Porukan rinnallevetomaksimit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hjjtt
  • Aloitettu Aloitettu
Kyselläämpä tässä, että millaisia rautoja jengi on vetänyt rinnalle. Ja onko0 maksimi tehty raakana vai kyykyn kautta. Ne, jotka ovat temmanneet, voisivat laittaa tempausrautojaankin esille. Tempauksen kohdalla propsit tulee jo siitä, että on ylipäätään tempausmaksimia koittanut ;)

Oma rv-enkkani, raakana, on 140kg.

Tempausta ei ole tankoa isommilla tullut tehtyä. Teen sitä tangolla lämmittelynä ja liikkuvuutta lisäävänä liikkeenä. Mutta rehellisesti sanottuna syy pelkkään tankoon on tietysti se, ettei pysty romulla tempaan.

60kg.

Raven sanoi:
samoin. :) Mitä nyt nostajat tangon maasta kyykkytelineeseen. Enpä muuten ole kokeillut.

Samassa yhteydessä oon tehnyt kyseiset nostot :)

110kg jolloin veto max oli 170. En oo kokeillu pitkään aikaan mutta veto on menny eteenpäin reilu 60 kg joten pitää testaa...

hjjtt sanoi:
Kyselläämpä tässä, että millaisia rautoja jengi on vetänyt rinnalle. Ja onko0 maksimi tehty raakana vai kyykyn kautta. Ne, jotka ovat temmanneet, voisivat laittaa tempausrautojaankin esille. Tempauksen kohdalla propsit tulee jo siitä, että on ylipäätään tempausmaksimia koittanut ;)

Oma rv-enkkani, raakana, on 140kg.

Tempausta ei ole tankoa isommilla tullut tehtyä. Teen sitä tangolla lämmittelynä ja liikkuvuutta lisäävänä liikkeenä. Mutta rehellisesti sanottuna syy pelkkään tankoon on tietysti se, ettei pysty romulla tempaan.

Joskus nostin 130kg , mutta se oli polvien korkuudelta veto ja sitä varten kun tein hartiapunnerrusta edestä istuen. Mutta nykysin huomatttavasti heikompana on tullu treenattua rinnallevetoa ja päässy 150kg tulokseen, yleensä otan sarjoja jollain 100-130x5-2. Tossakin oppis tekemään kyykkäämis vaiheen kunnolla niin vois päästä paljon isompiin rautoihin.

Nyt oon ottanu projektin , jätän maastavedot kevyemmälle ja treenaan rinnalle vetoa ensimmäisenä. Olen myös ottanut etu-kyykyn jalkapäivänä ensimmäiseks. Kattoo mitä kesään mennessä saa aikaan.

Olikohan 85 vai 90kg, en muista ihan tarkkaan. Saman kilomäärän olen työntänyt ja temmannut 70kg. Melko raakana olen kaikki nuo nostanut, tekniikka on edelleen surkea noissa liikkeissä. Viime kesänä viimeksi enemmälti tein noita olympialaisten nostoliikkeitä, sen jälkeen on ollut kehoilupunppailua reenit enimmäkseen (toki silti kyykky, penkkipunnerrus, leuanvedot yms. isot liikkeet ovat mukana). Mulle kova sana olisi joskus temmata oman painonsa verran kiloja.

95 kiloa raakana. Tein tuota neljä kertaa nopeusvedon asemasta. Tavoitteena oli saada omapaino tuossa liikkeessä ja neljä treeniä riitti tuon tavoitteen täyttymiseen. Tekniikka on niin kehno, että paremmin tulee raakana kuin kyykyn kanssa.

Koko tempausta en ole tehnyt kuin tangolla. Sitä loppuosan kyykkyä (tempausvala?) olen joskus tehnyt 60 kilolla vitosta. Meinaa loppua tuossa liikkuvuus selästä kesken.

95 kiloa raakana rinnalle ja on se jopa pään päällekin hyväksyttävästi tullu. Ja tempaus raakana 75 kiloa. Pakko tehä noi raakana ku ei osaa tekniikkaa vaik sitä joskus tullu opeteltua.(Pienemmillä painoilla onnistuu tekniikka mut isommissa ei :( )

Joo ei oo mun vahva laji, tekniikkakin on varmaan kuinka sattuu mutta 80kg se rinnalleveto on. oon sitten vetäny ton vielä suorillekkin.

Rinnalle raakana 70kg. Sama on mennyt työnnössä.
Tempaus raakana muistaakseni 35kg. Olen yrittänyt 40kg, mutta aina on jäänyt jostakin vajaaksi. (Pääkopasta ? :wall: )

Kerran oon kokeillu työntöä ja tempausta oman salin kisoissa.Joten työntämäni 115kg on enkka myös rinnallevedossa.Tyyli sama kuin Wintikalla ;)

120 kiloa rinnalle kyykkyyn. Toisaalta on siinäkin varaa... Olen muistaakseni ottanut 110 kiloa melko raakana.

Tempaus 2*70 raakana, melko helposti. Mutta eihän siinä voi puristaakaan ;) Edelleenkin 85 kiloa temmattu kyykkyyn :nolo: vaikka kutsunkin itseni painonnostajaksi. 2*80 ja 3*75 on vedetty monta kertaa. 90 kiloa otin kerran ja pidin sitä alaasennossa pari sekuntia mutta taakse tipahti... 100 kiloa on vedetty lakipisteeseen (rintalastaan) mutta vähän kiire ehkä tulisi allemenossa. Perkele pitää ottaa se 90+ pian.

Edelleenkin olen paljon vahvempi "voimamiehenä" kuin painonnostajana, painonnosto treeniä takana 5kk.

Raakana rinnalle olen saanut 105kg ja suorille käsille 95kg. Tempausta on tultu kokeiltua ehkä kolme kertaa ja paras noteeraus on 75kg. Sanomattakin on selvää, että tekniikka on molemmissa aika avuton, ja huonous korostuu eritoten "kovemmilla" raudoilla nostettaessa...

En mitenkään säännöllisesti reenaile kyseisiä lajeja, vaikkakin sinänsä erinomaisia liikkeitä on tämmöiselle hitaalle ja kankealle...

Mitäs jos jatkettais thereadia niin, että rinnallevetäjät laittais vähän omia treeniohjelmiaan esille. Siis rinnalleveto-ohjelmiaan.

kysymyksiä:

1. mitä tukevia harjoitteita teette?

2. kuinka usein vedätte rinnalle?

3. montako sarjaa rv:tä per reeni ja millaisilla sarjapituuksilla?

4. miten rv on istutettu muuhun reenaukseen?

Omat vastineeni:

1. tempausvetoa ja rinnallevetoa polvien korkeudelta. ja tietysti etukyykkyä kyykkypäivänä.

2. ja 4. kerran viikossa selkäpäivänä. optimaalisinta olisi varmaan omistaa rv:lle kokonaan oma päivä. toisaalta ongelmaksi tulee silloin oikean harjoitusrytmityksen etsiminen. ei tahdo palautua kahdesta selkätreenistä viikossa. tähän en ole keksintyt vielä ratkaisua.

3. lämmittelyt + pari kovaa sarjaa per reeni, sarjapituuksista riippumatta aina tällä tavalla. tosin maksimeita otan aina vain yhden ykkösen per reeni. sarjapituudet: kasit, vitoset, kolmoset ja maksimit. nopeusvoimaharjoitukset 60% maksimista.

Lisätään vielä edelliseen, että en ole tuolla mallilla vielä paljoa tehnyt vaan se on paperilla ja siis tarkoituksena toteuttaa seuraavien kuukausien aikana.

Back
Ylös Bottom