Poliisit vs Virolainen kanttarellikauppias

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mde
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missä oli etälamauttimet, monta partiota paikalla eikä kellään ollut tätä? Olisivat sillä antaneet sähköä, kun eivät pamppuja selvästikkään osanneet käyttää. Äänestä päätellen taisivat antaa sähköä vasta kun Kanttarellirambo oli maassa...

En nyt oo poliisitoiminnan asiantuntija, mutta omasta mielestänihän kytät hoisi ihan OK ton Sienininjan tilanteen. Siinä suhteessa siis, että kukaan sivullinen ei ainakaan ottanut mitään osumaa. Harjadillen olisivat kyllä saaneet siirtää heti sivuun siitä. Hyvin kyllä kesti sumutetta tää Sienisoturi....

En nyt oo poliisitoiminnan asiantuntija, mutta omasta mielestänihän kytät hoisi ihan OK ton Sienininjan tilanteen. Siinä suhteessa siis, että kukaan sivullinen ei ainakaan ottanut mitään osumaa. Harjadillen olisivat kyllä saaneet siirtää heti sivuun siitä. Hyvin kyllä kesti sumutetta tää Sienisoturi....

epäilemättä sienissä oli sitä jotain. Olen samaa mieltä, mun mielestä ihan ok hoidettu tilanne kun ottaa huomioon suomen poliisin rajoitetut voimankäytön oikeudet. Ei ole hienoa katsottavaa tavallisille kansalaisille sekään jos poliisi ampuis polveen ja hakkais sitten pampulla takaraivoon, kuten ehkä kiinassa tehtäisiin.

Juu, ei ottanut sivullinen osumaa ei. Mutta oliko se poliisin ansiota? Ei mun makuun. Poliisihan tuon edelleen fyysiselle tasolle vei, vaikkei sitten näköjään ollutkaan enää valmiuksia sitä sillä tasolla hoitaakaan. Jossei pariin mieheen uskalla, niin oisivat sitten heti alkuunsa odottaneet sitä porukka enempi paikalle, ennen kuin lähtevät kaasuilla ruikkimaan taikka pampuillaan kopauttelemaan. Puhumallahan tuo olisi satavarmasti onnistuttu hoitamaan, mutta näköjään ei sitten haluttukkaan.

Jos tuo kaveri ois ollut ihan oikea sekopää, ois tuossa voinut hyvinkin saada useampikin sivullinenkin osansa ja poliisit myös siinä sivussa. Nythän tuo sälli keskittyi lähinnä uhoamiseen, eikä varsinaisia hyökkäyksiä juuri esittänytkään. Siltikin poliisit antoivat kaverin seikkailla ympäriinsä ja uhoilla samalla kepakoitaan heilutelleen ja ninjaa leikkien.

129829831083.gif

Puhumallahan tuo olis satavarmasti onnistuttu hoitamaan... Et taida ikinä olla tuommoisessa tilenteessa mukana? Et varmaan nahnyt merkkejä, jota olis aivan varmasti johtanut kunnon tappeluun?
Olisin poliisina ehkä tehnyt enemmänkin, mutta koskaan ei tiedä, mitä toislla osapuolella on mukana.

Muutama pelle täällä taas nostaa päätään. On se Suomen laki paska, kun ei saa tehdä, mitä huvittaa....tähän david

Battle: -Mullekko huuteloit edellisen? Jos näin, niin kyllä, todellakin luulen että kyseinen homma ois pystytty selvittämään ilman tuollaista kähinääkin, ihan puhumallakin. En kyllä tiedä mitä tekemistä mun mahdollisilla kähinöissä mukana olemisilla on tuon asian kanssa, mutta kyllä mä nyt jonkun sortin kähinöitä olen nähnyt ja niihin joutunut puuttumaankin, niin ovella kahva-apinana toimiessani kuin muissakin merkeissä.

Mitkä tuossa oli ne merkit, jotka ois välttämäti siihen kunnon tappeluun johtaneet, jossei siis lasketa tuota poliisin yhtäkkistä kaasun suihkuttelua ja tuolla pampulla kintuille kopsasua? Ja ei, aurinkolasien näyttävä sivuun asettaminen ja käsien levittely ei mun makuun ole vielä merkki siitä, että kohta rytisee, perus pelleuhoahan moinen on. Nuilla konstein saapi kyllä hullun kimppunsa, onneksi ei sattunut olemaan nyt oikea hullu kyseessä.

Ois antaneet miehen uhoilla rauhassa ja odotelleet porukka paikalle tai sitten ottaneet heti kättelyssä luulot pois, taklanneet miehen ketoon ja niputtaneet. Noin toimimalla saatiin kyllä mies ärsyyntymään lisempää ja annettiin kaverille rauha reuhata ja meuhkata. Sivulliset ja niiden omaisuus oli ihan turhaan nyt vaarassa, vaikkei onneksi kenelekkään sivulliselle nyt mitenkään käynytkään. Poliisia siitä ei kuitenkaan mun makuun ole tuossa tapauksessa nyt kiittäminen.

Ja tämähän on siis vain ja ainoastaan mun henk. koht. mielipide tuosta asiasta tuon aloitus postissa olleen 6min videon perusteella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Poliisihan tuon edelleen fyysiselle tasolle vei, vaikkei sitten näköjään ollutkaan enää valmiuksia sitä sillä tasolla hoitaakaan. Jossei pariin mieheen uskalla, niin oisivat sitten heti alkuunsa odottaneet sitä porukka enempi paikalle, ennen kuin lähtevät kaasuilla ruikkimaan taikka pampuillaan kopauttelemaan. Puhumallahan tuo olisi satavarmasti onnistuttu hoitamaan, mutta näköjään ei sitten haluttukkaan.

Mun näkemys videon perusteella on, että poliisit yrittävät nimenomaan puhumalla tilanteen hoitaa ja 50 sekunnin kohdalla vaaleahiuksisen poliisin mennessä lähemmäs jututtamaan aloittaa sienikauppias itse huitomisen. Kun kaveri on jo muutenkin käyttäytynyt aggressiivisesti ja uhkaavasti, en ihmettele miksi poliisit ottavat TKP:n esille ja antavat kaasua. Minua ei myöskään ihmetytä, minkä takia poliisien toiminta on varovaista ja monien silmään "jäistä", koska ei noihin kaasuun ja TKP:hen reagoimattomiin asiakkaisiin joka päivä poliisinkaan ammatissa törmää.

TB user: -Niin, puhumalla hoitavat tilannetta toki, mutta yhtäkkiä haluavatkin ilmeisesti laittaa raudat käsiin ja siinä kohtaahan tuo virolainen vetaisee nuo kädet pois, astuu taaksepäin ja asettaa lasinsa sivuun. Tuossa kohtaa poliisi olisi hyvin voinut rahoittaa tilanteen jatkamalla jutustelua ja esittämällä asian niin, ettei tästä tarvi mitään haloota tehdä. Mutta nyt poliisi reagoikin niin, että nykäs pamppunsa esille ja toinen suihkasee sivusta yhtäkkiä kaasut päälle, ilman että viron mies on esittänyt minkään sortin hyökkäystä poliisia kohtaan, mitä nyt huuteloi mahdottomia vaatimuksiaan.

Nimenomaan tuossa kohtaa sitä pelisilmää olis voinut poliisin puolesta käyttää, eli jos uskotaan että tilanteesta tulee fyysinen koitos, niin heti miten kiinni ja nippuun ja jos taas ei uskottu tilanteen etenevän samaten fyysiseksi, niin miksi ihmeessä ne kaasut piti suihkauttaa kohti ja kopaista vielä pampulla kintuille? Tuota en ymmärrä ja tuostahan tuo tilanne uhkaavaksi vasta eteni. Onneksi tosiaan nyt kävi hyvin ja kukaan ei itseään pahemmin telonut tai tullut telotuksi.

Jonkun verran tuota torikauppias vs. poliisi-episodia on eri foorumeista tullut luettua.Suuren yleisön mielipide näyttää olevan se,että poliisi näyttäytyi tuossa toimessaan pikemminkin naurunalaisena kuin ammattimaisena.Itse olen samaa mieltä ko.tapauksen osalta,enkä poliisivoimia sinänsä arvostele.Osasyynä tietysti löperöt lait ja säädökset.Ja se yleisö...

Itselleni on kuitenkin edelleen arvoitus poliisin neitimäiset pampuniskut?Hätääntyminen ja epäonnistuminen?Vai oliko vain tarkoituksena saada sienikauppias muutama pykälä vihaisemmaksi?
Poliisien joukossa on toki tekijämiehiäkin,mutta kannattaako sellaisen henkilön kantaa vyöllänsä voimankäyttövälinettä,jonka käyttöä ei riittäävästi hallitse(kunnolliset peruslyönnit pitäisi ehtiä oppimaan jo poliisiopiston aikana,jos pätevä opettaja löytyy ja loppuhan on kertausta eikä mikään "mestari" tarvitse olla)?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei helvetti kun teki pahaa kattoa kun se peruutti vauhilla sitä porssea päin.

Ei muuta kun videolinkkiä Timo Soinille niin saadaan poliiseille singot joilla ammutaan kärpäsiä jotka alkavat vittuileen. Saadaan kansan tahto paremmin esille tässäkin asiassa.

Juuri näin,poliiseille kunnon vehkeet:D.

Vai pitääkö sitä vaan rikollisten/muiden lakeja kunnioittamattomien päätä silitellä ja torua että kylläpä sitä nyt on tullut oltua ilkeesti ja että eihän sitä noin saa tehdä,torua kuin pikku lapsia...

Kunnon otteet poliiseille,jos vähän sattuu niin so what,mitäs pelleilee.

Back
Ylös Bottom