polvivaiva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja topi k
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastan kaikkea urheilua ja nyt aloin pari kk sit reenaa juoksuhommia ja se meniki iha hyvin jonku mut sit huomasin et mun polvi on alkanu jotenki lonksuun. Pientä kipua on välillä mutta muuten siitä ei ole haittaa. Jos joku siis tietäis neuvoa että kannattaako jatkaa juoksemista ja mistä ihmeestä ilmiö johtuu??

millä alustalla juokset? joidenkin nivelet eivät kestä esim. maantiejuoksua. ja salilla kannattaa laittaa polvea tukevat lihakset kuntoon

Polvikipu

Mulla on tällä hetkellä sama homma :( . Olen juossut kohta vuodenpäivät säännöllisesti ja melkein aina asfaltilla. Mulla tulee polvi kipeeksi vain sillon kun juoksen lujempaa. Ite ainaki oon huomannu sen, että jos juoksen asfaltilla että soralla, niin jalat kärsii. Kannattaa valita jompi kumpi. Ite oon laittanu mobilat voidetta ja toivon todella että auttaisi!!

Käyppäs ihan lääkärin juttusilla. Siinä jalassahan voi olla jotain sellaistakin vikaa, mikä ei ihan pepantteenilla hoidu. Itselläni paljastu polvessa ruostovaurio, joka tuota kipua sitten aiheutti. Turha sitä on särkevää polvea mobilaatilla hoitaa kahta vuotta jos sen voi saada 1-2kk kuntoon kokonaan...

Juoksen vuoroin maantiellä ja pururadalla. Rustovauriota en haluis aatella ku armeija pitäs hoitaa tammikuus pois. Ehkä son sen jälkeen jo niin paskana. No valtiohan sen ainaki korvaa. Eli vetoa vaan ja ennemmin pehmeällä alustalla? Ja jos se salireeni sit auttas nii mikä ois tehokas liike siihe hommaan?

topi k sanoi:
Juoksen vuoroin maantiellä ja pururadalla. Rustovauriota en haluis aatella ku armeija pitäs hoitaa tammikuus pois. Ehkä son sen jälkeen jo niin paskana. No valtiohan sen ainaki korvaa. Eli vetoa vaan ja ennemmin pehmeällä alustalla? Ja jos se salireeni sit auttas nii mikä ois tehokas liike siihe hommaan?

ojentajat ainakin tukee povea, koukistajista en oo niin varma. eli ihan perusliikkeet: jalan ojennusta, jalkakyykkyä, jalkaprässiä, askelkyykkyä jne.

jto ainakin suositteli, että vetäisit pitkää sarjaa kohtuullisilla painoilla. Jossain hän sanoi itse tehneensä Osgood-Sclatterin aikoihin piiiiiitkiä (50 toiston) sarjoja hapottamatta. Korjatkaa mikäli olen väärässä, mutta näin muistelisin. Minulla oli monia aiheeseen liittyviä viestejä suosikeissa, mutta mozilla tulikettu päättikin pistää koko suosikit-kansion tyhjäksi. Itsellä on jossain määrin samaa vikaa kuin itselläsi, kovasti tekisi mieli löytää uusiksi noita jto:n kirjoituksia.

Lisätään vielä, että olen juossut kolmisen vuotta aktiivisesti, viime aikoina tosin varsin vähän ja nyt on taas kovan juoksutreenin jatkaminen tarkoituksena. Minulla polvivaivat tosin saattavat liittyä siihen, että olen pyöräillyt paljon ja suurillla vaihteilla, siis liian suurilla vaihteilla, ja ilman lukkopolkimia, jolloin lähinnä etureidet ja pakarat saavat kuritusta.

topi k sanoi:
Kokeillaan noita perustreenejä. Eiköhän sitä ehi vähä kuitenki vahvistua parissaki kuussa.
Koita tosiaan treenata (aluksi kevyesti, pitkää sarjaa) kyykkyä ja prässiä , joissa sekä etureiden että reiden takaosan lihakset aktivoituu yhtäaikaa ja tukee näin niveltä. Näissä liikkeissä paranee myös polvinivelen asento-ja liiketunto.
Sitten lisäksi vielä reiden ojennukset ja koukistukset. Jos treeni ei auta lonksumiseen ja kipuiluun niin tutkimuksiin vaan!

Back
Ylös Bottom