Polttavaa särkyä käsissä

Terve!

Olen 23-v nuori mies ja olen kamppaillut jo monta vuotta kyseisen vaivan kanssa. Elikkäs molemmissa käsissä hauiksen/kyynärpään alueella on matala-asteista polttavaa särkyä ja kipu välillä vaihtaa paikkaa, etuolkapäätkin kipuilee aina välillä. Vaiva oli jossain vaiheessa jopa poissa pitkän tauon myötä, mutta palasi aika nopeasti, kun aloin taas reenaamaan kovaa.

Olen käynyt asiasta jo monta kertaa lekurissa, sekä monissa muissa manipulaatioissa, mutta niistä en ole mitään apua saanut. Olen myös syönyt tulehduskipulääkekuurit ja kokeillut venyttelyä. Tuntuu vain, että vaiva ei lähde tai jos se lähtee, niin se aina tuntuu palaavan nopealla aikataululla.

Olisiko jollain muulla samanlaista probleemaa ja pystyisi jeesaamaan mua? Alkaa jo pikkuhiljaa nimittäin ottaa päähän jo tää vaiva. Voisiko kenties vaiva johtua siitä, että ryhti on edessä tai muuten vaa koko kroppa jumissa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En osaa sanoa. Luulis, että fibromyalgiaan kuuluis muitakin oireita kun tää kipu. Ihme ettei lääkäri oo puhunu mulle tälläsestä mitään. Mulle aina vaan sanotaan, että kroppa vaan todella jumissa tai sitten lätkästään buranapaketti kouraan..

Oon yrittänyt tehdä liikkuvuusreeniä aika paljon tässä lähiaoikoina ja tuntuu, että se on jeesannut pikkusen. Pitää vaan jatkaa ja kattoo että miten käy.

Terve!

Olen 23-v nuori mies ja olen kamppaillut jo monta vuotta kyseisen vaivan kanssa. Elikkäs molemmissa käsissä hauiksen/kyynärpään alueella on matala-asteista polttavaa särkyä ja kipu välillä vaihtaa paikkaa, etuolkapäätkin kipuilee aina välillä. Vaiva oli jossain vaiheessa jopa poissa pitkän tauon myötä, mutta palasi aika nopeasti, kun aloin taas reenaamaan kovaa.

Olen käynyt asiasta jo monta kertaa lekurissa, sekä monissa muissa manipulaatioissa, mutta niistä en ole mitään apua saanut. Olen myös syönyt tulehduskipulääkekuurit ja kokeillut venyttelyä. Tuntuu vain, että vaiva ei lähde tai jos se lähtee, niin se aina tuntuu palaavan nopealla aikataululla.

Olisiko jollain muulla samanlaista probleemaa ja pystyisi jeesaamaan mua? Alkaa jo pikkuhiljaa nimittäin ottaa päähän jo tää vaiva. Voisiko kenties vaiva johtua siitä, että ryhti on edessä tai muuten vaa koko kroppa jumissa?
Polttava , saatanallinen polte johtui ainaki itellä hermovauriosta.
Hermot puristuksissa?

Joo voi tosiaan johtua just tosta. Miten ite hoidit kyseistä vammaa tai pääsit siit eroon?
Onko kaularanka magneetti kuvattu?

Mulla epäiltiin hermojuuri tulehdusta varmuutta ei koskaan tullu, mutta hermorata tutkimus oli karua luettavaa hermotus ihan kadoksissa.
Puolivuotta mulla meni että vähä alkoi saada voimaa olkapäähä hauikseen, söi myös vasemman epäkkään ja latsia, pahin nuo olka/hauis.
2kk meni että oman käden jakso nostaa pään päälle (hartia linjaan käsi nousi ok ja puristaa pystyi tosta ylös päin ei mitää voimaa) ja salin alotin 6kk vauriosta hauista alettii Hinkkaamaa 5kg kässäreillä ja pystäriä.10kg käsipainoilla kyllä söi miestä. Voimaa tuli jaksottain 2kk edisty ja saatto junnata 3-4 kk paikalla sit taas eteni. 1.5v vammasta otin siihen kasvua ostin ainakin sitä en tiiä oliko edes, vähän tuolla toipuminen nopeutu mutta aaltomaista oli edistyminen vaikka mitä teki nii välillä junnas paikallaan.
Sähköä annoin useita kertoja viikkossa( näitä halppis laitteita mitä apteekissa myydään) hermotuksen eron huomasi jo siinä esim säätöasteikko 0-15 nii terve olka/hauis alkoi nykiä tasolla 3-4 ja vasen piti säätää tasoon 14-15 eli täysille ja silti vaimeasti lihas supistui.

Suosittelen mind muscle harjoittelua oli painoa tai ei.
Esim oma vamma puristelin hauiksia ilman painoa aikansa tuota teki alkoi hermotus löytyä. Nyt vammasta tulee marrakuussa 3v vielä laahaa perässä vasen käsi mutta voima taso nyr 80pros vs terve käsi hermottaa kuitenki jo suht hyvin riippuen liikkeestä mutta ajatus pitää olla toistoissa mukana, lihasmassa ero myös vielä pieni kun vertaa terveeseen oikeaa käteen

Jos et hermorata tutkimukseen pääse hommaa se sähkölaite sillä helppo huomata mikä lihas hermottaa hyvin/huonosti ja en tiedä onko siitä apua parantumiseen mutta haittaa tuskin on ja investointina ei iso

Mulla itellä on tämä ja hyvä laite

Pahoittelut sekavasta tekstistä.

Viimeksi muokattu:
Oorrait, kiitos vastauksesta! Kuulostaa harvinaisen vittumaiselle, itellä kyllä löytyy voimaa ihan hyvin ja tuntoa saan lihaksiin ihan kiitettävästi reenissä ja mind muscle connection on yleensä mulle ollut se ykkösprioriteetti. En vaan voi tajuta mistä tää voi johtua, tää kipu on niin matala-asteista ja ei mitenkään kestämätöntä. Hermoja raastavaa/polttavaa kylläkin. Aikoinaan tää kipu kävi välillä myös forkuissa ja etuolkapäissä, mutta on nyt pysynyt hauiksien alueella. Tää myös pahenee vähän yläkroppareenin jälkeen, mutta ei ihan jumalattomasti.

Kävin tänään lekurissa ja eivät lähettäny mua magneettiin tai mihinkään muihin jatkotutkimuksiin vaikka kuinka rutisin kyyneleet silmissä, että kuinka raskaax tää käy mulle. Lääkäri näki, että mut ollaan tässä joskus 1-2v sitten kuulemma kuvattu mutta kuvissa ei näkynyt yhtään mitään, jotkut muutkin kokeet oli otettu kuulemm… en tiedä miks ei sitten laittanut mua siihen ENMG tutkimukseen, vaikka mainitsin kyllä asiasta.

Voisko tää johtua ylikunnosta? Mulla on kyllä ollut tässä 1-2 viikon taukoja aina välillä niin mietin, että miten tää vois olla mahollista. Toki sarjapainot ei oo noussut vähään aikaan niin mietin myös sitäkin. Leposyke mulla on ihan normaali ja oon aika usein myös plussakaloreilla vaikka tuota pätkäpaastoa teenkin. Olo on myös aika energinen ja nukun yleensä sen 8-9h vähintään. En tajunnut kysyä tätä lekurilta 😅 oisko pieni tauko paikallaan? Viime kesänä en reenannut ollenkaan ja kaikki ongelmat hävis, heti kun aloin reenaamaan niin 4kk jölkeen alkoi taas tää särky. Luulis, että ylikunnossa ei sit jaksais tehä yhtään mitään.

Oorrait, kiitos vastauksesta! Kuulostaa harvinaisen vittumaiselle, itellä kyllä löytyy voimaa ihan hyvin ja tuntoa saan lihaksiin ihan kiitettävästi reenissä ja mind muscle connection on yleensä mulle ollut se ykkösprioriteetti. En vaan voi tajuta mistä tää voi johtua, tää kipu on niin matala-asteista ja ei mitenkään kestämätöntä. Hermoja raastavaa/polttavaa kylläkin. Aikoinaan tää kipu kävi välillä myös forkuissa ja etuolkapäissä, mutta on nyt pysynyt hauiksien alueella. Tää myös pahenee vähän yläkroppareenin jälkeen, mutta ei ihan jumalattomasti.

Kävin tänään lekurissa ja eivät lähettäny mua magneettiin tai mihinkään muihin jatkotutkimuksiin vaikka kuinka rutisin kyyneleet silmissä, että kuinka raskaax tää käy mulle. Lääkäri näki, että mut ollaan tässä joskus 1-2v sitten kuulemma kuvattu mutta kuvissa ei näkynyt yhtään mitään, jotkut muutkin kokeet oli otettu kuulemm… en tiedä miks ei sitten laittanut mua siihen ENMG tutkimukseen, vaikka mainitsin kyllä asiasta.

Voisko tää johtua ylikunnosta? Mulla on kyllä ollut tässä 1-2 viikon taukoja aina välillä niin mietin, että miten tää vois olla mahollista. Toki sarjapainot ei oo noussut vähään aikaan niin mietin myös sitäkin. Leposyke mulla on ihan normaali ja oon aika usein myös plussakaloreilla vaikka tuota pätkäpaastoa teenkin. Olo on myös aika energinen ja nukun yleensä sen 8-9h vähintään. En tajunnut kysyä tätä lekurilta 😅 oisko pieni tauko paikallaan? Viime kesänä en reenannut ollenkaan ja kaikki ongelmat hävis, heti kun aloin reenaamaan niin 4kk jölkeen alkoi taas tää särky. Luulis, että ylikunnossa ei sit jaksais tehä yhtään mitään.
Eioo ylikuntoa, polttava kipu viittaa hermoihin,olisko jostai syystä hermot puristuksissa aloitat treenaamaa kalvot painaa hermohin. Oot hierontaa koitannu, tai faskia eli lihaskalvojen avausta?

Tää sit vaa arvailua, mutta polttava kipu on varmasti hermoihin liittyvää

Eioo ylikuntoa, polttava kipu viittaa hermoihin,olisko jostai syystä hermot puristuksissa aloitat treenaamaa kalvot painaa hermohin. Oot hierontaa koitannu, tai faskia eli lihaskalvojen avausta?

Tää sit vaa arvailua, mutta polttava kipu on varmasti hermoihin liittyvää
Samaa mieltä Sarmx:in kanssa. Luultavasti hermoista johtuu. Itsellä samoja oireita. Oikea puoli yläkropasta hermottuu huonosti. Kipuja kädessä ja olkapäässä. Välillä käsi puutuu. Treenissä ei saa tuntumaa, vasen puoli menee pumppiin, oikea ei. Punnerrusliikkeissä sama. Välillä ei hauista voi oikealla tehdä ollenkaan. Minulla johtuu raskaasta työstä jossa todella paljon rälläköintiä ja olkapäitä kuormittavia asentoja sekä staattista kuormitusta. Aina paikat jumissa. Hieronta auttaa jonkin verran. Pitäisi vaan useammin käydä.

Veikkaan lihaskalvojen kireyttä. Kalvo ei anna periksi lihaksen turpoamista, jolloin lihaksen verenkierto estyy ja kuona-aineet, happi yms. ei pääse kulkemaan lihaksessa, joka aiheuttaa kipua.

Pahenee rasituksessa ja helpottaa pitkällä levolla?

Hierontaa/lihaskalvojen käsittelyä. Pahimmissa tapauksissa on kuulemma kirurgisesti avattu kalvoja, jotta ahtauma ollaan saatu hoidettua.

Itsellä samaa vaivaa. Kipu on pahimmillaan sellaista, että tekisi mieli leikata kädet irti.

Joo tosiaan varmaan tää noista hermoista/kalvoista johtuu. Oon jo niin toivoton, että ei paljoa reenaaminen enää ees kiinnosta. Reeni pelkkää pakkopullaa ton kivun kanssa ja tuntuu et tekee melkee enemmän hallaa kropalle kuin hyötyä. Oon myös nyt ollu kuukauden tauolla kaikesta reenistä.

Kävin tosiaan tässä vähän aikaa sitten osaavalla fyssarilla ja kaveri tutki mua jonkin aikaa, mutta ei osannut sanoa oikeen mitään. Kroppa kuulemma tuntu jumiselta (etenkin vasen puoli) ja kipu kuulemma tulee todennäköisesti jostain ”syvemmältä”. Päädyttiin sitten akupunktioon ja ei siitäkään mitää apua ollut. Sano myös, että jos hoito auttais ni sen huomais myös aika nopeesti, melkeempä jo ekalla kerralla.

Tässä on hauskaa myös se, että olin viime vuoden lokakuusta tän vuoden huhtikuuhun ihan törkeessä flunssakierteessä ja käsikivuista ei ollut tietookaan sillon. Sen takia heitin ton ylikunnon tohon edelliseen kommenttiin. Tosin sillon reenaaminen oli on/off meiningillä tehtyä ja reenin jälkeen oli aina flunssanen olo. Palautuminen oli tosiaan myös pitemmän aikaa aivan surkeeta stressin/duunin ja surkean syömisen ansiosta. Välillä myös salilla tuntunut, että grippi pettää aika nopeesti. Reenimäärät olivat myös aikoinaan ihan älyttömiä, 6-7x viikossa tai enemmän punttia ja kamppailuleja sekotettuna.

Pitää varmaan tota kalvojen hierontaa sitten kokeilla! Haluisin kyllä käydä myös tästä asiasta urheilulääkärillä, mutta se on kyl aika kallista puuhaa.

Pidän kuitenkin nyt taukoa taas jonkin ja käyn siellä hieronnassa.

Joo tosiaan tulin siihen tulokseen, että varmaan TOS oireyhtymä kyseessä ja hermot/verisuonet jumissa rinnan kieppeillä. Ilmeisesti lapalihasten vahvistaminen/rinnan avaaminen pitäisi viedä oireet pois.

Kiitos kun autoitte! Arvostan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom