Porukan rinnallevetomaksimit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hjjtt
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli aika pitkään rungoltaan tällainen ohjelma:

reeni1: Kyykyn maksimipäivä (toistot 1-5 yleensä), lisäksi kevyttä olkapääpumppailua/jumppailua sekä reiden koukistuksia, joskus myös maastanostoa kevyesti.

reeni2: Penkkipunnerruksen maksimipäivä (toistot taas yleensä 1-5), lisäksi tempauskyykkyä (ihan vaan yleiskuntoiluna/jumppana, tempausvala/kyykky on siihen erinomainen liike;)) ja tiukkaa vatsalihasreeniä.

reeni3: Nopeusreeni ja leuanvedon maksimipäivä (eli voisi sanoa myös selkäreeni & nopeuspena), eli vedin leukoja lisäpainoilla yleensä toistoilla 3-6 yhteensä noin 30 toistoa, lisäksi vuoroviikoin rinnallevetoa (ja tarkemmin se meni sillä lailla, että ensin kevyemmillä painoilla tempausykkösiä tai kakkosia, joista siirryyttiin työntöön ja siitä rinnallevetoon sitä mukaa, kun lisäsin painoja, aina toistot 1-3 ja räjähtäviä) tai boksikyykkyä sekä nopeuspenkkiä, sarjapaussit nopeusreenissä 30-60sek.

Eli tuossa olivat rinnalleveto ja olympialaisten nostot lähinnä nopeusreenin roolissa. Ottavat kyllä niin hyvin mulla takareisiin ja koko selkään (erityisesti alaselkä ja epäkkäät), että sopivat selkäreenin osaksikin. Mielestäni niistä palautuu nopeammin kuin esim. maastanostosta (tai no, sekin riippuu maastanostossa käytetyn kuorman suuruudesta).

Rinnalleveto

Oon ottanu muutaman kerran 100 kiloa, mutta tekniikka tökkii pahasti. Maasta nousee 270 kiloa, joten veikkaan että jos opettelen tekniikkaa saan enemmältiki. On muuten helvetin hyvä liike koko keholle.

hjjtt sanoi:
1. mitä tukevia harjoitteita teette?

2. kuinka usein vedätte rinnalle?

3. montako sarjaa rv:tä per reeni ja millaisilla sarjapituuksilla?

4. miten rv on istutettu muuhun reenaukseen?
1. Työntö vetoa ja etukyykkyä. Joskus hyvää huomenta ja maastavetoja. Tempauskin on hyvä tapa treenata rinnalleveto koska idea on samankaltainen.

2. Melkeinpä päivittäin

3. 5 -6 sarjaa ja kakkosia keskimäärin.

4. Systeemi on esimerkiksi tällainen nykyään:

1 Tempaus/ tempausveto/ Raakarinnalleveto+raakatyöntö/

2 Rinnalleveto+Punnerrus/ Raakatempaus/ Takakyykky/ Vauhtipunnerrus

3 Tempaus/ Työntö/ Etukyykky/

4 Raakatempaus/ Raakatyöntö/ etukyykky

Vatsaa ja selkää paljon ja myös hyppyjä. Sunnuntaina voi ottaa penkkiä ja leuanvetoa. Rinnallevetoa tulee oikeastaan aika harvoin treenattua ihan erikseen. Mutta niitä erilaisia muunnelmiahan voi kehittää vaikka kuinka monta.

En aio varmasti 30 vuotta treenata painonnostoa 110%, koska siitä voi olla ihan hyvä jossain vaiheessa vetäytyä... Mutta se on kyllä helvetin hyvä tapa treenata.

Voisisisiko joku vaikka laittaa videonpätkän missä näkyy selvästi kaikki rinnallevedon/tempauksen vaiheet kiitos!

Raaka veto rinnalle 170 kg kertaa noin 3. En "harrasta" voimanostoa, vaan kilpailen painonnostossa.

Silti täältäkin nappaan hyviä vinkkejä.

Painonnosto on urheilulaji, joka vaatii taitajaltaan hyvin monipuolisia kykyjä. Hyvä nostaja on voimakas, notkea, kimmoisa, nopea ja rohkea. Painonnosto koostuu kahdesta tavasta nostaa, tempauksesta ja työnnöstä.

Itse olen jäävi arvioimaan olenko edellä kuvatun moinen.

Tarkoitus ei ole provoilla, vaan antaa vinkkiä immeisille painonnostosta, joka perustuu tekniikkaan
voiman "puhuessa" taustalla.
Eli oikeastaan voimanostajat voisivat kokeilla painonnostajan ohjelmia ja päinvastoin. Hyödyttää molempia. :kippis1:

hjjtt sanoi:
kysymyksiä:

1. mitä tukevia harjoitteita teette?

2. kuinka usein vedätte rinnalle?

3. montako sarjaa rv:tä per reeni ja millaisilla sarjapituuksilla?

4. miten rv on istutettu muuhun reenaukseen?

Mie teen rinnallevetoa vuoroviikoin maven kanssa. Rv toimii tavallaan kevyenä mavetreeninä. Siis näin on ollut tähän asti, läpi talven. Nyt alan tehdä rv:a enemmän, kun alkaa tuo yleisurheilukausi lähestyä. Vielä vedän maksimivoimakautta, mutta siihen ymppään jo nopeusvoimaharjoitteita, joihin tuo rv kuuluu. Saatanpa kokeilla taas temmata sitä maagista 40 kiloa, mutta vasta kun olen päässyt jonkilaisen tekniikan syrjästä kiinni.

Rv tulee nyt tehtäväksi kerran viikossa, luultavasti jalkapäivänä sellaisella viikolla, jolloin teen myös mavea. Sarjoja ja toistoja vaihtelen siten, että vuoroin 3 - 4 x 5 keskiraskaalla painolla ja 5 - 8 x 3 isolla painolla. Ehkä joka kolmas viikko yritän maksimia tai niin lähelle sitä kuin pääsen. Kesällä, kilpailukaudella, tulee rv:a tehdyksi myös kerran viikkoon, ehkä 3 x 3 niin raskaalla kuin menee.

Joskus olen tehnyt rv:tä ja ylöstyöntöä silleenkin, että yhteen pötköön rinnalle-ylös-alas-rinnalle-ylös jne. Aika raskaallakin painolla 3 x 5 - 7. Ottaa mimmistä, varmasti äijästäkin mehut hyvin irti. Toimii muuten alkuverryttelyliikkeenäkin pelkällä tangolla tai hyvin pienellä painolla tehtynä, rauhalliseen tahtiin ja liikeratoja etsien.

125kg raakana ja saman raudan oon tökänny suorille käsille. Huh, mitä tuloksia joillakin on! Jos se raaka tarkoittaa, et polvia ei juuri yhtään koukisteta, niin en itse kyllä voi ees uneksia 160-170kg:n raudoista raakana. Maasta sentään saan 280kg. Onkohan nää 160-170kg:n raakana vetäjät 350kg:n maastavetäjiä tai kovia painonnostajia? Vai onko kyseessä joku ihmeellinen vastaotteella tehty hauiskäännön ja rinnallevedon sekoitus?

raakana käsitetään yleensä sillai, et polvet jää yli 90 asteen kulmaan, eli kyllä sinne tipahtaa hieman saa. ite en oo juuri treenannut koskaan rinnallevetoa, mutta 120 on tullut. maastavedon rinnakaistuotoksia vaan ja tekniikassakin ois ollut aikanaan töitä... hyvä liike anyway.

hyvänä vinkkinä voisin suositella seuraavia treenipareja:
1. raaka tempaus, maastaveto
2. raaka rinnalleveto, pukiltaveto

antaa jämäkkyyttä nopeuslajeihin ja nopeutta voimapuolelle.

Wintikka sanoi:
120 kg, jolloin kutsuisin sitä vauhdikkaaksi hauiskäännöksi myötäotteella ;-))

Samalla tekniikalla saman verran. Jalat täytyy myös muistaa pitää koko liikkeen ajan suorana :)

100 kg on tullut rinnalle vedettyä, tyylillä very-rare. Tempausta olen koittanut jollain neljälläkymmenellä kilolla ja sekin meinas olla liikaa.

kas-vain sanoi:
Ville Tiisanoja veti 15v 150 raakana rinnalle :worship: ....suhteellisen kova?

Samoin, kun on Kisiksessä nähnyt kiekonheittäjä Hynnin vetävän raakana 180-200 kg rinnalle, niin on kattonut vain suu auki........... Se tanko lähtee kuin kauppakassi ;-))

Back
Ylös Bottom