Niin sitä vaan hämmästelin tuossa että miksi lääkäreiden,erikoislääkäreiden todistus työkyvyttömyydestä ja kaveriden/harrastusseuran todistus harrastuskyvyttömyydestä ei ole mitään painoarvoa, ei kai niitä voida kaikkia hukata monen vuoden ajan jos sen on suoraa sinne vienyt. Itse ajattelin niin että jos tällaista oikeesti tapahtuisi, niin ei siitä enää kukaan täysjärkisenä tule kertomaan.
Antti, minulle ei hirveesti väliä tällä hetkellä kuka lukisi tietojani, mutta jos siellä olisi kaikki intiimiasiani niin kyllähän se kokoajan salvaisi että kuka niitä lukee, varsinkin jos jokaisella käynnillä niihin saa tajuttoman moni lukuoikeudet. Minulle se siis tarkoittaa että joka kerta kun menen sairaalaan niin kailotan omat yksityisasiani isolle yleisölle, joista en tunne yhtään ketään. Voit ajatella asian minun kantiltani noin. Varmasti vaikea ymmärtää hoitoalan ammattilaisena ja turhauttavaa yrittää selventää. Ja olen vielä jostain mystisestä syystä sellainen persoona että kaikilla on pakko saada jotain selville minusta :D Varsinkin lääkäreitä kiinnostaa tuo mun ihmetila ja yleensä pyytävätkin tarinaa luettavaksi. Sen palapelin palat ovat vaan niin monessa eri sairaalassa (ja ulkomailla ainakin yhdessä) kieltojen takana ettei niitä saa mitenkään sieltä ja jos saa niin siitähän sen sitten nään.. Vanhemmat joskus pienenä kärräs minua useassa eri sairaalassa, olisikohan juuri tämän takia. On Suomessa muitakin meitä ihmesuperkuppapaavoja, ja yhdenkin kanssa kun pääsin juttelemaan niin sanoi että kaikki hoitavat lääkärit yleensä tilaa hänen tietonsa iltaluettavaksi koska se on lääketieteellisesti mielenkiintoinen (osa on jo ihan suoraa myöntänyt tämän mutta eihän siinä mitään laitonta ole), eikä kyseiseen sairaalakäyntiin mitenkään liittyvä, ja hän ymmärsi asian ihan hyvin. Itse en ole tykästynyt yhteenkään lääkäriin vielä niin paljoa että olisin sen jollekkin antanut, vaikka tuota juttua aina kynsin ja hampain kinutaankin. Oma käsitys oli se että varsinkin intiimiasioista keskustellaan pelkästään lääkärin kanssa eikä kaikkien noiden jolla on se oikeus tietoihin, mun oma mielipide on että noita "ei-sivullisia" jotka nyt voivat saada sen oikeuden on ihan liikaa omille intiimijutuille, ja yleensä liikaa ihan mille tahansa tiedoille, enkä vain haluaisi että he kaikki omat arat asiani tietäisi, vaikka heitä ei yleensä kiinnostaisi pätkän vertaa. Kyllä nuorille jotkut asiat ovat todella arkoja, miksei anneta mitään mahdollisuutta puhua pelkän lääkärin kanssa, vaan ainoa mahdollisuus on saada kaikki tiedot tuonne pysyvään rekisteriin samalla kun uutisiin pomppii kokoajan noita loukkaustapauksia (jotka varmasti antavat vääristävän kuvan)?
Mutta nyt on ihan helvetin sama vaikka maailmankaikkeus tuhoutuisi jos en asiaa selvitä enempää, nyt ei jaksa enää kiinnostaa. En todellakaan aijo viettää kesäpäivästä tuntia tietokoneella, varsinkaan selvitellessä loppuunpoltettujen suomalaisten lääkehuuruissa kirjoiteltuja tekstejä ja yrittää puhua niistä sivistyneesti täällä (no ei, jos jollekkin on käynyt oikesti noin niin en voisi itselle kuvitella mitään pahempaa mutta ei kai asiat vielä noin huonosti ole että ei ole varaa maksaa eläkkeitä, laittakaa privaa jos on omaa kokemusta, luen varmaa kerran kk spostin sielähän se näkyy). Taidan tehdä niinkuin viimmevuonna ja sanoa netin irti ja lahjoittaa koneeni jollekkin vähä-osaiselle kun en aijo koneella kesää istua (jos nyt on joku tällaisen stereotypisen opiskelijan alapuolella, jolla on mennyt palanu rahat harrastuksiin :D). Viimmeks sai hyvän mielen kun pääsin tietokoneesta (johon meni totaalisesti hermot) eroon ja vähän huonotuloisemman perheen lapset sai koneen. Tulee hyvä kesfiilis kun jää semmonen olo että tuli pelastettua ainakin muutaman pienen ihmisen kesä (en tiedä kyllä myivätkö sen sitten heti mutta kuitenkin:D), kannattaa kokeilla
On jäänyt kyllä semmonen paskanmaku suuhun kun olen noita asioita tässä nyt pari kk selvitellyt, että taidampa nyt tietokoneen hävityksen jälkeen nollata oman käyttöjärjestelmän ihan kunnolla. Jos sitä vetäis pitkästä aikaa pienen hiprakan päälle ja ettis jostai rajuimman mimmin mitä käsiinsä saa jos sais taas semmoset kyydit ettei tartte miettiä yleensä yhtään mitään loppuvuoteen
Vielä kerran kiitos vastanneille etteköhän saanu taas vähän maanpinnalle
Taidan tästä heittää pelkät shortsit ja raybanit päälle ja lähteä ettimään jotain kivoja, hyvännäköisiä vähäpukeisia suomalaisia tyttösiä ja muita aktiviteettejä (jos aikaa jää :D)
Kivaa kesää siis kaikille pakkotoistolaisille!
Sen kun jatkatte keskustelua, mutta minä liityn aiheuttamaan lisää kaaosta ja sekasortoa ehkä ensi vuoden puolella, älkää muistako pahalla, patteri kiittää ja kumartaa.