Possumunkkeja vai pillereitä?

Originally posted by Juhan
Ei kyllä tosin jaksaisi kinkkuleipiä repunpohjalle tunkea salille mennessä :)

Joo ja sitten vielä syödä ne heti reenin perään...:urjo:

Ei mikään voito kunnon palautusjuomaa reenin jälkeen, menee muutamassa sekunnissa kurkusta alas ja mulla ei töki ollenkaan, mutta jospa yritän syödä jotain niin laattaolo on valmis ja aikalailla sitä saa kyllä kinkkuleipää vetää napaansa että saa samat hiilarit ja protskut mitä palautusjuomasta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ottamatta nyt muuten sen ihmeemmin kantaa ko. kirjoitukseen niin tuo viimeinen lause pomppas:
"Kasvikset vaikuttavat ylivoimaisesti eniten painoon. Jos haluaa pudottaa painoaan lopullisesti, on pakko lisätä kasvisten määrää. Muuten se ei onnistu millään."

Jaha, vai että sillä tavalla. Saanen olla erimieltä. Eiköhän se ole sama vaikka päivän ravinto koostuu pelkästään possumunkeista, jos päivittäinen energian saanti on miinuspuolella kulutuksen kanssa. Minä ainakin viimekeväänä pudotin painoa 10 kiloa ja kasviksia ei kuulunut ruokavalioon yhtään. Ja eiköhän se paino olisi alhaalla pysynyt jos, kalorimäärät olis pitänyt kulutuksen kanssa samoissa, eikä lähtenyt puolenvuoden pluskalori"kuurille"..

Ei tämä nyt muuten minua niin hierrä, mutta allekirjoittanut on anti-kasvissyöjä. Meikäläisen lautaselle ei kaalinlehdet eksy...

:thumbs:

Onhan tuo lause nyt aika kärjistetty, mutta onnittelen kyllä sitä herraa/rouvaa, joka pelkkiä possumunkkeja syöden pääsee miinuskaloreille.

Originally posted by azzyyr
Meikäläisen lautaselle ei kaalinlehdet eksy...

Jaksaisitko hieman kertoa että mikä niissä kasviksissa on niin kauheaa ettei niitä voi syödä? En oikein itse keksi mitään "järkevää" syytä kammota kasviksia noin totaalisesti.

Originally posted by Lord
Jaksaisitko hieman kertoa että mikä niissä kasviksissa on niin kauheaa ettei niitä voi syödä? En oikein itse keksi mitään "järkevää" syytä kammota kasviksia noin totaalisesti.

Suurin syy on maku. En syö muutenkaan ruokaa minkä mausta en pidä (siis silloin kun itse sitä laitan, tai jostain ostan). Jos kerran itse voin vaikuttaa siihen mitä syön, syön sellaista ruokaa mistä pidän.

Sen verran tosin pitää ottaa tuosta antikasvis-julistuksesta takasin, että tuoretta kurkkua tulee käytettyä joskus leivän päällä. Mutta sitäkin vain sen takia, että vaimo sitä joskus anopin luota kantaa....

Originally posted by Kuukkeli
Onhan tuo lause nyt aika kärjistetty, mutta onnittelen kyllä sitä herraa/rouvaa, joka pelkkiä possumunkkeja syöden pääsee miinuskaloreille.

Kärjistykseen kommentoidaan kärjistäen...:rolleyes:

Originally posted by azzyyr
Suurin syy on maku. En syö muutenkaan ruokaa minkä mausta en pidä (siis silloin kun itse sitä laitan, tai jostain ostan). Jos kerran itse voin vaikuttaa siihen mitä syön, syön sellaista ruokaa mistä pidän.

Eipä siinä sitten mitään.
Kannattaisi kuitenkin joskus kokeilla jotakin hyvää kasvisruokaa esim. gratinoituja kukka- ja parsakaaleja; munakoisoista väsättyjä "herkkusörsseleitä"; soijarouheella, herkkusienillä ja valkosipulilla täytettyjä paprikoita; wokkeja jne.

Itseäni vaan aina ihmetyttää kaltaisesi ihmiset jotka rajoittavat omaa ruokavaliotaan ilman mitään hyvää syytä.
Maailma on niin pullollaan kaikkea hyvää ja terveellistä ruokaa että on aika kumma jos kuitenkin tahtoo rajoittaa syömisensä johonkin tiettyyn suppeaan linjaan.

Originally posted by Lord
Palautumisjuomat on kyllä minusta ihan ok, mutta hifistely imeytymisaikojen yms. kanssa vie kuntoilijan huomion hieman väärille poluille.
Mutta kannattaa muistaa tietty kriittisyys näissäkin asioissa, sillä maailma on täynnä lisäravinnefirmoja, jotka yrittävät saada juuri Sinut uskomaan että tarvitset juuri heidän tuotettaan, jotta kehonrakennus olisi optimaalisista.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Onko tuolla sitten lopputuloksen kannalta kuinka suuri merkitys itse lihaskasvulle, verrattuna hitaampaan imeytymiseen?

En puhunutkaan pelkästään imeytymisajasta, vaan insuliinin määrästä veressä, joka tosin tulee seurauksena verensokerin noususta, joka taas johtuu imeytymisajan tasaisuudesta. En voi esittää mitään tieteellisiä faktoja, mutta omassa päässäni olen näin mietiskellyt, että jos verensokeri nousee äkillisesti (tai pyrkii nousemaan) lyhyen ajan sisällä, myös insuliinin hetkittäinen määrä nousee, jolloin lihassoluihin kulkeutuu paremmin ravintoaineita jne. Jos taas syöt palautukseen leipää joka imeytyy hitaammin ja tasaisemmin, ei insuliini määrä koskaan nouse yhtä korkeaksi kuin esim. malton kanssa. Ja tosiaan suurin etuhan on palautusjuomien helppous ja ehdoton hinta-laatusuhde. Valaiskaa joku, jos olen aivan väärässä.

Originally posted by Phat
Vaalean leivän glykeeminen indeksi on 100, malton yli 150 mutta fruktoosin vaivaiset 31. Kuka hullu nyt fruktoosia a.k.a hidasta itsemurhaa ottaisi palautukseen?

Ps. taisit sekoittaa dekstroosin l. rypälesokerin fruktoosiin.

:eek: Juu taisi mennä sekaisin ;)

Mä en osta kasviksia koska ne on niin saatanan kalliita. Varsinkin talvella peruskurkku ja tomaatti on suunnilleen lihan hintaisia puhumattakaan ei niin peruskasviksista. Mielelläni kyllä kasviksia puputtaisin, mutta nyt se rajoittuu lähinnä kouluruokailuun.

Voiko muuten kasvisten syömättömyyttä kompensoida esim. monivita+emäksinen kivennäisliuos+kuitulisäyhdistelmällä?

Originally posted by Phat
Mä en osta kasviksia koska ne on niin saatanan kalliita. Varsinkin talvella peruskurkku ja tomaatti on suunnilleen lihan hintaisia puhumattakaan ei niin peruskasviksista. Mielelläni kyllä kasviksia puputtaisin, mutta nyt se rajoittuu lähinnä kouluruokailuun.

Minulla ei ainakaan tuo hinta ole ongelma. Eihän tuohon mene kuin 0,2€/päivä, vaikka 200-300 grammaa kasviksia kulutan päivittäin.

Kilo porkkanoita maksaa n. 1,5€, joten ei se niissä ole hinnasta kiinni.
Tomaatteja en osta, kun ketsupissa ne on paremmassa muodossa.

Lisäksi vedän mustikoita aina 100-150g päivässä väli-/iltapalaksi, kun sukulaiset raahaa minulle niitä joka syksy aikamoisen kasan pakastimeen. Niitähän saa jokainen hakea metsästä ilmaiseksi :)

Originally posted by Kiipijä
Tuolta pisti silmään yhtä ja toista, mutta mites toi juttu, että yli 1 g C-vitamiinia päivässä ois jotenkin haitallista :confused: Sen nyt vielä ymmärrän, jos sen hyöty kyseenalaistetaan, mutta että haittoja?

Ylisuuret annokset eivät enää toimi antioksidantteina vaan oksidantteina, eli toiminta muuttuu päinvastaiseksi. Tämä taasen saattaa aiheuttaa syöpää jne. (kaikkea miltä antioksidantit suojaa).

Originally posted by teemupii
Ylisuuret annokset eivät enää toimi antioksidantteina vaan oksidantteina, eli toiminta muuttuu päinvastaiseksi. Tämä taasen saattaa aiheuttaa syöpää jne. (kaikkea miltä antioksidantit suojaa).

Linkkiä sellaiseen tutkimukseen, ne mitä itse olen nähnyt puhuvat kyllä juuri päinvastaista mitä väität.

Originally posted by teemupii
Niin mutta 1,5 g? Luulis että ylisuuret ois jotain vähintää 5g...

Originally posted by JohnnyB
Linkkiä sellaiseen tutkimukseen, ne mitä itse olen nähnyt puhuvat kyllä juuri päinvastaista mitä väität.

Berardin sivuilta:"in excess, vitamin C itself can actually be a pro-oxidant". Tuossa ei ollut lähdettä mutta eiköhän jotain löydy jos oikein kovasti etsii :)

Searsin Zone-kirjassa oli myös jotain liiallisesta antioksidanttien nauttimisesta huonona asiana. Hitto kun en laittanut sitä muistiinpanoihini. Jotain siinä oli vapaiden radikaalien tarpeellisuudesta yms. tasapainosta elimistössä.

Originally posted by Juhan
Minulla ei ainakaan tuo hinta ole ongelma. Eihän tuohon mene kuin 0,2€/päivä, vaikka 200-300 grammaa kasviksia kulutan päivittäin.

Kilo porkkanoita maksaa n. 1,5€, joten ei se niissä ole hinnasta kiinni.
Tomaatteja en osta, kun ketsupissa ne on paremmassa muodossa.

Lisäksi vedän mustikoita aina 100-150g päivässä väli-/iltapalaksi, kun sukulaiset raahaa minulle niitä joka syksy aikamoisen kasan pakastimeen. Niitähän saa jokainen hakea metsästä ilmaiseksi :)
Niin no joo, onhan kasviksia myös juurekset ja marjat, jopa hedelmät.
Eli puoli kiloa pottua ja toiset samanlaiset banaania, hyvää tulee ja omatunto ei valita :thumbs:

Kerran törmäsin tutkimukseen, jossa c-vitamiini yhdessä suurten rauta-annosten kera voi muuttua oksidantiksi (tästä syystä multivitamiineissa ei pitäisi olla molempia). Sellaista en ole vielä kuullut, että suuret c-vitamiinimäärät yksistään käyttäytyisivät samoin.

Itse en tästä aio murehtia. 2-3g c-vitamiinia menee päivittäin ja tulee menemään, kunnes joku lätkäsee parit asialliset artikkelit aiheesta.

Hyvä artikkeli ja kuvamuotoisena saan ainakin minä helposti selvää. Linkin toimivuutta en kokeillut.

Hifistelyt hiiteen, mutta kyllä joistakin lisäravinteista on hyötyä. Jos ei muuten, niin kätevyyden ja vaihtelun takia. Ei aina jaksa puputtaa rahkaa ja raejuustoa (ja niitä muutamia muita proteiinipitoisia ruokakaupasta ostettavia ruokia), joten joskus välipalana toimii hienosti yhdistelmä joku rehu (itselläni useimmiten omena, porkkanaa tai salaattia), proteiinijuoma ja pari siivua ruisleipää sopivaksi katsomallani päällysteellä. Palautusjuoman suhteen tuo kätevyysaspekti korostuu.

Originally posted by Helvetti
Onkohan asia nyt todellakin näin?
http://www.johnberardi.com/

Hmm, olikohan tuo linkki nyt osoitettu spesiaalisti minun viestin vastineeksi. En oikein tiedä mitä tuolta pitäsi lukea ja en jaksa koko sivustoakaan läpi selata. Ainakaan näin työaikana, täytyy vilkaista illalla, jos on aikaa.....:rolleyes:

Heh, kuntosalien roskikset ovat kuulemma täynnä tyhjiä lisäravinnepulloja, proteiinejä ja hiilihydraatteja. Tyhjiä pulloa en tartte, ne voi kassi-alma viijä, mutta roskikset jotka ovat täynnä hiilareita ja protskuja voisin viedä. Niistä jauhoistahan vois saaha sotkemalla palautumisjuomaa..

Ja se joka etsi ihmistä joka laihtuu vaikka söis pelkkiä possumunkkeja ja lupas siitä hattua nostaa, niin pipon noston aika on koittanut, mä tunnustan.:D Edit: ai joo se oli vaan onnittelua, no pistä onnittelut privana..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom