Polvea vihloo välillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mikähän voisi olla vikana kun vasenta polvea silleen hyvin kevyesti vihloo tai pakottaa aina välillä, tunne tulee ihan keskeltä polvea, tuntuisi että lumpioon koskee mutta kai se nyt on jostain sen alta eikä suoraan lumpiosta...

Joskus siihen saattaa pakottaa vaikka autolla ajaessa kun polkee kytkintä, kestää jokusen päivän ja häipyy kokonaan ja sitten yhtäkkiä se saattaa alkaa vihoittelemaan taas kesken kyykkysarjan ja sitten se on taas kipeänä useamman päivän tai jopa viikon.

Mitä tuolle voisi kotikonstein tehdä ja missä vika voisi olla? Lisäksi polven ja nilkan nivelet rutisee ihan holtittomasti mm. kyykkyyn mennessä, eli onko se nyt vaan niin että mulla on jaloissa nivelet yksinkertaisesti liian kuluneet? Ikääkin kun on peräti alle 30 vuotta... :(

Siloposki sanoi:
Vois olla hyppääjän polvi, täällä on aika paljon ollu siitä juttua.
No joo, tämä tulee ensimmäiseksi mieleen. Mulla huomattiin valmentaja/hierojan kautta hyppääjän polvi viime syksynä ja polvihan ei sinänsä särkynyt missään. Kipeytyi vaan ja turposi. Sen jälkeen lepoa, mutta senkin jälkeen pitkään kipuili aina välillä.

itselläni saattaa olla sama mutta polvi jäänyt 2 kertaa lukkoon ja pettänyt alta kerran lukkoonjäämisen johdosta.terveyskeskuksessa kävin 2 kertaa polven takia ja kummallakin kerralla antoi särkylääkkeitä jotka eivät auttaneet mitään. nyt polvi on hyvä kun ei ole tehnyt mitään mutta jos vähä juoksee kyykkää niin kipu tulee 90% varmasti heti takaisin.

Itsekin veikkaisin hyppääjän polveen viittavia oireita, eli patella tendoon jänne on joko hieman vaurioitunut tai liian kireällä. Kumpaankin syyksi veikkaan ETUREIDEN LIHAKSIEN KIREYTTÄ. Hyppäjän polvi siitä tulee, kun vaiva pääsee/ on tarpeeksi pahaksi.

mr thunder sanoi:
Itsekin veikkaisin hyppääjän polveen viittavia oireita, eli patella tendoon jänne on joko hieman vaurioitunut tai liian kireällä. Kumpaankin syyksi veikkaan ETUREIDEN LIHAKSIEN KIREYTTÄ. Hyppäjän polvi siitä tulee, kun vaiva pääsee/ on tarpeeksi pahaksi.

Lonkan koukistajan kireys kaiketi myös voi vetää lumpiota ylöspäin (mutu).

Siloposki: -Kyllä se on nelipäinen reisilihas joka lumpiota vetää ylös päin ja sitä kautta kiristää patella jännettä. Lonkan koukistaja kun ei ole lumpiota lähelläkään.

Eli voiko tuohon vaivaan vaikuttaa huolellisella venyttelyllä? Aloituspostissa olevat kipuilut tuntuivat sen verran tutuilta...

kooma sanoi:
Eli mikähän voisi olla vikana kun vasenta polvea silleen hyvin kevyesti vihloo tai pakottaa aina välillä.

Lisäksi polven ja nilkan nivelet rutisee ihan holtittomasti mm. kyykkyyn mennessä, eli onko se nyt vaan niin että mulla on jaloissa nivelet yksinkertaisesti liian kuluneet?

Yksi mahdollinen syy löytyy polven nivelsiteistä. Minulla on ilmeisesti toisen polven nivelsiteet löystyneet, ja se aiheuttaa ongelmia polven kanssa. Menee pitkiä aikoja ilman kipuja. Sitten kun alkaa aristamaan, niin jo pelkkä rappujen käveleminen alaspäin vihloo polvesta.

On käyty röntgenissä, mutta eipä nuo löytäneet syytä.

Mitä sitten mainitsemaasi rutinaan tulee, niin voihan olla että nivelet on kuluneet. Oma polvi ei sentään rutise, mutta välillä nivelestä kuuluu sellainen vaimea napsahdus kun jalkaa koukistaa.

Itse en ole keksinyt muita konsteja tuohon omaan jalkavaivaan kuin venyttely, ja niveltä ympäröivien lihasten vahvistaminen.

En jaksanut uutta aihetta tehdä, niin kysympä tässä samalla..

Vähän samanlaisia oireita, välillä yöllä tuntuu ettei saa yöllä unta kun oikeata polvea pakottaa niin paljon.. Pari kertaa jalkapalloa pelatessa on ruvennu pakottamaan ja vihlomaan niin perkeleesti että on pitäny lopettaa, liekkö sillä vaikutusta että olen oikeajalkainen ja se jotenkin rasittuu enemmän potkiessa? Myös kyykyn jälkeen lähes joka kerta tuntuu jonkun asteista pakotusta, vaikka olen polven lämmittimiä käyttänyt... Niin ja jostain syystä kun venyttelen nivusia seisaallaan, eli jalkoja etäämmäs toisistaan niin jossain vaiheessa rupeaa polvea vihlomaan oikein kunnolla, ja vihlominen senkun voimistuu jos laittaa käsiä lattiaan, ja tuntuu niinkun oikea nivunen ois paljon tiukempi kuin vasen, joskus jo pienikin venytys pistää nivuseen. Oisko tässäkin nyt kyseessä hyppääjän polvi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom