Pomppivat proteiinit!

Minulle on sattunut oikein ärhäkkä erä hera- ja soijaproteiinia. Kun säkin pohjalta kauhaisee muovimukilla jauhoa sheikkeriin laitettavaksi, hiutaleet hyppivät kymmeniä senttejä joka puolelle huonettani mukistani. Ensin luulin että hitto kirput ovat tykästyneet jauhoihini, mutta lähempi tarkastelu paljasti pomppijat "elottomiksi" hiutaleiksi.

Onko kenelläkään muulla yhtä vihaisia proteiineja?

Mike, mitä proteiinijauhoja sä oikein lähetit mulle? Hyvin potkivat. Treeni kulkee kuin juna. :rock:

Lisäksi ainakin minulle tulee valkoinen joulu, kun hiutaleita on joka puolella! :joulu1:

Olen pohtinut, että ilmiön saattaa aiheuttaa a) staattinen sähkö, b) proteiinikasan sisäisen rakennemuutoksen aiheuttamat ilmavirtaukset, c) poltergeist, d) "proteiinihormoonit."

Vai onko kyseessä sittenkin e) niinkuin evoluution puuttuva lenkki, aminohappojen muuttuminen eläviksi? Kutsunko papin vai lähetänkö hakemuksen Nobel-säätiölle? :arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomppa85 sanoi:
Minulle on sattunut oikein ärhäkkä erä hera- ja soijaproteiinia. Kun säkin pohjalta kauhaisee muovimukilla jauhoa sheikkeriin laitettavaksi, hiutaleet hyppivät kymmeniä senttejä joka puolelle huonettani mukistani. Ensin luulin että hitto kirput ovat tykästyneet jauhoihini, mutta lähempi tarkastelu paljasti pomppijat "elottomiksi" hiutaleiksi.

Onko kenelläkään muulla yhtä vihaisia proteiineja?

Mike, mitä proteiinijauhoja sä oikein lähetit mulle? Hyvin potkivat. Treeni kulkee kuin juna. :rock:

Lisäksi ainakin minulle tulee valkoinen joulu, kun hiutaleita on joka puolella! :joulu1:

Olen pohtinut, että ilmiön saattaa aiheuttaa a) staattinen sähkö, b) proteiinikasan sisäisen rakennemuutoksen aiheuttamat ilmavirtaukset, c) poltergeist, d) "proteiinihormoonit."

Vai onko kyseessä sittenkin e) niinkuin evoluution puuttuva lenkki, aminohappojen muuttuminen eläviksi? Kutsunko papin vai lähetänkö hakemuksen Nobel-säätiölle? :arvi:
:eek: Eiks se ollukaa vaan mun yövuoronjälkeistä houretilaa ne kirput oöydälläni...

itellä oli joskus sama juttu paitsi hiilarien kanssa. otin ihan normaalisti kauhalla pussista jauhoja ja rupesivat kauhan sivusta pongahtelemaan ympäriinsä. veikkaisin kyllä jotain sähköreaktiota:eek:

Kyllä mullakin joskus on vähän ihmeellisen oloisesti jauhot pölähdellyt, mutta ei nyt sentään pomppinut. Oletko ihan muuten kunnossa? Onko ollut muita huolia viimeaikoina?

Sinuna kutsuisin manaajan paikalle.

Mulla ollu jauhojen kanssa joskus vähän vastaava tilanne. Itse epäilen että se sinkoilu johtuu sähköisyydestä tai jostain.. :D

Ion92:n annostelu sheikkeriin oli ainakin melkoista kirppusirkusta aikoinaan. Hileet tarttu mittakupin kylkeen ja lähti siitä liikenteeseen kun raketti.

jos jotain erikoista näkee tai kokee,niin siitä ei kannata puhua muille mitään..leimautuu hulluksi:hyper:
itse olen nähnyt samoja hyppelyjä,mutta tuntu niin oudolta että vaikenin tähän asti...

Mulla taas on kreatiini eloisampaa sorttia, jää kiinni mittakauhan kylkeen ja sinkoilee siitä minne sattuu... Valkeaa joulua tosiaan :D

ettei johtus siitä et sulla on töpseleitä pistorasioissa väärinpäin ja ne sitten aiheuttaa epäsymmetrisen magneettikentän huoneeseen sähköverkosta.

Sähköisyyttä tuo on ja sitä esiintyy kummasti enemmän kun pakkaset tulee ja ilma kuivuu. Samaan aikaan alkaa saamaan tällejä esim. autosta noustessa.

L0b0 sanoi:
Kyllä mullakin joskus on vähän ihmeellisen oloisesti jauhot pölähdellyt, mutta ei nyt sentään pomppinut. Oletko ihan muuten kunnossa? Onko ollut muita huolia viimeaikoina?

Malto pölähtelee ja kyllä nämä proteiinihiutaleet selkeästi hyppivät.

Mitään muita ongelmia ei ole ollut, kiitos huolenpidosta. :D

Timba79 sanoi:
Sähköisyyttä tuo on ja sitä esiintyy kummasti enemmän kun pakkaset tulee ja ilma kuivuu. Samaan aikaan alkaa saamaan tällejä esim. autosta noustessa.

Ja mä kun luulin ettei auto vain pidä minusta. :lol2:

No staattisesta sähköstä tuossa tietysti on kysymys. Jännä ilmiö tosiaan ja mukavaa etten ole yksin hiutaleideni kanssa, vaan kohtalotovereita löytyy. :D

Saakohan sähköisesti varautuneista hiukkasista extra treeniboostia? :hyper:

Fastin perussoija ja hera pöllähtelee ja pomppii kun sekottelen niitä panimosokerin kanssa muoviämpärissä. Melkosta sähkösyyttä. Jollakin oli muistaakseni täällä ihan kuva maltosta muovilusikassa. Oli kuin lusikasta ois karvat kasvanu.

Huomasin saman huvittavan efektin muscle+ palkkarin kanssa. Ihmettelin kun pöytä oli jauhossa aina vaikka kuinka koitin tähdätä sheikkeriin, sitten tutkin asiaa hieman tarkemmin ja huomasin että jauho mikä tarttui mitan reunoille sinkoili siitä pöydälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom