Polven turpoaminen, ei kipua, ei traumaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aliEn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toinen polvi on alkanut keräämään nestettä päivän mittaan kun töissä joudun kävelemään ja olemaan jaloillani paljon. Polvi on turvotellut nyt jo reilun parin viikon ajan, aamulla ei ole mitään ongelma mutta päivän aikana nestettä kertyy etupäässä polvitaipeeseen, hieman myös polven ulkosivulle. Iltapäivällä polven ojentaminen suoraksi tuntuu velmulta polvitaipeessa turvotuksen aiheuttaman paineen tunnun takia. Mitään traumaa ei ole taustalla, eikä polvi ole missään vaiheessa ollut varsinaisesti kipeä, lähinnä tuo paineen tuntu polvitaipeessa turvotuksen kerääntyessä pääasiassa sinne. Ylirasitustakaan ei pitäisi olla. Viikko sitten salilla kokeilin kyykkyä ja mavea, mutta lopetin heti polven naksumisen vuoksi, kipua ei tullut siinäkään.

Ikinä mulla ei ole ollut aiemmin mitään polvivaivoja. Aiemmin syksyllä meni lenkillä samasta jalasta nilkka nurin, muuta ei ole ollut. Ikääkin on "vasta" 27 vuotta. Onko kellään vinkkejä mitä polven kanssa tekisin, miten sitä hoitaisin?

Mulla on pskamainen tilanne että lääkäriin on hankala mennä, kun aloitin juuri uudessa vakituisessa työssä, koeaika on päällä, työterveyshuoltoon on joku pirun karenssi joka kestää vielä kuukausia, teen päivätyötä arkisin, työpaikka on toisessa kaupungissa joten jotta pääsisin arkena virka-aikaan oman kunnan tk:een joutuisin olemaan töistä vähintään puolet päivästä pois ja tekemään myöhemmin tunteja jumalattomasti takaisin...

Olisiko jotain rustovaurioita polvessa? Mulla todettiin viime kuussa polvilumpion mytokondralasia, eli polven päälle on kerääntynyt rustoa joka kerää nestettä jos siihen on kohdistunut kovaa rasitusta. Oireina siis juurikin turvotus ja liikeradan heikkeneminen.

Back
Ylös Bottom