Polvi vihloo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkp78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nosto, löytyiskö tuohon auki jääneeseen kysymykseen jotain faktaa? Onko reidenojennus myrkkyä, ja löytyykö jotain polviystävällisempiä liikkeitä polvivaivaiselle. Onko parempi tehdä vapaasti niin että vaatii koordinaatiota eli erilaiset ja erisyvyiset kyykkyvariaatiot, vai onko kenties tuetut liikkeet parempi, esim hack, prässi jne?

Viimenen posti ennen sua kertoo mun mielestä aika selkeesti ton.

Eli siis vamman laadusta aika paljon kii.

Nosto, löytyiskö tuohon auki jääneeseen kysymykseen jotain faktaa? Onko reidenojennus myrkkyä, ja löytyykö jotain polviystävällisempiä liikkeitä polvivaivaiselle. Onko parempi tehdä vapaasti niin että vaatii koordinaatiota eli erilaiset ja erisyvyiset kyykkyvariaatiot, vai onko kenties tuetut liikkeet parempi, esim hack, prässi jne?

Niinkuin tuossa jo muutamaan kertaan mainittiin, polvivamman laatu ratkaisee aika pitkälti mitä pystyy tekemään kivuitta. Mulla pistävä kipu polvilumpion kohdalla johtuu rustovammasta, ja se tulee esille ainakin prässissä aivan liian helposti. Takakyykky onnistuu jos pitää tekniikan kasassa ja paineet kantapäillä, joka on tosin näillä välityksillä aika hemmetin hankalaa.

Mutta suosittelisin polvivaivaisia kokeilemaan etukyykkyä. Jos etukyykky levytangolla ei onnistu, niin kaksi kahvakuulaa räkkiin ja eikun persettä lattiaan. Ainakin mulla tuo kahden kuulan etukyykky toimii hemmetin hyvin, ei kipuja polvissa ja kivat poltteet silläkin saa reisiin. Ja on muuten yksi parhaista koko kropan liikkeistä, loppuu kivasti happi jo 12-15 toiston sarjoissa. Jos ette minua usko niin uskokaa T-Nationin Dan Johnia: "DKFS are exhausting in an odd way: like wrestling an anaconda, you seem to be slowly choking yourself to death." :hyvä: (DKFS = double kettlebell front squat)

Suositut

Back
Ylös Bottom