunéz ainakin kertoi syöneensä kisadieetin viimeisellä viikolla Lucky Charms muroja ja Pop Tarts keksejä. Ei ne ruoat silloinkaan tarvi olla mitään kana, riisi & broccoli linjaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom