Käyn salilla ja juoksemassa maastossa. Maanantaina lenkillä vasemmassa polvessani alkoi tuntua epämiellyttävä tunne, joten "potkaisin" jalalla pakaraani. Teen tätä usein epämiellyttävän tunteen/kivun iskiessä ja se on aina aiemmin helpottanut. Tällä kertaa se vain paheni. En pystynyt ottamaan enää muuta kuin pari juoksuaskelta kun oli pakko vaihtaa kävelyyn, ja parin askeleen päästä pysähtyä. Tämä tapahtui n.3km juoksun, suuren alamäen jälkeen. Siitä sitten koitin lähteä kävelemään kotiin, aluksi tuntui mahdottomuudelta mutta lopulta jalalla pystyi kuitenkin astumaan ja välillä jopa kävelemään normaalisti. Koko illan polvi oli kipeä, pariin tuntiin ei pystynyt ollenkaan astumaan. Seuraavana aamuna polvi oli lähes normaali, välillä hiukan epämiellyttävän tuntuinen. Iltapäivällä tallitöitä tehdessä polvi kipeytyi uudestaan, jopa askelta oli vaikea ottaa, mutta iltaa kohden taas lähes normalisoitui. Seuraava päivä sujui ongelmitta, koska varoin polvea ja käytin polvitukea. Tänään se kuitenkin taas kipeytyi "yhtäkkiä". Mistähän mahtaa olla kyse?
Olen itse miettinyt tätä juoksijan polvea, koska: olen viimeaikoina lisännyt saliharjoittelua ja lenkkeilyä jonkin verran, uudet lenkkarit olleet mielessä jo jonkin aikaa, takareiteni ovat kireät, juoksualusta oli epätasainen. Ja kipu nimenomaan on polven ulkosyrjällä ja taipeessa, sormella kokeiltaessa voi luiden välistä löytää pienen aristavan alueen (ei kuitenkaan erityisen kipeä). Ääriasentoihin taivuttaessa ei kipua ja polvi kestää hyvin painoa. Välillä juurikin ennen tuota kipeytymistä polvi muljuu inhottavasti. Olen koittanut venytellä paljon, ehkä pieneksi hetkeksi siitä on apua, mutta venyttelystä huolimatta polvi ei tunnu normaalilta ja kipeytyy helposti uudelleen.
Mikähän ihme tässä nyt oikein on? Onko mahdollista, että jotain on todella mennyt rikki, vaikka turvotusta ei kuitenkaan ole? Voiko juoksijan polvi olla kipeä myös päiviä treenin jälkeen ja kävellessä? Täytynee varata aika fyssarille..
Onko kellään ollut samankaltaista?
Olen itse miettinyt tätä juoksijan polvea, koska: olen viimeaikoina lisännyt saliharjoittelua ja lenkkeilyä jonkin verran, uudet lenkkarit olleet mielessä jo jonkin aikaa, takareiteni ovat kireät, juoksualusta oli epätasainen. Ja kipu nimenomaan on polven ulkosyrjällä ja taipeessa, sormella kokeiltaessa voi luiden välistä löytää pienen aristavan alueen (ei kuitenkaan erityisen kipeä). Ääriasentoihin taivuttaessa ei kipua ja polvi kestää hyvin painoa. Välillä juurikin ennen tuota kipeytymistä polvi muljuu inhottavasti. Olen koittanut venytellä paljon, ehkä pieneksi hetkeksi siitä on apua, mutta venyttelystä huolimatta polvi ei tunnu normaalilta ja kipeytyy helposti uudelleen.
Mikähän ihme tässä nyt oikein on? Onko mahdollista, että jotain on todella mennyt rikki, vaikka turvotusta ei kuitenkaan ole? Voiko juoksijan polvi olla kipeä myös päiviä treenin jälkeen ja kävellessä? Täytynee varata aika fyssarille..
Onko kellään ollut samankaltaista?