Polvea vihloo

Oikeeta polvea vihloo

Elikkä oikee polvi on nyt niin kipee ollu 2 viikkoo et jalkatreenit on jääny vähän hiljaseks. Eli semmost kyselisin että auttaisko polvituki asiaa. Eli kipu tulee yleensää niin että 2 Eka sarjaa menee, mutta sitten polvi sanoo että ei enempää.

Missä liikkeessä tuo kipu tuntuu? Aloitatko jalkatreenin jalkaprässillä tai kyykyllä? Jos näin on, niin kokeile tehdä esiväsytystä. Ota pari sarjaa reidenojennuksia ennen kyykkyä/prässiä, voit sitten käyttää kevyempiä rautoja ja polvi ei saa niin kovaa rasitusta.

Zealot sanoi:
Missä liikkeessä tuo kipu tuntuu? Aloitatko jalkatreenin jalkaprässillä tai kyykyllä? Jos näin on, niin kokeile tehdä esiväsytystä. Ota pari sarjaa reidenojennuksia ennen kyykkyä/prässiä, voit sitten käyttää kevyempiä rautoja ja polvi ei saa niin kovaa rasitusta.

se tuntuu vähän kaikessa tänään tein eka ihan kevyillä painoilla kyykkyä 60 kilolla kun normaali sarjapainot on siellä 90-100 kg välissä siinäkin alkoi vihlomaan ja sitten kokeilin tehä ihan kevyesti reiden ojennuksia ja siinäkin tuli kipu 10 toiston jälkeen.

Itselläni oli mahdollisesti vastaava tilanne, polvi vihloi useamman viikon vähän missä liikkeessä vaan, jopa ihan kävelyssä ja muutenkin jalka tuntui olevan useasti ikään kuin lievässä krampissa. Kipu hävisi lopulta venyttelemällä jalkaa ahkerasti ja syömällä magnesiumia. Ilmeisesti jalan lihakset olivat vain niin kireät, että väänsivät polvea jotenkin huonoon asentoon.

Mulla oli joskus vihlomisongelmia polvessa. Mutta kun aloin venyttelemään, lisäsin aerobista (ei juoksua) ja rupesin tekemään ensin ojennukset ja sitten vasta prässiä (selän takia en pysty juuri kyykkäämään) ja pikkuhiljaa on hävinnyt kaikki ongelmat polvesta.

Onko millasta kipua? molemmissa polvissa?
Ne voi olla kasvu kipuja mulla oli niitä viime keväänä. Kannattaa käydä koulun terkkarilla se vois selvittää mikä niissä polvissa on.

Oikee polvi on se kipee. Ja kun se kipu tulee niin sarjat jää siihen. Se pistää yhtäaikaisesti polven alapuolelta oikeelta ja vasemmalta.

Polvet sattuu kyykyssä..

Tosiaan oon nyt alottanu tekeen jalkoi viime aikoina. Eli siis itse reenin aikana ei sattunu erikoisesti mut seuraavana aamuna sattui molemmat polvet heti siitä polvilumpoin alta keskeltä viiltävänä kipuna. Tuttava epäili et saattaa johtua painon menemisestä varpaille eli tällöin pitäisi käyttää lankkua kyykyssä ku on vähän jäykät nilkat? Kuitenkin kyykyn tekniikan pitäis olla ok ja siis jalat menee jalkaterien suuntasesti vähän ulospäin. Onkohan muilla ollut samoja ongelmia ja mikä avuksi?

Ja siis ohjelmana oli kyykky, prässi, ojentaja, koukistaja ja kaikkia 5 sarjaa..

Viikinki 86 sanoi:
Oikee polvi on se kipee. Ja kun se kipu tulee niin sarjat jää siihen. Se pistää yhtäaikaisesti polven alapuolelta oikeelta ja vasemmalta.

Kuulostaa kyllä just samalta ongelmalta, joka itseäni on vaivannut. Kuten jo ainakin Timba mainitsi, tuohon auttaa venyttely. Ne polven ympärillä olevat jänteet (ligamentit?) on kireällä.

Itse venytän etureittä kunnolla ennen kyykkysarjoja, ja lisäksi kevyet venytykset sarjojen välissä. Tällä tavalla saan tehtyä melkein aina kyykkyohjelman ongelmitta läpi.

HTH.

Mitäs kun kipu tuntuu polven yläpuolella? Jostain syystä tuo oikea polvi kipeytyy miltei huomaamatta, viimeksi sen takia, kun nappasin pikkuveljen (noh, onhan tuo kyllä jo 19v.) selkään ja leikin kyykkäämistä, vissiin aika paskalla tekniikalla :wall: :david: Kipu tuntuu enemmän tai vähemmän yleensä vajaan viikon verran, minkä jälkeen vaiva taas häviää.

Jos polvee vihloo vähän väliä niin kannattaa melkeen käydä lääkärissä tarkastuttamassa onko nivelen "voitelu" kunnossa tai jotain muuta vikaa. Jos nivelvian löytää ajoissa voi vähän suunitella treeniä ja pystyy kävelee vielä sitten vähän vanhempanakin :)

Back
Ylös Bottom