Polvi paskana

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, kuten otsikostakin jo fiksumpi tajuaa, että polveni ei ole aivan kunnossa, todettiin kierukkavaurio. En tahtoisi lopettaa treenaamista kokonaan jalkojen osalta, joten onko mitään aerobista, mielellään hyvin rasvaapolttavaa liikuntamuotoa, joka ei rasita polvia? Juoksu, hölkkä tms eivät onnistu, kokeiltu on.

Olen käynyt salilla pian kaksi vuotta, ensimmäinen vuosi meni lähinnä "käynpä nyt salilla"-asenteella. Aloitin tosissani treenaamaan kevättalvella, olen saanut aikaan jo hieman näkyviä tuloksia! :kippis1: Toinen ongelmani onkin, että osa lihaksistani peittyvät ei-niin-somaan rasvakerrokseen. Rasvaprosenttiani ei ole ikinä mitattu. Kysynkin, että kuinka saisin lihakseni paremmin näkyviin=rasvaprosenttia alemmaksi? Oma veikkaukseni on, että oikealla ruokavaliolla ja treenillä, mutta... Aloittejia kun olen, niin en näistä asioista oikeen tiedä :(

syö n. 500kcal vähemmän mitä kulutat => rasvaa palaa. eipä jaloille oikein taida liikettä olla joka ei polvia rasittaisi. vesijuoksua kannattaa kokeilla, jos sitä kestäisi tehdä.

Soutuakin kannattaa kokeilla, ainakin minulla onnistuu silloin kun polvi muuten ei esim. portaita alaspäin menoa suosi.
Paljon on hyviä juttuja täälä siitä rasvan tuhoamisesta, haku.

pienivielä sanoi:
joten onko mitään aerobista, mielellään hyvin rasvaapolttavaa liikuntamuotoa, joka ei rasita polvia? Juoksu, hölkkä tms eivät onnistu, kokeiltu on.

Pyöräily, kuntopyörä (ja muut aerobiset vemputtimet mitä saleilla on), uinti, vesijuoksu..

Meikäläisellä pyöräily kyllä rasittaa huomattavasti enemmän kuin hölkkä. Tämä tosin riippuu ihan siitä, ovakto pyörän säädöt kohdallaan ja kuinka pienellä vaihteella maltat sotkea. Myös jalkojen liikerata fillarilla on tärkeä.

Mietin tässä, mitenköhän spinning toimisi? Kuntosalillani ohjaaja suositteli sitä, sanoi että on todella polviystävällinen. Onko kenelläkään kokemuksia ?

pienivielä sanoi:
Mietin tässä, mitenköhän spinning toimisi? Kuntosalillani ohjaaja suositteli sitä, sanoi että on todella polviystävällinen. Onko kenelläkään kokemuksia ?

Kaikki polkuvempeleet on polviystävällisiä, jos polkee korkealla satulalla ja maltillisella vastuksella. Spinninkiä en oo ite kokeillu, mutta moni mieskin on kehunu.

pienivielä sanoi:
Oikealla tekniikalla ja riittävän suurilla kampikieroksilla polveen kohdistuva rasitus on kohtuullisen vähäistä.

Vesijuoksu on ainakin rankkaa jos kiinnostaa.Sitä olen itse käyttänyt polven kuntoutuksessa. Ja tietysti pelkkä uiminenkin kulutaa hyvin kaloreita.
Toisaalta noi tuntuu hölmöiltä kun ei huomaa hikoilevansa... Nestehukkaa tulee kyllä sitäkin enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No helevata, sehän on VAIN kierukka. Tässäpä saarnaa...

Itselläni on rustotkin p****n päreinä ja uusi upea eturistiside - ja siitäkin huolimatta ja juuri sen vuoksi treenaan jalkoja ihan tosissaan. Periaatteessa kaikki missä paino ei ole polvien päällä on erinomaista (vaikkapa reiden ojennus ja koukistus istuen) ja loput sitten enemmän tai vähemmän hyväksi, kunhan ei liian syviä kyykkyjä tai maksimiykkösiä tee.

Mitä _enemmän massaa ja voimaa_, sitä enemmän polvetkin kestävät - sen olen saanut huomata jo näilläkin lihaksilla (aika rääpäle olen vieläkin).

Jaa, kai se spinning voisi toimiakin, en ole kokeillut, mutta tavallinen pyöräily onnistuu näilläkin polvilla. Se on säädöistä kii...

Back
Ylös Bottom