Postin nopeus tai pikemminkin hitaus...

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia postin hitaudesta, tällä hetkellä odotan kirjettä saksasta ihan tavallista ja se on lähetetty 13 päivä eikä ole vieläkään täällä...onkohan kadonnu jonnekkin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bodaaja sanoi:
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia postin hitaudesta, tällä hetkellä odotan kirjettä saksasta ihan tavallista ja se on lähetetty 13 päivä eikä ole vieläkään täällä...onkohan kadonnu jonnekkin?

Se on ihan siitä kiinni millä se on laitettu. Jos ei ole pika, eli lentorahti niin tulee laivareittejä ja kestää helposti sen jopa pari viikkoakin. Eli vielä en olisi yhtään huolissani siitä.

Timba79 sanoi:
Se on ihan siitä kiinni millä se on laitettu. Jos ei ole pika, eli lentorahti niin tulee laivareittejä ja kestää helposti sen jopa pari viikkoakin. Eli vielä en olisi yhtään huolissani siitä.

Ok, kiitti

Göteborgista 3 viikkoa ollut kirje matkalla. Tuskin saapuu siis ikinä. Vittu että mä luotan postiin jatkossakin. Syyttäkööt itseään kun pisteitä lakkautetaan.

Mulle tuli joskus kitaravahvistin saksasta laivalla (20kg ja ihan mukavan kokonen) 6 päivässä lähimatkahuoltoon, varmaan jolla lähteny hyvään aikaan sit. joillekkin tutuille mennyt useita viikkoja pienissäkin asioissa. Niissä tietysti mahdollisuus ollut että lähettäjä ei ole lähettänyt silloin kun on luvannut, vaan vähän myöhemmin.

Pantera sanoi:
kyllä saksasta pitäis maapostina tulla kaikki n. 6 päivässä.

Nii, nyt on 7 päivä menossa kun viikonloput posti seisoo, mutta kyllä tässä jo lievästi hikoiluttaa, meinaan että edelliset meni 3 päivässä puolin ja toisin, mutta nyt ilmeisesti DHL on lakossa tai jotain muuta vastaavaa, toivon kuiteski että se tonne postilaatikkoon piakkoin tipahtaa vaikka aikalailla kooomiselta kuulostaa kun kirje matkaa toista viikkoa euroopaan sisällä:eek:

Minä olen odottanut pakettia saksasta syyskuusta asti. Vielä ei ole näkynyt, vaikka myyjä vannottaa lähettäneensä sen.

Taisi sittenkin kusettaa...

Kenkä tilaus jenkeistä meni vituilleen. oli kuulemma käynyt suomessa ja lähetetty takas kauppaan?? Ei ymmärrä. 2viikkoa meni suomeen tulossa ja 5pv takas menossa :hyper:

Bodaaja sanoi:
mutta nyt ilmeisesti DHL on lakossa tai jotain muuta vastaavaa
Jos se DHL:llä tulee, niin saat kyllä träkättyä lähetystä...

Jenkeistä pikkutavara tulee about viikossa, saksasta 50 kiloinen kaappi tuli about viikossa. Näin siis kuriirilla, tavallinen posti sitten voi kestää vaikka miten.

Miten muuten suomessa postin lähettäminen voi olla nii-in kallista? Lähetin joskus Italiasta tänne kortin ja hinta oli jotain 5-10 senttiä.

Mulla kesti Saksasta (DHL, Posti) iso kirje yli viikon. Myyjän mukaan yleinen kesto heidän lähetyksissään 5-7 pv.

Pantera sanoi:
kyllä saksasta pitäis maapostina tulla kaikki n. 6 päivässä.

Varmaan pitäisi, mutta ei tasan tule. Meille tulee töihin ulkomailta paketta ja kirjeitä ihan vitusti koko ajan. Joskus kestää viikkojakin kun on osotteessa pieni virhe tai jotain muuta. Eli ei kannata huolestua jos yli viikon menee.

Kusti polkee ja posti kulkee, ehkä.

Supernopeasta postin kulusta on itselläkin kokemusta. Olin tuossa viime marras- joulukuun vaihteessa Dominikaanisessa tasavallassa lomailemassa ja sain väsättyä n. 15 korttia tänne Suomen perukoille.

Jo ennen korttien kirjoittamista sain vähän tipsejä, että korttien kulku Suomeen kestää keskimäärin yhdeksästä viikosta neljään kuukauteen . Ajattelin, että nyt taitaa herra matkanjohtaja vähän nokitella. Kortit pistin matkaan itsenäisyyspäivänä ja vielä ei ole yhtään korttia perille tullut. Joten aikataulussa ollaan. Siihen nähden mitä kortit ja postimerkit maksoivat (n. 2€/kortti sis. postimerkin) niin eivät ole täkäläiset postinkantajat palveluitansa alihinnoitelleet.

Mikäli kortit sattuva joskus Suomeen eksymään se on ihan sama muutamalle viikolle vaikka täällä harhailisivatkin. Pääasia kortit ovat koto Suomessa.:)

Mulla itse ihan hyviä kokemuksia suomen postista. Esim nyt, ennen ystävänpäivää, tyttöystävä heitti kymmenkunta korttia postin laatikkoon perjantaina klo 20.15, ja nehän oli perillä maanantaina.

Liittyikö tämä aiheeseen? En ole ihan varma.

Yks tuttu laitteli kaksi kertaa lähetyksensä USA:sta tänne Suomeen ja nyt on vissiin puoli vuotta mennyt ainakin ja lähetyksiä ei vain kuulu. :D
Kyllä se Floridalainen oman pakettini sai parin viikon kuluttua...

fish sanoi:
Minä olen odottanut pakettia saksasta syyskuusta asti. Vielä ei ole näkynyt, vaikka myyjä vannottaa lähettäneensä sen.

Taisi sittenkin kusettaa...

Pyydä sitä skannaamaan ja lähettämään sulle kuitti jossa näkyy paketin seurantanumero ym. lähetystiedot. Jos se ei onnistu, niin taisi kusettaa.

Timba79 sanoi:
Varmaan pitäisi, mutta ei tasan tule. Meille tulee töihin ulkomailta paketta ja kirjeitä ihan vitusti koko ajan. Joskus kestää viikkojakin kun on osotteessa pieni virhe tai jotain muuta. Eli ei kannata huolestua jos yli viikon menee.

13sta päivä lähetetty eikä vielä eilenkään perjantaina 24 päivä ollu laatikossa!:eek: Nyt vituttaa! Mikä siinä maksaa? Yritin postin asiakas palveluun soittaa, mutta en jaksanu oottaa 10 minuuttia kauempaa kun ei kukaan osaa vastata.

Ensikertalainen sanoi:
Saitkö lähetys/seurantakoodin? Jos sait, tarkista postin sivuilta onko paketti jo Suomessa.

Se on vaan tavallinen kirje:( Mutta aika epätoivoselta tuntuu...2 viikkoa aika kova aika tavalliselle kirjeelle euroopassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom