Polvet Ei kestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roxx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen alottanut salilla käymään nyt ja olen käynyt reilun kuukauden ja dietannu samalla Ja syön Heraa.
Elikkäs Aina kun Teen Kyykkyy (takakyykky) Niin minun polvet on sarjojen jälkee (1-3h) Niin kipeet että hyvä että kävellä pystyy :( , Oisko mitää hoitokeinoo Onko kellään muulla ilmenny tämmöistä? Neuvoi kiitos pidän kumminkin tosta kyykystä niin paljo että en haluaisi alkaa ohjelmaa muokkaan :haart:

Tarkistutappa se tekniikka kuntoon. Eli lonkka-polvi-toinen varvas linjan säilyminen koko suorituksen ajan, sekä varo ettei polvet työnny (ainakaan kovin paljoa) varvaslinjan yli. Nuo kun on kunnossa, nii pitäisi alkaa onnistumaan ilman kipuiluja.

Itse nuita on varsin hankala tarkkailla ainakin alkuun, joten kannattaa kysyä neuvoa kokeneemmalta ja mielellään vielä sellaiselta, joka oikeasti osaa sen tekniikan tarkistaa.

Juu kiitos vastauksista huomen sali päivä en usko että vielä pystyy kyykkää ja Threat ei se ny mikää naurun asia ole?

Tarkista aluksi tangon paikka, että rinta on ulkona, katse suoraan eteen jne. Jalat hiukan hartijoita leveämmällä, varpaat osoittavat polvien suuntaisesti hiukan ulospäin. Työnnä tästä asennosta lantiota niin taakse kuin mukavasti menee polvet melkein lukittuna ja säilyttäen selässä normaalin kaaren. Pidä paino kantapäillä. Tästä kyykkäät perseen alas ja pohjasta ponnistat kantapäiden läpi ylös. Kun nouset kyykystä, kiinnitä huomiota että paino ei siirry päkijöille, että polvet eivät liiku eteenpäin varvaslinjan yli ja että selkä ei taivu eteen. Tuolla tavalla kun kyykkäät, ei polveen pitäisi kohdistua kovin suurta painetta

Tarkista aluksi tangon paikka, että rinta on ulkona, katse suoraan eteen jne. Jalat hiukan hartijoita leveämmällä, varpaat osoittavat polvien suuntaisesti hiukan ulospäin. Työnnä tästä asennosta lantiota niin taakse kuin mukavasti menee polvet melkein lukittuna ja säilyttäen selässä normaalin kaaren. Pidä paino kantapäillä. Tästä kyykkäät perseen alas ja pohjasta ponnistat kantapäiden läpi ylös. Kun nouset kyykystä, kiinnitä huomiota että paino ei siirry päkijöille, että polvet eivät liiku eteenpäin varvaslinjan yli ja että selkä ei taivu eteen. Tuolla tavalla kun kyykkäät, ei polveen pitäisi kohdistua kovin suurta painetta

Tarkoittaako tuo siis ettei polvia saa työntää eteenpäin. Itse teen näin ja siksi kyykky ei onnistukaan.

Nappaa suolaa ennenkun lähet treenaamaan, kerää nestettä ja sitä kautta vähentää nivelten kipuilua.

Koitappa tätä: Kyykkää rauhallisesti, jalkaterät(varpaat)osoittavat suoraan eteenpäin ja polvet eivät kierrä sisään, eli mitä kauempana saat pidettyä polvet toisistaan, sen parempi. Tekemällä prässiä tai kyykkyä tai vastaavaa on ehdottoman tärkeää etteivät polvet kierrä sisään. Tällöin polviin kohdistuu älytön paine ja on kyllä ihme jos polvet eivät pauku.

K31j0:

mutuna heittäisin, että sulla kyse on enemmän lantion seudun lihasten kireydestä tai heikkoudesta kuin polvien kipeydestä, josta ketjun aloittaja kirjoitti. Tai sitten keskityt liikaa työskentelmään pelkillä reisillä ja unohdat takareisi-perse-selkäosaston. Asentoa voit hakea menemällä aivan seinän viereen seisomaan kasvot seinään päin ja tekemällä tässä kyykyyä (ilman painoa) niin että kasvot (ja tiätysti polvet) pysyvät irti seinästä.

Kiitosta vastauksista Poijat arvasin että virhe sieltä löytyy varmaa toi tekniikkaa kussu pahasti joten koitetaa nyt iha uusiks :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä tekniikka, kohtuulliset painot. Ja venyttely. Siinähän ne tärkeimmät, kun mitään oikeaa vikaa ei ole. Vanhana rämäpolvena toki vihjailen jalkaprässin erinomaisuudesta. Suolaan en usko.

Back
Ylös Bottom