Threradin aloittaja voisi tietysti tarkentaa, onko kyse aamulehden jakamisesta (työtä n. 2,5h) vai ihan päiväpostin jakamisesta, jossa työpäivällä on enemmän mittaa. Piirin koko ja kulkuväline myös vaikuttavat, muiden muassa.
Itse olen jakanut marraskuusta lähtien aamuhesaria. Ajan 20 minuutin matkan pyörällä hakemaan lehdet, itse jakamisessa kestää noin tunti (lehtien määrä vain 30-40) ja taas polkupyörämatka kotiin. Minulla on viikonloput aina vapaat. Koska otan homman täysin treenin kannalta, en käytä hissiä - paitsi keskiviikkoisin, jolloin on "lepoa" :D . Reitin keskivaiheille sattuu 10 korkeaa taloa perätysten, eli 5.-7. kerroksiin juoksua...
Punttitreenin olen jakanut viiteen osaan. Esimerkiksi etureidet ja pohkeet teen eri päivänä kuin takareidet ja pakarat. Kyykkyjä en harrasta, koska polvet huutaa hoosiannaa muutenkin. Salille lähden miltei heti postinjaon, suihkun ja ruoan jälkeen. Mielestäni lehdenjako ei haittaa punttitreeniä, ehkä päinvastoin, jos esimerkiksi jalat ovat jumissa ja kipeät.
Lisäksi muutakin aerobista tulee tehtyä, koska minun on pakko päästä ulos jos paistaa aurinko... keväällä hiidän, sauvalenkkeilen ja kesällä rullaluistelen. Kävelylenkit ottavat eniten voimille, ja polviin, joku 30-45 minsaa on nykyisellään riittävä. Eikä tietenkään joka päivä.
En ole laihtunut luiksi, sillä kalorit ja erityisesti hiilarit pidän korkealla. Kehitystä on mielestäni tapahtunut ihmeen paljon, erityisesti reisiin ja pakaroihin on tullut massaa ja erottuvuutta. Rasvaprosentti tietenkin pysyy kurissa helposti. Kunto on noussut kohisten, ja siitä on paljon iloa niin salilla kuin elämässä yleensäkin.
Lyhyeen kysymykseen tuli pitkä vastaus, mutta olen itsekin pohtinut tätä levon, ravinnon ja treenin suhdetta niin vietävästi. Pikku hiljaa tuntuuu että tasapaino alkaa löytyä, kun nyt keväällä unentarvekin hieman vähenee. Eihän ole tarkoitus kuitenkaan olla puolikuollut koko loppupäivää.
Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että eka kuukausi menee töissä ja nukkuessa, ennenkuin tottuu. Tarkkana vain unen, levon ja ruoan suhteen niin kyllä se siitä. Minulle tästä hommasta alkaa muodostua elämäntapa... en varmaan sopeudu enää muuhun :evil:
Melkein mikä tahansa muu homma haittaa treeniä enemmän, ainakin ajallisesti. Eikä kyllä useinkaan voi valita työhommia salitreenin ehdoilla, vai kuinka?