Sain vähän infoa tuosta kelan jutusta mistä puhuin. Eli ilmeisesti http://www.overdrive.fi/forum/viewt...&start=0&sid=e62f236024ebf2b63601e136c4021d97 tuommonen keissi, kiertänyt automaailmaa jonkinverran. Kyllä toikin näyttää vähän siltä että ei niitä potilastietoja aina käytetä hirveen moraalisiin käyttötarkoituksiin, en ainakaan itse haluaisi/jaksaisi viimmeisillä voimilla tapella valtiota vastaan. Osaako joku vastata että mikä riittää Kelalle syyksi että he saavat potilastiedot? Ilmeisesti kaikki tiedot lähtee jos harrastuksetkin löydetään monen vuoden takaa, kuka tietoja valvoo sitten Kelan sisällä? En olisi ikinä kuullut että kukaan Kelassa olisi urkkinut tietoja. Johtuuko siis siitä että se mesta toimii muka sairaalaa paremmin vai vain siitä että sitä valvontaa ei todellakaan ole minkäänlaista? Jos Kelan työntekijät pääsee vapaasti käsiksi noihin potilastietoihin (vaikkapa jälkeenpäin ku ne on syystä tilattu), kyllä se ainakin minulle tarkoittaa että kuka tahansa ne näkee ja ne voisi postittaa vaikka iltalehdelle sen jälkeen
Kiitos kuitenkin vastauksista, on selventäny asiaa aikalailla, tuskin asialle saan mitään täydellistä selvitystä ikinä. Sen verran skeptinen olen etten vieläkään sano yhtään mitään ylimääräistä lekurille. Se riittää että tiedot edes pystyy käytännössä näkemään kuitenkin noin moni henkilö ja nuo poikkeustapaukset tuntuu olevan todella epäselviä eikä niin hirveen vedenpitäviä... Jos tuo ihmisen rehellisyyten perustuva järjestelmä oikeasti toimisi niin eihän noita potilastietojen loukkaustapauksia olisi noinkaan paljoa (jos kukaan ei muka niitä urki ja kaikki ovat rehelliisiä miten niitä voi edes vuotaa). On toki vain oma mielipide. Ihmisinä noita hoitohenkilökuntaan kuuluvia pidän joilla on hyviä ja huonoja päiviä ja joihin esim. alkoholikin vaikuttaa juuri samalla tavalla kuin muihinkin. Voihan ne intiimijutut tosiaan hoitaa vaikka yksityisellä tai vaikka sillä korkeakouluopiskelijoiden terveyspalvelulla sitten kun tästä kerkee niin vanhaksi että on oikeutettu siihen, luulisi ainakin vaikeuttavan
Kiitos kuitenkin vastauksista, on selventäny asiaa aikalailla, tuskin asialle saan mitään täydellistä selvitystä ikinä. Sen verran skeptinen olen etten vieläkään sano yhtään mitään ylimääräistä lekurille. Se riittää että tiedot edes pystyy käytännössä näkemään kuitenkin noin moni henkilö ja nuo poikkeustapaukset tuntuu olevan todella epäselviä eikä niin hirveen vedenpitäviä... Jos tuo ihmisen rehellisyyten perustuva järjestelmä oikeasti toimisi niin eihän noita potilastietojen loukkaustapauksia olisi noinkaan paljoa (jos kukaan ei muka niitä urki ja kaikki ovat rehelliisiä miten niitä voi edes vuotaa). On toki vain oma mielipide. Ihmisinä noita hoitohenkilökuntaan kuuluvia pidän joilla on hyviä ja huonoja päiviä ja joihin esim. alkoholikin vaikuttaa juuri samalla tavalla kuin muihinkin. Voihan ne intiimijutut tosiaan hoitaa vaikka yksityisellä tai vaikka sillä korkeakouluopiskelijoiden terveyspalvelulla sitten kun tästä kerkee niin vanhaksi että on oikeutettu siihen, luulisi ainakin vaikeuttavan