polvi2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NYSSE
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinkas reeenata jalkoja kun risan polven takia toisen jalan
lihakset pienemmät ja heikommat?
Kiitos edellisistä vinkeistä

Onko se sun polvi edelleen risa vai kestääkö se kunnon treeniä?

Molemmista polvista eturistisideleikkauksen läpikäyneenä voin kertoa, että melkein keskittyisin kuntouttamaan sitä risaa polvea niin paljon kuin mahdollista. Henk.koht mielipide on ainakin, että mieluummin mahdollisimman ehjä ja toimiva polvi kuin paskana oleva polvi ja paljon voimaa. Siis tietenkin näin jos se polvi on jo leikattu. Ennen leikkausta nyt ei kannata polvea lisää rikkoa ainakaan tieten tahtoen. Yleensäkin eiköhän fysioterapeutti/hoitava ortopedi osaa neuvoa tuollaisissa vahvistavissa liikkeissä parhaiten. Varsinkin kun täällä palstalaiset tuskin sitä polvea ole nähnyt, että missä kunnossa. Lisäksi menee aiheen ohi, mutta unohtaisin heti kärkeen kaikki terveyskeskus-tyyppiset diagnoosit ja ammattimiehen ts. ortopedille näyttämään polvea. Itsellä meni pompottelussa ja arvailussa 4 viikkoa hukkaan ennen kuin menin näyttämään polvea ammattihenkilölle.

Eikä muuten mitään tietoa, että vastasiko tää sun kysymykseen alkuunkaan.

No tuohonhan voidaan ajatella esim. reisiojennus, -koukistus ja pohkeet koneessa yhdellä jalalla, siis sillä heikommalla. Ne ovat melkolailla kevyitä liikkeitä. Kestäneenkö polvesi askelkyykkyä tai prässiä sillä niitäkin voidaan tehdä vain toiselle jalalle. Äläkä sitten hurjastele niitten painojen kanssa. ;)

Mulla sama ongelma ja sain jo aiemmin vinkkejä siihen täältä. Ja tilanne on kyllä parantunut. Seuraavat ohjeet auttoivat minua:

- Heikomman jalan alla on kumimatto tai jotain muuta "alustaa" (Tämä perustuu siihen mahdollisuuteen, että huonommin kehittynyt jalka olisi lyhyempi)

- Keskity jalkakyykyssä tarkasti tekniikkaan, jottet nosta enemmän vahvalla jalallasi

- Tee jalanojennusta vain huonommalla jalallasi (Tämä luulen eniten auttaneen minua)

- Jos voit, älä pidä sidettä siinä huonommassa polvessa.

Ennen huonomman jalan reisi oli 5 cm ohuempi, nyt enää 2 cm.

No kiitoksia!
Nyt tuli sellaisia vinkkejä mitä kaipasinkin.Helpompi tietysti
olis antaa periksi ja kehittää Andy McCoy-jalat.Mutta ei auta.
Taas kerran rautaan kiinni ja menoksi.

Back
Ylös Bottom