Poltto-ohjelma ongelma & kazaa ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä tässä on pikku ongelma uuden tietokoneen kanssa. Koneessa uusi polttava dvd asema ja ohjelmana tuli mukaan nero. Polttava asema toimii ja polttaa niin nerolla kuin xp:n omillakin ohjelmilla ihan ok dataa.
Mutta kun sitten poltan audio levyä niin edelleen levy toimii tietokoneessa ja se toimii myös dvd soittimessa mutta normaali kotistereo cd-soittimessa ei toimi. Soitin kyllä tunnistaa että levyllä 18 biisiä mutta toistamaan se ei ala. Sama homma on auton cd-soittimessa.
Aikaisemmassa koneessa oli ihan sama ongelma nerolla mutta adaptecin easy cd creator 4 ohjelmalla ei, vaan sillä kaikki poltetut levyt ja olipa se mp3,data tai audio muodossa niin ne toimivat kaikissa toistolaitteissa joita minulla on. No nythän sitten tuo easy cd creator 4 ei sitten toimi enää xp:ssä.

Sitten toinen ongelma. Kazaa lite ei suostu myöskään toimimaan nyt uudessa koneessa tai siis ohjelma toimii siihen asti että se aukeaa mutta ei saa yhteyttä että pääsisi latamaan. Alareunassa on vaan ilmoitus connecting... ja se ei poistu sitten millään. Olen antanut palomuurille luvat jne, mutta silti ei vaan ohjelma saa yhteyttä. Joku portti kenties jumissa jne. Mutta kun tyhmä ei noista porteista ymmärrä mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ton Kazaan kanssa täysin sama ongelma. Ennen se on kyllä toiminut hyvin, mutta nyt kun asensin sen pitkästä aikaa taas koneelle, se teki tuon saman, eli ei pääse esim. sinne search-toimintoon.

japa sanoi:
Sitten toinen ongelma. Kazaa lite ei suostu myöskään toimimaan nyt uudessa koneessa tai siis ohjelma toimii siihen asti että se aukeaa mutta ei saa yhteyttä että pääsisi latamaan. Alareunassa on vaan ilmoitus connecting... ja se ei poistu sitten millään. Olen antanut palomuurille luvat jne, mutta silti ei vaan ohjelma saa yhteyttä. Joku portti kenties jumissa jne. Mutta kun tyhmä ei noista porteista ymmärrä mitään.

Mulla oli ihan sama ongelma kazaa liten kanssa tän uuden koneen kanssa. En sitten löytänyt syytä ja otin emulen ja se vörkkii hyvin ja on muuten parempi ku kazaa lite.

Koita polttaa noi levy pienemmällä nopeudella koska kotistereot ei pysty aina lukemaan edes 24x nopeudella poltettuja. Tietenkin yksilöitä on mutta vanhemmat ainakin on monesti ronkeleita.

japa sanoi:
Elikkä tässä on pikku ongelma uuden tietokoneen kanssa. Koneessa uusi polttava dvd asema ja ohjelmana tuli mukaan nero. Polttava asema toimii ja polttaa niin nerolla kuin xp:n omillakin ohjelmilla ihan ok dataa.
Mutta kun sitten poltan audio levyä niin edelleen levy toimii tietokoneessa ja se toimii myös dvd soittimessa mutta normaali kotistereo cd-soittimessa ei toimi. Soitin kyllä tunnistaa että levyllä 18 biisiä mutta toistamaan se ei ala. Sama homma on auton cd-soittimessa.
Aikaisemmassa koneessa oli ihan sama ongelma nerolla mutta adaptecin easy cd creator 4 ohjelmalla ei, vaan sillä kaikki poltetut levyt ja olipa se mp3,data tai audio muodossa niin ne toimivat kaikissa toistolaitteissa joita minulla on. No nythän sitten tuo easy cd creator 4 ei sitten toimi enää xp:ssä.

Nää on ihan villejä arvauksia, mutta joko et ole sulkenut sitä cd:tä, tai poltat liian kovalla nopeudella. Ainakaan oma panasonicin auto-mp3 ei toista kunnolla levyjä jos ne on poltettu yli 4x-nopeudella (kyseessä reilu 3vuotta vanha soitin).

IsoDino sanoi:
Mulla oli ihan sama ongelma kazaa liten kanssa tän uuden koneen kanssa. En sitten löytänyt syytä ja otin emulen ja se vörkkii hyvin ja on muuten parempi ku kazaa lite.

Jo tuossa päivällä asensin emulen ja nyt sitten opiskelen sitä. Muuten menee ok mutta kaikki haluamani tiedostot ovat "odotan" tilassa vain kaksi on latautunut ja muut jumivat. Siirsin entisen kazan jakokansion emulelle ja sieltä porukka lataa kokoajan tavaraa joten ainakin se toimii toiseen suuntaan.

Huomenna pitää kokeilla tuota hitaampaa nopeutta. Nyt kaikki muut toistavat nuo audio cd:t paitsi koti stereoiden cd.

Tuossa päivällä kun testailin vuonna -92 ostettua cd soitinta ja 2 vuotta vanhaa dvd-soitinta niin olipa suuri ero äännessä ja sen toistossa. Tuo cd soitin on oli joskus -92 omaa huippuaan ja nyt taas tuntuu että jää todella toiseksi tuolle dvd:lle.

Cd:n sulkeminen? eikös nero tee sen ihan automaattisesti? En ainakaan löytänyt sellaista toimintoa erikseen.

Millä nopeudella emulessa porukalla tulee tavaraa??? Nyt viimein kun alkoi jotain tapahtua niin 2-3kiB/s nopeudella vaan tulee. Tuollahan nopeudella menee ikuisuus! No eipä näy sen nopeammin minultakaan porukka lataavan.

japa sanoi:
Millä nopeudella emulessa porukalla tulee tavaraa??? Nyt viimein kun alkoi jotain tapahtua niin 2-3kiB/s nopeudella vaan tulee. Tuollahan nopeudella menee ikuisuus! No eipä näy sen nopeammin minultakaan porukka lataavan.
eMulen kanssa täytyy olla kärsivällinen, sitä ei saa hoputtaa.:) Siinä on sellainen krediittisysteemi, mitä enemmän jaat, sitä nopeammin etenet muitten latausjonoissa ja pääset lataamaan nopeammin. Eli alku on aina hankalaa. Kärsivällisyyttä. Monet taitaa tosiaan tympääntyä muuliin just tuon takia. Ei ne nopeudet välttämättä myöhemminkään päätä huimaa.

Utorrent ja muut torrent softat ainakin itelläni pelannu ilman moitteita, tuota utorrentia ei tarvii edes asentaa vaan käynnistää vaan ja lataukset mulla yleensä 8/1 kaistalla parhaillaan 800kb/s

Torrenteista olin pihalla kuin lumiukko kun kokeilin:wall: Toisaalta olen pihalla kokonaan uudesta koneesta ja käyttiksestä mutta kokoajan tässä uutta opitaan. Ja samoin emulesta.

Nyt sitten jo emulessa hetkellisesti tulee joku 5-8 kib/s. Mutta sitten vastaavasti se ei välillä lataa yhtään biisiä. Pystyykö sitä sitten hoputtamaan millään että etsisi jotain toista lähdettä vaikka? Olen lukenut kaiken asiaan liittyvän, tai ainakin melkein:rolleyes: tai sitten omaan luetunymmärtämisen häiriön...

No sitten tuo polttaminen. Kokeilin tuossa polttaa nerolla 4x nopeudella kun eilen meni kaikki polttaminen 48x. Nyt toimii tuo 4x nopeuksinen kaikissa muissa toistovälineissä edelleen paitsi vanhassa "hifi" cd-soittimessa. Tai siis siinnäkin toimii kaikki muut kappaleet paitsi ensimmäinen. Jos pistää random toistolla menemään niin soittaa kaikki muut mutta ensimmäisessä tuntuu kuin ei löytäisi sitä. Samoin jos laittaa suoraan alusta niin se soitin tuntuu jotakin pyörittävän mutta ei vaan toista, mutta kun skippaa ekan ylitse niin loput toimivat. Joten pitää viellä kai kokeilla 2x nopeudella tai sitten tottua siihen että vanhat levyt vanhalla soittimella ja uudet sitten dvd-soittimella. Dvd:ssä vaan tuntuu se ääni jotenkin niin "oudolta" vanhaan verrattuna. Mutta toisaalta ääni on paljon kirkkaampi ja laadukkaampi, ehkä hieman liiankin kirkas..?

Sitten eräs onglema lisää: eli eilen kun kokeilin muutamia muitakin poltto-ohjelmia niin xp herjasi että ne voivat olla epävakaita tässä järjestelmässä silti kokeilin ja eihän ne toimineen sen enempää kuin nero. No nyt sitten poistin ne, mutta silti xp aina käynnistäessä antaa oikeaan alapalkkiin kuvakkeen jossa se kertoo että joku cd:n käyttöohjelma voi aiheuttaa epävakautta järjestelmälle. Ja siinnä on on sitten linkki päivityksiin no eihän se anna mitään päivityksiä niihin poistettuihin ohjelmiin. Eli millä saan tuon herjaamisen pois?

PS. tämän threadin nimi pitäisi olla: tupelo tietokoneiden kanssa harjoittelee uuden koneen käyttämistä ja opiskelee samalla uutta käyttöjärjestelmää:wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom