Polvivaiva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tvk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Juha1
Siis sääriluu on suora mutta kinttuni on taipunut es oikean jalan Polvilumpion kohdalta nivelen kohdalta alkanut kaartumaan oikeaan mutta sääri luu on suora

Niinhän se monesti ihmisillä on. Ei ole vaikuttanut minun treenaamiseen.

Originally posted by naksu
Saas nähdä lähteekö parantumaan itsestään vai pitäisikö asialle tehdä jotain...

Fysioterapeutti osais varmaan sanoa johtuuko tuo jostain väärästä liikeradasta tai lihaskireyksistä. Noi "fysion" antamat vinkit on kultaa näissä polvihommissa.

Olen löytänyt neitimäiset askelkyykyt uudelleen: eivät pistä polvea liian jyrkkään kulmaan, polven linja on helpompi säilyttää ja voi käyttää paljon pienempiä painoja. Kun ottaa tangon etukyykyn otteeseen niin kuorma siirtyy hyvästi etureiskoille.

Kunnon lämmittely ja ehkä polvenlämmittimet tuntuvat auttavan ainakin mulla.

Jatkan sitten tähän, kun kuulostaa eniten mun polvivaivalta..

Mulla siis kipuilee vasen polvi kyykätessä ja spinningissä melko lailla.

Olen tehnyt aika paljon lämmittelyjä ennen kyykkyä (reiden ojennusta tosi kevyellä painolla, kyykkyä tosi kevyesti, polven koukistelua), mutta ei oikein auta.

Spinningissä kipu laimenee vasta tunnin lopussa.

Ei se kovaa kipua ole, mutta häiritsevää kuitenkin.

Se sijoittuu polven sisäpuolelle, mutta tarkkaa sijaintia en oikein osaa sanoa.. Siinä polvilumpion vieressä..

Polvi naksuu lähes aina, kun sitä koukistelee.

Oisko kellään mitään ideaa, mikä voisi olla vialla?

Kyllä tässä varmaan täytyy kyl lääkärissä käydä, kun en halua mitään pysyvää vammaakaan aiheuttaa.

Vino selkä / eripituset jalat / epäsymmetrinen kävelytekniikka -> toinen puoli vahvistuu enemmän kuin toinen -> toista puolta käytetään enemmän kuin toista -> ylirasitus sekä raajojen & nivelten voimaerot vain kasvavat.

Eli symmetrisyyttä tekniikkaan. Ainakin näin luulisin.

Suositut

Back
Ylös Bottom