postinjako ja sali ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dalmar
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus vuonna kivi-aura vedin pyöräkiekkaa postilla. Eikä se saliin vaikuttanut. Söin töiden jälkeen ja iltapäivällä salille. Oli hauskaa käydä salilla kun muut oli vielä töissä.
edit: sen mä muistan että torstaisin oli väsyneempi kun oli paikallislehtien jakopäivä :rolleyes:

Kyllä varmaan onnistuu, tosin ei tietty samalla kehityksellä kuin ilman.
Mä tein viime kesänä melonnanohjausta työkseni, koko päivä kajakissa meloen. Kyllähän se voimille otti, kun ei päässyt palautumaan ollenkaan, mutta mätin ruokaa 5000Kcal niin ei päässyt tulokset/lihat tippumaan, ehkä vähän kehitystäkin tuli voimapuolella.

Pyranha sanoi:
Kyllä varmaan onnistuu, tosin ei tietty samalla kehityksellä kuin ilman.
.
ei siellä rapuissa 8tuntia kuitenkaan juosta, mielestäni voi kehittyä samanlain kuin missä tahansa muussakin ruumiillisessa työssä, vertauksena esim raksa, siivous yms.... jossa aherretaan n,8 tuntia. Toimisto työläisen kehitys saattaa olla ehkä himpun verran parempaa kun ei tartte ku istua tai ainakin palautuminen on nopeampaa, kehityshän on kiinni reeneistä, geeneistä ym jutuista

neutraali sanoi:
Toimisto työläisen kehitys saattaa olla ehkä himpun verran parempaa kun ei tartte ku istua tai ainakin palautuminen on nopeampaa, kehityshän on kiinni reeneistä, geeneistä ym jutuista

Jees, juuri tuohon kevyeen istumatyöhön vertasin vaikkei thredin aloittaja kertonutkaan mitä nyt tekee.
Sanoisin että kaiken maailman vitkutukset sun muut kantsii unohtaa ja yllätys yllätys keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin (huu-huu-hulkkiii :) )

ei haittaa mitään,tein itse puolvuotta postinjakajana fillarilla eri reittejä.ihan hyvin jakso kun muisti safkaa kunnolla ja lepää..

Dalmar sanoi:
kuinkas onnistuu onko kokemusta ?

Kokemusta ei oo mutta tuskin postisuharin hommat haittaa salia. Aamutuimaan kun heräät ja vedät kierroksen, sitten vaan kunnolla ruokaa naamaan ja salille, olis ainakin vauhti päällä jo valmiiksi. Eihän nuo mitään 8h työpäiviä oo vaan lyhyempiä, joten ei oo niin paha. Enemmän mua vitutti lähteä salille kun oli kesätöissä toimistohommissa kuin sitten jossain fyysisemmässä duunissa.

mxm sanoi:
. Eihän nuo mitään 8h työpäiviä oo vaan lyhyempiä, joten ei oo niin paha.

Kyllä ne vaan on täysiä työpäiviä, jos on kyse postista, eikä aamulehtien jaosta. Tietenkin jokainen voi vaikuttaa itse työaikaansa olemalla tajuttoman nopea, mutta ainakin kuun vaihteessa päivät venyvät helposti sinne 7,5 tuntiin ilman taukoja.. Riippuu tietty piiristä.

Mun mielestä tää työ haittaa ehkä jonkin verran saliharrastusta, esim. mulla on varsinkin olkapäät tosi jumissa ja jalassa on joku rasitusvamma, joka rajottaa "vähän" noita jalkatreenejä. Fyysisesti aika raskasta työtä, vaikkei ehkä heti uskois.

No joo, aika lepposaahan tää on ;)

Itse myös Postilla töissä ja jaan n.800 talouden pyöräpiiriä.
Onhan tuossa jalat maitohapoilla, mutta töiden jälkeen heti salille vuan ja kivasti on mennyt. Ja eipähän tartte aerobista miettiä :D
Tosin nilkka tähystetty juuri ja pitkä saikku -> ei pääse oikein salille... :curs:
Ruokaa vaan naamariin.

Edit:
Niin ja tuleehan tos käytyä vielä yliopistakin samalla... :kippis1:

Meikäläisellä pukkas aika pahasti ylikuntoa kun viime kesänä tein kesäsijaisen hommia aamulehtien jakajana. Itseäni saan tietysti siitä syyttää, kun yritin tehdä aina hommat mahdollisimman nopeasti pois alta ja jako tapahtui kerrostaloalueilla polkupyörällä. Tuli aina n. 2,5h aerobista per päivä, joka kahdeksas päivä vapaa. Siihen vielä salitreenit ja muut kesään liittyvät pallon potkimiset sun muut päälle niin oli kyllä liikaa rasitusta.

Kokemusta on.. Reilu kuukaus ja -6kg painoa. Kunhan syö kunnolla ennen ja jälkeen jaon, sekä pitää ainakin yhden eväspaussin jaon aikana ja jos on yöjakoa niin nukkuu jaon jälkeen oikein kunnon unet. Jaksaa sitten myös vetää ihan normaalit punttitreenit iltapäivisin. Dieetille sopii mun mielestä mainosten jakaminen kyllä, koska syke ei nouse älyttömän korkealle, vaan pysyy suht tasasen korkealla koko jakosession ajan.

ite olin viime kesänä ja rupes kyllä vituttamaan. ei se että se olis kunnon päälle ottanu vaan se kun ei kerenny syömään kunnolla.

Threradin aloittaja voisi tietysti tarkentaa, onko kyse aamulehden jakamisesta (työtä n. 2,5h) vai ihan päiväpostin jakamisesta, jossa työpäivällä on enemmän mittaa. Piirin koko ja kulkuväline myös vaikuttavat, muiden muassa.

Itse olen jakanut marraskuusta lähtien aamuhesaria. Ajan 20 minuutin matkan pyörällä hakemaan lehdet, itse jakamisessa kestää noin tunti (lehtien määrä vain 30-40) ja taas polkupyörämatka kotiin. Minulla on viikonloput aina vapaat. Koska otan homman täysin treenin kannalta, en käytä hissiä - paitsi keskiviikkoisin, jolloin on "lepoa" :D . Reitin keskivaiheille sattuu 10 korkeaa taloa perätysten, eli 5.-7. kerroksiin juoksua...

Punttitreenin olen jakanut viiteen osaan. Esimerkiksi etureidet ja pohkeet teen eri päivänä kuin takareidet ja pakarat. Kyykkyjä en harrasta, koska polvet huutaa hoosiannaa muutenkin. Salille lähden miltei heti postinjaon, suihkun ja ruoan jälkeen. Mielestäni lehdenjako ei haittaa punttitreeniä, ehkä päinvastoin, jos esimerkiksi jalat ovat jumissa ja kipeät.

Lisäksi muutakin aerobista tulee tehtyä, koska minun on pakko päästä ulos jos paistaa aurinko... keväällä hiidän, sauvalenkkeilen ja kesällä rullaluistelen. Kävelylenkit ottavat eniten voimille, ja polviin, joku 30-45 minsaa on nykyisellään riittävä. Eikä tietenkään joka päivä.

En ole laihtunut luiksi, sillä kalorit ja erityisesti hiilarit pidän korkealla. Kehitystä on mielestäni tapahtunut ihmeen paljon, erityisesti reisiin ja pakaroihin on tullut massaa ja erottuvuutta. Rasvaprosentti tietenkin pysyy kurissa helposti. Kunto on noussut kohisten, ja siitä on paljon iloa niin salilla kuin elämässä yleensäkin.

Lyhyeen kysymykseen tuli pitkä vastaus, mutta olen itsekin pohtinut tätä levon, ravinnon ja treenin suhdetta niin vietävästi. Pikku hiljaa tuntuuu että tasapaino alkaa löytyä, kun nyt keväällä unentarvekin hieman vähenee. Eihän ole tarkoitus kuitenkaan olla puolikuollut koko loppupäivää.

Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että eka kuukausi menee töissä ja nukkuessa, ennenkuin tottuu. Tarkkana vain unen, levon ja ruoan suhteen niin kyllä se siitä. Minulle tästä hommasta alkaa muodostua elämäntapa... en varmaan sopeudu enää muuhun :evil:

Melkein mikä tahansa muu homma haittaa treeniä enemmän, ainakin ajallisesti. Eikä kyllä useinkaan voi valita työhommia salitreenin ehdoilla, vai kuinka?

ei aamu postillakaan se fyysisen työn osuus tuon 2,5tunnin yli mene, suurin osa ajastahan menee postilla lajitteluun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom