Polvi sökönä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kr1de
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Arvon pakkislaiset,

Pari viikkoa sitten töissä ollessani (ovella). Painiessa polvi vääntyi sivuttain sisäänpäin, isohkon miehen kaatuessa sen päälle. Tapahtuman jälkeen kipu oli todella kova, eikä kestänyt astumista yhtään. Töiden jälkeen päivystykseen, lääkäri hetken väänteli jalkaa ja kertoi sen olevan venähtänyt. Löi buranaresepti sekä 3 päivän sairaslomalapun käteen ja sanoi, että tule muutaman viikon päästä uudestaan jos polvi vaivaa vielä. Nyt pari viikkoa tapahtuneen jälkeen polvi oireilee edelleen pahasti, välillä kestää kävelyä ihan mukavasti, ja välillä taas ei ollenkaan. Lumpio rutisee hieman, ja polvi pettää vähän väliä totaalisesti alta ja selällään maatessa reisilihasta ei saa jännitettyä, tuntuu että polvi on lukossa ja kipu on kohtalainen... Pakkiksen experteillä mitään diagnoosia? (Teihin luotan enemmän kun arvauskeskuksen puoskareihin :D)

Kiitos jo valmiiksi.:hyvä:

Joo kannattaa kuvauttaa ja mennä ihan ortopedin vastaanotolle. Mä kävin kolmella eri yleislääkärillä(pari oli "erikoistonut" nivel vammoihin) ja kaikki sanoivat, että varmaan pieni vääntymä paranee itekseen. Kun ei parantunut marssin ortopedin pakeille ja hän oli ensimmäinen, joka älysi testata kipeaa jalkaa terveeseen. Huomattavasti enemmän väljyyttä, kuin terveessä. Lähete magneettiin ja sieltä löyty katkennut eturistiside ja revennyt kierukka. Kunnallisella puolella kannattaa vaatimalla vaatia niitä hoitoja. Luulisi kyllä, että ovimiehillä on vakuutukset kunnossa, että voi yksityisen palveluja käyttää.

Ehdottomasti magneettikuviin tai vaihtoehtoisesti polvivammoihin erikoistuneelle lääkärille.
Itsellä kävi samantapainen tilanne joitakin vuosia sitten. Lääkärit vakuuttelivat että venähdys tai muuta vastaavaa pientä.
Vuoden ajan yritin pelata jalkapalloa jne. mutta polvi petti jokakerta totaalisesti.
Polvivammoihin erikoistuneella lääkärillä kesti muutamia sekuntia todeta että eturistiside poikki ( kierukka myös revennyt ).

Osaiskohan joku teistä fiksummista kertoa, että mikä minun polvea vaivaa? Elikkä oikea polvi on alkanut kipeytyä pikku hiljaan treenin myötä ja nytten jos menen syväkyykkyyn, niin polvessa tuntuu kipua ja samoin kaikki sivuttais liikkee? Mahdollinen tulehdus? Samoin jos pidän kättä polven päällä ja liikuttelen polvea, niin sieltä tuntuu ns narinaa.

Mulla kipeytyy myös aina oikee polvi kyykätessä. Ja vaan tangolla kyykätessä, ei esim ilman painoja. Eikä mavessakaan. Mutta mitään vakavaa se ei näköjään ole, koska se ei estä mitään. Ei edes satu hirveästi, tuntuu vain pientä vihlontaa. Se mikä on outoa, niin neopreenituki vain pahensi kipua. Se jopa meinasi estää kyykkäämästä. Eli siitä ei ollut mitään hyötyä. Mikäli kivut mulla pahenee niin ajattelin vasta sitten mennä lääkäriin, ellei sitten jotain pahempaa tapahdu. Mutta ei ainakaan siltä tunnu. Mikäli sulla kipu pahenee, silloin kannattaa jo mennä lääkäriin. Tai jos kipu on jo sellaista että estää tekemästä kyykkyä.
Mitä tosin monia polvikeskusteluita oon lukenut, niin lääkäriin mennessä voit olla varma että sut passitetaan kotio buranan kera. Ainakin jos kyseinen polvikipu on vielä noin lievää. Ihme ettei sitä heti tutkita, sama asia kun odotetaan että paskat tulee housuun ja sitten vasta mennään vessaan.

E: Mulla on muuten auttanut tohon polvikipuun kans vähän se, että oon kääntänyt varpaita enemmän ulospäin. Noin kolmeenkymmeneen asteeseen.

Moi,

Polven lukko-oireet, alta pettäminen ja rutina viittaavat nivelkierukan repeämämiseen. Tässä aiempaa keskustelua nivelkierukan repeämän diagnosoinnista. Jos oireet eivät mene levolla pois, niin kannattaa mennä tapaamaan ortopedia, jotta saat oikean diagnoosin. Yleislääkäri ei useimmiten osaa arvioida rustovaurioita.

Back
Ylös Bottom