Polvilämppärit - Rehband vai SBD?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten olisi mahdollista tehdä kisasyvyinen kyykky ilman, että polvi taittuu niin paljon, että lämppäri rypistyy takapuolelta? Ei mun reisiluun mitalla ainakaan oo fyysisesti mahdollista.

Ei aavistustakaan. Asettamalla lämppärit paremmin ja käyttämällä sopivia sellaisia voi liiallista rypistymistä varmaan vähentää. En minä tiedä miten tuo käytännössä menee, koska en ole ikinä nähnyt tarpeelliseksi saada polviani erityisen lämpimäksi nostellessa. Mietin vain ihan teoriassa RSH:n viestin ajatuksen myötä.

Mulla on rx 5mm ja ovat varsin hyvät. Eivät tue, mutta lämmittävät.
tuli itselläkin polvilämppäreitten päivitys eteen, vieläkö nämä on Mikellä käytössä ja jos on niin onko venyneet? Tarkoitus nimenomaan hankkia lämmittimet eikä tuet, joten liian pieniä en tahdo kun aiemmat jäi pieneksi. Ja jos näillä RX:illä on taipumusta venymiseen niin siihenkin pitää osata varautua.

tuli itselläkin polvilämppäreitten päivitys eteen, vieläkö nämä on Mikellä käytössä ja jos on niin onko venyneet? Tarkoitus nimenomaan hankkia lämmittimet eikä tuet, joten liian pieniä en tahdo kun aiemmat jäi pieneksi. Ja jos näillä RX:illä on taipumusta venymiseen niin siihenkin pitää osata varautua.
Mä en edes ajatellut, että tommoinen materiaali nyt venyisi pysyvästi, eikä mulla ainakaan ole mitään tommoista tapahtunut ja edelleen on käytössä.

Näköjään Rehbandilla 2 kpl 1:n hinnalla lämppäreitä. Taidan täräyttää tollaset jämäkimmät eli 7 mm Power Maxit. Koko vaan vähän arvoitus kun 10cm patellasta alaspäin on vähän tulkinnanvarainen ohje mittauskohdasta ja parin sentin muutos mittauskohdassa niin 3 eri koon mittaustuloksia sain :cautious:. Kait tuo rehband.fi on ihan legit aito sivusto.

Näköjään Rehbandilla 2 kpl 1:n hinnalla lämppäreitä. Taidan täräyttää tollaset jämäkimmät eli 7 mm Power Maxit. Koko vaan vähän arvoitus kun 10cm patellasta alaspäin on vähän tulkinnanvarainen ohje mittauskohdasta ja parin sentin muutos mittauskohdassa niin 3 eri koon mittaustuloksia sain :cautious:. Kait tuo rehband.fi on ihan legit aito sivusto.
Viitsitkö päivitellä miten käy, pitäisi itsekin päivitellä lämppäritilannetta.

Edit. äkkiseltään näyttää kyllä ihan aidolta sivustolta.

Viitsitkö päivitellä miten käy, pitäisi itsekin päivitellä lämppäritilannetta.

Edit. äkkiseltään näyttää kyllä ihan aidolta sivustolta.

Laitoin tilauksen sisään. Eiköhän tuo ihan aito sivu ole.
Ei muuten välttämättä kannata tilata esim. 5mm RX polvitukia kun sivulla 35€ / kpl ja XXL 20€. Sen sijaan noin 7mm RX Power Maxit on XXL:ssä 35€.

Itellä tarve kahdenlaisille tuille/lämppäreille. Nimenomaan toiset sellaiset tukevat+lämmittävät, ja toiset sitten pelkästään lämmittävät.
Itellä käytössä nyt Strength Shopin 7 mm tuet ja ne on kyllä helvetin hyvät. Nyt nämäkin tuli ostettua tollaset jämäkät vaikka suurempi tarve ois ollu jollekkin 3 tai 5 mm lähes pelkästään lämmittäville mitä voi käyttää esim. juostessa. Nyt on jotkut ebayn kura neopreenilärpäkkeet siihen tarkoitukseen.

Oon tilailemassa tässä noita rehband rx 5 mm. Tolla mittausohjeella saattuu tasan kahden koon väliin. Oma järki sanoo että mielummin pienempi koska venyy kuitenkin eikä toi 5mm varmaa oo mikää yyber jämäkkä, mut osaako joku viisaampi vinkata et kumpaan suuntaan pitäis kallistua.

Oon tilailemassa tässä noita rehband rx 5 mm. Tolla mittausohjeella saattuu tasan kahden koon väliin. Oma järki sanoo että mielummin pienempi koska venyy kuitenkin eikä toi 5mm varmaa oo mikää yyber jämäkkä, mut osaako joku viisaampi vinkata et kumpaan suuntaan pitäis kallistua.
Jos olet ostamassa 5 mm lämppäreitä, niin ostat ne selvästi lämmittämään, etkä sen takia, että saisit niistä mitään potkua. Siksi kallistuisin ottamaan isommat. Ei tule sitten sitä, että niiden kanssa saa kikkailla, kun vetää niitä jalkaan. Ei mulla ainakaan ole mitkään lämppärit mainittavasti venyneet, eli sitä en kyllä miettisi.

Sit taas tietysti jos haluat hyötyä niistä kilojen muodossa, niin jätät 5 mm kauppaan ja hankit 7 mm. Ero on huomattava. Silloin koon alaspäin skaalaaminenkin on jotenkin perusteltua, mutta siitä taas maksaa siinä muodossa, että ne on vaikeammat vetää jalkaan ja jalat voi puutua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos olet ostamassa 5 mm lämppäreitä, niin ostat ne selvästi lämmittämään, etkä sen takia, että saisit niistä mitään potkua. Siksi kallistuisin ottamaan isommat. Ei tule sitten sitä, että niiden kanssa saa kikkailla, kun vetää niitä jalkaan. Ei mulla ainakaan ole mitkään lämppärit mainittavasti venyneet, eli sitä en kyllä miettisi.

Sit taas tietysti jos haluat hyötyä niistä kilojen muodossa, niin jätät 5 mm kauppaan ja hankit 7 mm. Ero on huomattava. Silloin koon alaspäin skaalaaminenkin on jotenkin perusteltua, mutta siitä taas maksaa siinä muodossa, että ne on vaikeammat vetää jalkaan ja jalat voi puutua.
Näin itsekkin mietiskelin , koska kiloja ei ole tarkoitus saada lisää. Mutta kun yhdessä koossa on annettu mittaväliksi 3 cm, ja sitten olen siinä isommassa koossa siellä alarajalla niin pelottaa että lämppäri on löysä. Varsinkin kun toi mitta on polven alta , eikä mun reisi oo suhteessa mitenkään huippukehittynyt. Ja sit ku tuntuu et porukka kiskoo kisoihin jotai 7 mm kahta kokoa liian pieniä niin luulis tollasen 5 mm joka on ihan rajoilla niin menevän helposti.

Näin itsekkin mietiskelin , koska kiloja ei ole tarkoitus saada lisää. Mutta kun yhdessä koossa on annettu mittaväliksi 3 cm, ja sitten olen siinä isommassa koossa siellä alarajalla niin pelottaa että lämppäri on löysä. Varsinkin kun toi mitta on polven alta , eikä mun reisi oo suhteessa mitenkään huippukehittynyt. Ja sit ku tuntuu et porukka kiskoo kisoihin jotai 7 mm kahta kokoa liian pieniä niin luulis tollasen 5 mm joka on ihan rajoilla niin menevän helposti.
No sekin on ihan totta, että ei toi 5 mm koon ylärajalla kyllä kovin tiukka ole sekään. Ota se, niin ei sitten harmita, että olis pitänyt ottaa se tiukempi. Harvemmin se niin päin menee, että miettii olisko sittenkin pitänyt ottaa isompi.

Ei mulla ainakaan ole mitkään lämppärit mainittavasti venyneet, eli sitä en kyllä miettisi.
Itsellä on ollut useampaa merkkiä halpoja lämppäreitä. Muellerit nykyiset. Noin 30e kpl. Kaikki ovat löystyneet käytössä. Joutuu jatkuvasti nykimään ylemmäs kun eivät pysy ylhäällä. Joutuu uusimaan parin vuoden välein. Ottaisin ehdottomasti tiukemman vaihtoehdon. Marketeissa pystyy hyvin testaamaankin kokoja ennen tilaamista. Saa jotain osviittaa vaikka olisivat eri merkkiä.

Itsellä on ollut useampaa merkkiä halpoja lämppäreitä. Muellerit nykyiset. Noin 30e kpl. Kaikki ovat löystyneet käytössä. Joutuu jatkuvasti nykimään ylemmäs kun eivät pysy ylhäällä. Joutuu uusimaan parin vuoden välein. Ottaisin ehdottomasti tiukemman vaihtoehdon. Marketeissa pystyy hyvin testaamaankin kokoja ennen tilaamista. Saa jotain osviittaa vaikka olisivat eri merkkiä.
Enkä se on toi halpuus. Mulla on ollut 5 mm Rehbandit mitkä päivitin 7 mm Rehbandeihin mitä pidin pari vuotta ja nyt on ollut yhdet ja samat SBD:t yli kolme vuotta. Ei ne kyllä mitkään löystyneet niin että olisi huomannut.

Enkä se on toi halpuus. Mulla on ollut 5 mm Rehbandit mitkä päivitin 7 mm Rehbandeihin mitä pidin pari vuotta ja nyt on ollut yhdet ja samat SBD:t yli kolme vuotta. Ei ne kyllä mitkään löystyneet niin että olisi huomannut.
Ittellä treeni-SBD:t reilu 7-vuotiaat ja laskin että n. 1000 kertaa käytetty ja useita kymmeniä kertoja pesty koneessa, eikä mihinkään oo löystyny. Erikseen sit kokoa pienemmätkin "kisakireet" 1RM hommiin.

Just ostin muuten (BF kunniaksi kun halvalla sai) kehutut A7 Stiff cone knee sleevesit ja pienensin kokovalintaa kokotaulukon mukaisesta L:stä M:ään. Ei pärjää SBD:lle ei sitte yhtään. Ihan olematon tuki ja liian lyhyet (takasivulta vaan 23,5 cm ja edestä 27 cm, why oh why?).

Todennäköisesti näin. Halvalla ei saa yleensä hyvää ja kestävää. Muellerien ja siitä halvempien ero on huomattava. Voin kuvitella että Rehband on laadukkaampi.

Tuli ostettua nuo Rehbandit ja tuo pienempi koko kun kahden välillä aprikoin. Valinta osui mielestäni oikeaan, tiukat kyllä ovat niinkuin tietysti pystyi olettamaan. Jopa vähän työläät vetää jalkaan mutta ei kuitenkaan epämukavat. Ja tukevat kyllä selvästi kun ovat kireät.

Huomisia kyykkyjä odotellessa

Tuli tämän ketjun innostama hankittua 5mm SBD:et ja parin kuukauden kokemusten perusteella ovat kyllä mainiosti ajaneet asiansa. Hyvin pysyvät paikallaan ja taas pystyy kykkimään pohjista asti ilman, että tarvitsisi kärvistellä seuraavana päivänä jomottelevan polven takia. Vaikka vaikutus olisikin täysin psykologinen, niin ei haittaa.

Ite ostin syksyllä 3mm Rehbandit, kun polvi oli kiukutellut. En tiedä mikä oli lämppärien osuus, mutta kyllä se polvi on koko ajan parempaan suuntaan mennyt.

Back
Ylös Bottom