Polvet vaivaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

May

Mua huolestuttaa mun polvinivelet, jotka "paukkuvat" aina polvea koukistettaessa (esim kyykkyyn mennessä). Kipua ei tunnu, mutta ei tämä ihan normaalia ole. Treenaan jalkoja aika isoilla painoilla ja mietinki että voiko se pahentaa asiaa? Pitäskö polvet tukea treenatessa? Musta tuntuu että nivelet on tosi "löysät" (yliliikkuvat), koska pyörällä ajaessakin ne jotenkin liikahtelee paikoiltaan. Pitäsköhän käydä näyttämässä näitä esim ortopedille, vai keneltä sais parhaan avun?

May sanoi:
Mua huolestuttaa mun polvinivelet, jotka "paukkuvat" aina polvea koukistettaessa (esim kyykkyyn mennessä). Kipua ei tunnu, mutta ei tämä ihan normaalia ole. Treenaan jalkoja aika isoilla painoilla ja mietinki että voiko se pahentaa asiaa? Pitäskö polvet tukea treenatessa? Musta tuntuu että nivelet on tosi "löysät" (yliliikkuvat), koska pyörällä ajaessakin ne jotenkin liikahtelee paikoiltaan. Pitäsköhän käydä näyttämässä näitä esim ortopedille, vai keneltä sais parhaan avun?

Itellä polvet paukkaa kans tyylikkäästi. Polvia on operoitu useempaan kertaan niin on tainnut ne jättää omat jälkensä sinne. Ei kai se paukkuminen niinkään tee tuhojaan jos ei kipuja ole polvessa. Ortopedi on aina varma valinta joten sinne jos ei ole hyvä lotossa.
Polvisiteistä joku vois laittaa pienen tiivistelmän, kun itellä oikeeta polvea rupee vihlomaan kyykätessä? Missä vaiheessa kannattaa rupee käyttää? Juttua on tainnu olla aienminkin, mutta kerrataan.

edit: typo + lisäys

Mullakaan ei ole mitään oireita, mutta vasemmasta polvesta kuuluu sellainen ovela nariseva ääni. Kai se on harmitonta, kun mitään ei polvessa kuitenkaan tunnu?!

Mullakin kuuluu jumalaton rutina, kun nousee kyykystä, siis ilman painoja, painojen kanssa ei oikeestaan rutise yhtään, kipua ei yleensä ole, joten en tiiä mikä on. Intissä joskus kävin hakee vemppaa niin jotain se tohtori selitti, että on nivel-raihna molemmissa polvissa ja se on vissiin paska nakki, mutta ei se oikeestaan ees haittaa.

Mun käsittääkseni äänet polvista ei ole vaarallisia jos niihin ei yhdisty kivuntunnetta.

"Voidellahan" niitä niveliä voi, onko se nyt jotain osterikapselia ja/tai inkiväärikapselia kun siihen voi syödä, löytyy luontaistuoteliikkeistä.

Minullekin tohtori selitti, että polvien naksuminen "on normaalia". Kait se sitten on, koskapa mitään kipuja ei ole vielä tullut. Hiljaisella salilla kyykätessä polvien naksuminen tuntuu kylläkin kuuluvan kauas... :D

Tosin minulla tuntuu muutenkin lähes joka toinen nivel kehossa rutisevan, paukkuvan ja ryskäävän.

Itsellä tuota naksunaa on polvessa ja kyynärpäässä, mutta kun kipeä ei ole, niin en ole erityisemmin stressannut.

Nuo inkiväärikapselit on aikamoisen hintaisia kyllä, niin mitenhän tuo inkivääritee toimisi. Kaupastahan saa maustehyllystä inkiväärinjuurta puoli-ilmaiseksi, josta on helppo pätkäistä hieman aamuteelehtien joukkoon.

Meikäläisen polvissa tuntuu pistoa jo kun menee rappusia alas. Ja kun menen vaikkapa kyykkyyn niin rutina on aika kovaa. Onko kukaan kokeillut esim. glukosamiinisulfaattia näihin vaivoihin?

Itelläkin paikat rahisee ja paukkuu, eteenkin olkapäät, kyynärpäät, nilkat ja polvet. Kun tohtorilta asiasta kysäisin, meinas se vaan et "se on terveen merkki ku rutisee ja paukkuu". Kysäisin miksi näin? No tohtori sano jotta, "eihän ne paukkus ja rahisis, jossei ne liikkus". tottahan tuo on... Pitää laittaa vaan tausta poppis isommalle, jos alkaa pauke vaivaan!

Back
Ylös Bottom